Véget a 2020-as Golden Globe, de máris a közelgő Oscar-díj átadóra készülünk. Ez alkalomból a ContextUs megkísérelte összeállítani a tavalyi év legjobb külföldi filmjeinek 10-es listáját. Nosztalgiavonatunk ezúttal Hollywoodból indul, majd a világot bejárva, oda visszatérve fejezi be útját. A régen várt folytatásoktól kezdve, a műfaji újításokon át a nagy lezárásokig változatos pályát fut be. Volt egyszer egy 2019-es év, amelyben korunk legnagyobb mesterei és feltörekvő tehetségei egyaránt megmutatták, hogyan is kell filmet készíteni.
Toy Story 4
A Pixar életre kelt játékainak kalandjain generációk nőttek fel. A beszélő cowboy, Woody megpróbáltatásai ezúttal nemcsak méltó folytatásként, de önálló filmként is élvezetesek voltak. A Josh Cooley vezénylete alatt készült film animációs világa időtálló, és mind tartalmát, mind vizualitását tekintve újdonságokkal teli. A film legnagyobb erénye, hogy egyaránt jó szórakozás gyerekeknek és felnőtteknek.
Woody és a játékok új gazdája, Bonnie, iskolába készül. A bonyodalmak akkor kezdődnek, amikor a kislány technikaórán hulladékból készít játékot.
Az erősen szuicid hajlamú villaember megrögzötten a szemétbe kíván ugrálni, emiatt Woody folyamatosan megmenteni kényszerül. Ez korántsem egyszerű feladat, és egy családi kirándulás még inkább megnehezíti. A Toy Story 4 több, mint izgalmas road-movie. Az előzményfilmekben a játékok az emberekért tevékenykedtek, ám ezúttal végre a saját boldogságuk is fontossá lesz. A karakterek személyiségfejlődésére több mint húsz évet kellett várni, de megérte.
A Toy Story 4 könnyedén áttörte Hollywood kasszáinak kapuit
A készítők 130-140 millió dollárt vártak előzetesen. Sőt, a kritikák is elismerően fogadták az életre kelt játékokról szóló rajzfilm, a Toy Story negyedik epizódját – írta a . Az előző rész, a Toy Story 3. majdnem egy évtizede 110 millióval nyitott.
A befogadói korosztályok tekintetében is fordul a kocka: Az új Toy Story a kicsiknek inkább tanító, nevelő mozi, míg a felnőttek számára nosztalgikus mese az elfogadásról, szeretetről. Az üzenet egyszerű, a történetmesélés dinamikus, egy percig sem unalmas. Természetesen az A-kategóriás sztárok sem hiányozhatnak a szinkronhangok közül. Tom Hanks negyedszerre szólal meg Woody-ként. Kellemes meglepetésként Keanu Reeves a kaszkadőr Cooley-nak kölcsönzi hangját, és alakításával alaposan megtámogatja a film 10-es listára kerülését.
Az ír
Idén már Todd Phillips Jokerét is átjárta a mester szelleme, ám ezúttal maga Martin Scorsese tért vissza Az írrel. Világszerte a várva-várt mozik között volt, és nem csak parádés szereposztása miatt. Műfajában szinte hibátlan. Ám akik nem rajonganak A keresztapánál is hosszabb játékidejű filmekért, azoknak Scorsese új opusza gyaníthatóan kevésbé élvezhető. Az ír igazi, régi vágású, lassú tempójú maffiafilm, egy klasszikus felemelkedéstörténet.
A film cselekménye Frank Sheeran (Robert De Niro) életútját követi, aki a második világháború után szállítói munkából él, mellékesként pedig időnként sikkaszt megbízóitól. Így figyel fel rá a maffiafőnök, Russ Bufalino (Joe Pesci), aki hamar felkarolja. Útja innen egyenesen a legendás szakszervezeti vezérhez, Jimmy Hoffához vezet (Al Pacino), akinek testőrévé és jobbkezévé avanzsál.
10 érdekesség a The Irishman Frank Sheeranjéről
Frank Sheeran életét Charles Brandt krimiíró dolgozta fel a Hallom, szobafestő vagy című regényben, a könyvet Martin Scorsese vitte filmre, így született meg a The Irishman (Az ír). az ír film, jimmy hoffa, robert de niro, martin scorsese, al pacino
Az ír ázsióját alaposan megemeli, hogy a rendező nemrég elhintette, ez a mű lehet akár a búcsúfilmje is. Ráadásul valószínűleg most láthattuk utoljára együtt játszani a legendás színészgárdát.
Nagy figyelmet kapott a filmbéli grandiózus fiatalító kísérlet is, de éppen ennek eredményét lehet érdemben kritizálni. Az idő vasfoga ezúttal átharapja a technológiai bravúrt, nincs mese, elszállt az idő kedvenceink felett.
Martin Scorsese arra kér titeket, ne nézzétek a The Irishmant mobilon
Majd’ egy hét telt el a The Irishman (Az ír) debütálása óta. A rendező, Martin Scorsese pedig azt kéri, sőt könyörög érte, hogy ne mobilon nézzék meg. the irishman netflix, az ír film, robert de niro, al pacino, the irishman mobilon
Ettől függetlenül Scorsese alkotása minden egyéb vonatkozásban mestermű: egy életmű és egy zsáner összegzése.
Yesterday
Danny Boyle karrierje során mindig eredeti koncepciójú, emlékezetes filmeket készített. A Trainspotting, a 28 nappal később és a Gettómilliomos rendezője legújabb alkotásának alapötlete is meglepően egyedi. A feszes dramaturgia, a gyors tempó, valamint a világ minden bizonnyal legjobb zenei kulisszája kiváló összetevői a megjósolhatóan emlékezetes romkomnak.
Mi történne, ha egy globális áramszünet miatt planétánkon egyik pillanatról a másikra a Beatles és csupán egyetlen ember emlékezne a slágereikre?
Az amatőr, de tehetséges zenész, Jack Malik (Himesh Patel) egy látszólag szokványos áramszünet következtében elszenvedett baleset után egy Beatles nélküli világban ébred. Így a mindaddig sikertelen főszereplőnk John, Paul, George és Ringo klasszikus slágereit a sajátjaiként előadva villámgyorsan világsztárrá válik.
A Beatles rajongóinak Szent Grálja, az eddig elveszettnek hitt felvétel került elő Mexikóban
A 11 másodperces felvételt egy család készítette 8 milliméteres kamerával a Beatles egy televíziós élő fellépésének színhelyén. A filmszalagon az együttes a Paperback Writert énekli, de a felvételhez nincs hang. A filmszalag egy mexikói gyűjtőhöz került, aki a közelmúltban kapcsolatba lépett a birminghami székhelyű Kaleidoscope szervezettel, amely elveszett tévéfelvételek felkutatására specializálódott.
Danny Boyle filmje a komédián és szerelmi drámán túl erős kritikát is megfogalmaz korunk zeneiparáról. Lopásnak számít-e olyan munkát eladni, ami bár egy teljes világ számára egyáltalán nem létezik, ám egy másik valóságból mégiscsak eltulajdonítottuk? Küldetésnek vagy etikai vétségnek tekinthető-e újraszülni a dalokat, amelyek, úgy véljük, semmilyen univerzum számára nem veszhetnek el? A hazugságra épülő karrier fontosabb, vagy az őszinte szerelem?
A csavaros végkifejletről a film motorjának tekinthető forgatókönyvíró, a romantikus komédiák egyszemélyes Beatles-e, Richard Curtis gondoskodik. Neki köszönhető az Igazából szerelem és a Sztárom a párom is, benne mindig bízhatunk.
Bár a Yesterdayben zene és kép is kivételesen szerencsés csillagzat alatt találkozik, a film mégsem csak azoknak ajánlott, akik fanatikus Beatles-rajongók.
Fehér éjszakák
Nehéz eldönteni, hogy horror- vagy művészfilm kategóriában remekel-e inkább Ari Aster amerikai-svéd koprodukciója. A The Witchnél is borzongatóbb zene és sokkoló vágás társul a lassú, kimért, és egyben lenyűgöző vizualitáshoz. A forgatókönyv, az operatőri munka, a hang egyaránt rendkívül igényes.
Huszonéves hősnőnk, Dani (Florence Pugh) életében hatalmas tragédia történik, ami szinte kiheverhetetlennek tűnik. Nem sokkal később a gyászoló Dani barátjával Christiannal (Jack Reynor), valamint a fiú barátaival Svédországba utaznak. Így jutnak el egy erdei fesztiválra, ahol a Hårga nevű szekta tartja különös rituáléit.
Mintha Jancsó Miklós szelleme tért volna vissza Ari Asterrel, hogy a fiatalabb generációnak készítsen egy slasher-horrort a budakeszi erdőben. A hälsinglandi jeleneteket ugyanis Budakeszin forgatták, a házakat, a kunyhókat, és a templomot mind itt építették fel. Tehát hazai pályán született meg a svéd atmoszféra, ami a látványtervezői kreativitást dícséri.
Annyira örült a Kisasszonyok színésznője az Oscar-jelölésnek, hogy megfeledkezett magáról
Annyira örült a Kisasszonyok színésznője az Oscar-jelölésnek, hogy megfeledkezett magáról Florence Pugh is izgulhat az Oscaron Közép-európai idő szerint hétfő délelőtt hirdették ki a 2020-as Oscar-díj jelöltjeit. Ahogy beszámoltunk róla, Tóth Barnabás filmje, az Akik maradtak a shortlist után nem került be.
A Fehér éjszakák a gyász őrült feldolgozása társadalomkritikus áthallással, horrorisztikus elemekkel. Megdöbbentően kegyetlen és hihetetlenül nyomasztó mozi, amely után napokig gondolkodhatunk saját életünkön is. Végig élvezetes a majdnem háromórás játékidő, a lassú képek vontatott ritmusa és a sokkoló jelenetek ellenére. Ari Aster feladta a leckét a jövő horrorfilmeseinek.
A búcsú
Nehezen értelmezhető megfontolásból a magyar mozikba nem jutott el a kínai rendezőnő, Lulu Wang drámája, amelyről a kritikusok ódákat zengenek világszerte. Wang, aki nemcsak rendezője, de írója is a filmnek, saját tapasztalatain alapuló történettel debütált az idei Sundance-en. Díjat ugyan nem nyert, de üzenete és empátiája szívszorongató, rabul ejti a nézőt.
A New Yorkban élő kínai lány, Billi (Awkwafina) hazatér Kínába meglátogatni súlyosan beteg nagymamáját, Nai Nai-t (Zhao Shuhzen). Azonban egy családi megegyezés szerint, sem ő, sem a család többi tagja nem mondhatja el a nagymamának, hogy halálos beteg. A fedősztori a nagyi számára Billi unokatestvérének esküvője.
Az A búcsúban a titkolózás és a hazugságok összehoznak egy családot, de szét is szakítják. Billivel együtt mi, nézők is fokozatosan őrlődünk: vajon mennyire etikus a hazugság és a titkolózás a “nagyobb jó” érdekében? Az eset egyedi talán, de a dilemma univerzális: Meg tudjuk-e kímélni szeretteinket a borzalmas igazságtól hazugság árán? A néző nem ússza meg az önvizsgálatot, mit lépne hasonló helyzetben.
A Netflix nagyot csalódott: Ők kapták a 2020-as Golden Globe-díjakat
Meglepetésre a legtöbb Golden Globe-díjra jelölt két netflixes alkotás, Martin Scorsese Az ír című maffiaeposza és Noah Baumbach című válási drámája mindössze egyetlen díjjal távozott a ceremóniáról a Házassági történet mellékszerepét alakító Laura Dern révén.
A súlyos problémát humorral, oldottan veti fel és járja körbe a film, új szintre emelve a dramedy műfaját. Igaz, hogy 2019 főleg a nagy hommage-oké és visszatéréseké, de az A búcsú műfajmegújító frissessége gyöngyszem a blockbusterek tengerében. A film értékét külön kiemeli, hogy a rapperből lett színésznő, a Billi-t alakító Awkwafina idei Golden Globe győzelmével filmtörténelmet írt. Ő lett az első ázsiai származású győztes, aki a legjobb színésznőnek járó gömböt vihette haza vígjáték kategóriában.
Házassági történet
A szakítás hálás filmes téma, mozgóképtanodák kedvelt alapfeladatai közé tartozik. Noah Baumbach válásos kamaradrámája is iskolapélda lehetne a dramedy-kedvelőknek. A rendező bemutatja, mit lehet kihozni a zsánerből. A The Farewell-lel ellentétben talán új elemeket nem hoz be, de a klasszikus drámai és vígjátéki fordulatokat a lehető legprofibb módon vonultatja fel a több mint kétórás játékidő alatt. A film legnagyobb erénye mégis az egyszerűsége. A kiváló forgatókönyv és a két első osztályú színész lényegében elég is a teljesség érzetéhez.
Élveboncolás szeretettel – Házassági történet – Kritika
A Házassági történet igazi fesztiválsiker, a teljeskörű bemutatót hatalmas várakozás előzte meg. A kritikusok imádják, jelenleg a Rotten Tomatoes oldalán 96%-on áll. Pedig önmagába véve témájában úgy tűnhet, hogy Baumbach nem fedezi fel újra a tüzet. Éppen ellenkezőleg. Az Adam Driver és Scarlett Johansson főszereplésével készült történet a legklasszikusabb filmes technikákkal, egy sokszorosan elcsépelt témát, a válást mutatja be.
Charlie (Adam Driver) New York-i színházi rendező, akinek darabjaiban felesége, Nicole (Scarlett Johansson) gyakran főszereplő. Alapvetően békésen intéznék válásukat, de amikor ügyvédeket fogadnak, az felér egy világháború kitörésével. A nyugodt kezdeteket követően fokozatosan elszabadul a pokol. Gyerekfelügyelet és vagyonmegosztás átlagos problémáit látjuk egyszerre izgalmas, vicces és szomorú aspektusból, hollywoodi vonalvezetéssel. A válótársakat képviselő ügyvédeket alakító Ray Liotta és Laura Dern játéka pedig hab a tortán. A Nicole-t felkaroló cukiskodó ám harcias Laura Dern ijesztően kortárs és hiteles ábrázolást nyújt. Nem véletlen, hogy a színésznőt választották legjobb mellékszereplőnek a Golden Globe-on.
A Házassági történet kiváló példa arra, hogy a legelhasználtabb témából is lehet különlegesen jót alkotni, ha átjön a történet őszinte, személyes vonatkozása.
Noah Baumbach saját válását használta alapul filmjéhez, ami legalább olyan jó döntés volt, mint Lulu Wang A búcsúja esetében a saját tapasztalat. Példaértékű, hogyan lehet manírok és klisék nélkül, mégis szórakoztatóan megalkotni egy klasszikus értelemben vett közönségfilmet. Nem véletlen tehát, hogy a függetlenfilmes rendező munkája – a Gotham-díj után – más fesztiválsikerek mellett a közelgő Oscar-gála egyik nagy esélyese is.
A két pápa
Egyedi, különös történelmi helyzet az, amikor egy pápa diskurálhat az utódjával. Pláne, ha két teljesen eltérő világnézetű és habitusú vezetőről van szó, akik hatni képesek az egész emberi civilizációra. A brazil rendező, Fernando Meirelles igaz történeten alapuló filmjében ezt az unikális szituációt járja körbe. XVI. Benedek és Ferenc pápa különös kapcsolatában a megtestesült konzervativizmus és a két lábon járó liberalizmus vitája manifesztálódik a Vatikán díszleteiben.
Élveboncolás szeretettel – Házassági történet – Kritika
A Házassági történet igazi fesztiválsiker, a teljeskörű bemutatót hatalmas várakozás előzte meg. A kritikusok imádják, jelenleg a Rotten Tomatoes oldalán 96%-on áll. Pedig önmagába véve témájában úgy tűnhet, hogy Baumbach nem fedezi fel újra a tüzet. Éppen ellenkezőleg. Az Adam Driver és Scarlett Johansson főszereplésével készült történet a legklasszikusabb filmes technikákkal, egy sokszorosan elcsépelt témát, a válást mutatja be.
Az erősen keményvonalas és konzervatív német, Joseph Ratzinger (Antony Hopkins), azaz XVI. Benedek pápa lemondásra készül. Ez alkalomból vendégül látja az argentin bíborost, Jorge Bergogliot (Jonathan Pryce), akinek egészen más elképzelései vannak az életről és az egyházról. Ratzinger éppen ezért meggyőzni igyekszik Bergogliot, hogy vegye át tőle a pápaságot. A nem mindennapi helyzet a keret, a film fókusza azonban a két ember kapcsolatán és dialógusain van.
A találkozások és eszmecserék hitelesek, a koncepció végig remekül működik. Ez nem csak a két legendás “színészpápa”, Antony Hopkins és Jonathan Pryce fantasztikus kémiájának köszönhető.
César Charlone, az operatőr nagyon finoman közvetít és láttat, a konvencionális játékfilmes beállításokat jó ritmusban váltja a dokumentumfilmes “leskelődéssel”, követve a dialógusok dinamikáját, tartalmát. A zene szintén mesterien idomul a képek ritmusához, ez pedig a zeneszerző Bryce Dessner érdeme. Az ilyen harmonikus technikai és tartalmi együttműködést élvezet nézni, nem beszélve a gyönyörű vatikáni helyszínekről.
Élősködők
A dobogós helyre az idei év egyik legnagyobb meglepetése Koreából érkezik. Amennyiben látni szeretnénk egy erősen kevert műfajú film ideális működését, akkor erre Bong Joon-hon sötét krimi-szatírája lehetne a legerősebb példa idén. A dél-koreai rendező egyszerre humoros, erőszakos, mégsem szájbarágós társadalomkritikát vág a képünkbe az óriási osztálykülönbségekről. Több csalást, hazugságot és ügyeskedést látunkók a kétórás játékidőben, mint az Aranyélet három évada alatt. Mintha Tarantino Dél-Koreába látogatott volna, hogy ott is megmutassa, a hazugságok, az elfojtott indulatok hogyan egyesülnek és törnek ki egy felszabadító tombolásban.
Élősködők: Az osztályharc már a spájzban van – Kritika
A koreai filmművészetre egy ideje rendkívül jellemző, hogy elmossák a zsáner- és a szerzői művészfilmek közötti határt. Bong Joon-hon művei ennek kivétel nélkül remek mintapéldái. Nem más a helyzet az Élősködőkkel sem. élősködők film, élősködők kritika, koreai filmek 2019, bong joon hon, élősködők filmkritika
A pincében élő Kim-familia tagjai igazi élősködők. A fiúknak Ki-Woo-nak (Choi-Woo Shik) köszönhetően beszivárognak egy gazdag család otthonába, akiket végül a totális pusztulásba kergetnek. Ez persze szépen fokozatosan történik. Változatos trükkökkel, praktikákkal rúgatják ki a család alkalmazottait, és veszik át a helyüket.
A Snowpiercer – Túlélők viadala és a Gazdatest rendezőjének filmje igazi ámokfutás, de a lehető legjobb értelemben. Bong Joon-hon vizualitása és filmzenéje egyaránt elegáns, megragadó és hátborzongató.
Világszerte fesztiválgyőztes mozi, az Aranypálmától az Oscar-díjig is könnyedén eljuthat, főleg, hogy a legjobb külföldi film kategóriájában is győzött a Golden Globe-on.
Amellett, hogy az idei év egyik legnagyobb meglepetése, a toplistákon is előkelő helyet foglal el. Ezt a hagyományt mi sem szakítjuk meg. A bátor és friss felütésű Élősködők az idei év egyik legélvezetesebb alkotása.
Joker
Az Íréhez hasonló nagy várakozás előzte meg Todd Phillips munkáját. A Másnaposok-trilógia atyja óriásit lépett előre, és immár komoly filmesként tartjuk számon. Pedig Scorsese távozásával komoly esélye volt a produkció minőségi romlásának. Ám a tény, hogy ilyesmi nem következett be végül, főleg Phillips elsőrangú rendezői kvalitásainak köszönhető. A nézők szimpla szuperhősfilm helyett sötét, mélyen elgondolkodtató társadalomkritikát kaptak. A téma fajsúlyos, meglepő feldolgozása pedig pozitív fogadtatásra lelt még az európai művészfilmesek körében is. Szintén a tavalyi év meglepetésének számít, hogy elnyerte a 76. Velencei Filmfesztivál Arany Oroszlánját.
Joker: Lemondtunk az elesettekről, akik megbosszulják mindezt – Kritika
Todd Phillips eredetmozija világszerte az év legvártabb filmjei között volt. Egy újabb szimpla szuperhősfilm helyett azonban kőkemény társadalomkritikát kapunk. A Joker messze túlmutat a már megszokott Marvel- vagy DC-produkciókon. joker kritika, joaquin phoenix, joker film 2019 kritika, joker joaquin phoenix
A történet a címmel ellentétben nem Jokerről, hanem Arthur Fleckről (Joaquin Phoenix), a skizofrén és halmozottan mentális beteg utcai bohócról szól. Miután Gothamben az Arthurt is ellátó szociális intézményt bezárják, többé nem jut hozzá gyógyszereihez. A város és a társadalom nem kíméli a szomorú bohócot. Gotham végül vele együtt süllyed el a mocsokban. A jokerség mint jelenség és a Jokerré válás mint ijesztően egyszerű folyamat a nagyvárosokban általában könnyen előfordulhat.
A jelenségnek pedig Gotham városa vagy akár Joker figurája csupán szimbóluma. A mondanivaló itt mélyebb és sokkal kevésbé szatirikus, mint az Élősködők esetében.
Joaquin Phoenix sokak szerint már zsebében tudhatja az Oscart, ez pedig nem csak a Golden Globe-győzelmének köszönhető. Nehéz lenne idén bárkinek überelni a karakter kidolgozásába fektetett energiáját és tehetségének meggyőző erejét. Alakításával valószínűleg filmtörténetet írt. Mégis ami kiemelkedőbb, az a rendezői bátorság az újítások felé szinte minden filmtechnikai téren. Hildur Guonadottir borzongatóan lendületes filmzénéje az eredetiségének is köszönhetően Phoenix mellett szintén Golden Globe győzelmet aratott. Ezeken a területeken a Joker hajszálnyival ugyan, de az Élősködők előtt végez a listán.
Jöhet a Joker folytatása? Joaquin Phoenix és Todd Philips már ezt pedzegetik
Joaquin Phoenixnek vegyes érzései vannak a Joker folytatásával kapcsolatosan. Az LA Times-nak azt nyilatkozta az eddig három Oscar-jelöléssel büszkélkedő színész, hogy kezdetben egyszeri alkalomként tekintett a Joker re. Ezzel a hozzáállással vállalta a filmet. Kifejezetten az vonzotta a felkérésben, hogy nem nyomasztotta a második rész.
A Joker eredettörténet, egyetlen karakter drámáját varázsolja elénk. Képes újat nyújtani a történemesélés terén, miközben üdítően idézi fel a hagyományokat is. Todd Phillips klasszikus anyagokból teremtett újat, ami sokáig emlékezetes marad a mozi szerelmeseinek.
Volt egyszer egy Hollywood
Quentin Tarantino filmje szinte csak hajszálnyival előzi a Jokert, de megelőzi, mégpedig a Volt egyszer egy Hollywood nyújtotta komplex moziélménynek köszönhetően. A Joker legnagyobb ereje egyetlen karakter sokoldalú, összetett megrajzolásában rejlik, a különleges személyiség tökéletességet súroló színészi megformálásában. Ám ami a többi szerep megalkotását illeti, és általában a dramaturgiát, az atmoszférateremtést, a zenét és a vágást – a mérleg a Volt egyszer egy Hollywood javára billen. Phillips Jokere varázslatos, de csak akkor működik, ha komolyan vesszük. Ellenben Tarantino filmjének legfőbb tanulsága éppen az, hogy ne vegyük véresen komolyan a mozit, hanem élvezzük végre.
Nehéz megmondani, hogy Brad Pitt vagy Leonardo DiCaprio játszik nagyobbat. Rick Dalton (DiCaprio) a spagettiwesternek kiégett királya és kaszkadőre, a szűkszavú vietnámi veterán, Booth (Pitt) kalandjai egy sorozatot is megtölthetnének. Maga a sztori a Manson banda által elkövetett Sharon Tate-gyilkosság kontextusában bontakozik ki a meglepő végkifejletig, korhű díszletben, atmoszférában, sztárparádéval.
Margot Robbietól Al Pacinóig szinte minden generációból összegyűlt Hollywood legjava, hogy mesterkurzust tartsanak filmszínészetből. Párbeszédeik pedig mind tartalmi, mind dramaturgia-technikai szempontból professzionálisak, minden egyes dialógus külön is csillagokat érdemel. Minifilmeket látunk a filmben, önmagukban is páratlan etűdöket.
Volt egyszer egy Hollywood: A film, amelyben Tarantino saját mítoszával is végzett
Quentin Tarantino legújabb mozija, a Volt egyszer egy… Hollywood az előzetes szerint egy legendás időszakba kalauzol minket. Los Angelesben, 1969 nyarán minden megváltozott. Azonban nem a Manson-gyilkosságot veszi górcső alá. Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Tarantino film Hollywood, Volt egyszer egy hollywood
A Volt egyszer egy Hollywood több egyszerű moziélménynél. Leginkább egy vidámpark legjobb játékára emlékeztet, amelybe beülve nem tudod, mit tartogat számodra. Míg a Jokerben megfogalmazott kritika véresen komoly és szívbemarkoló, itt a fájdalmat a humor reménykeltő ereje enyhíti. A filmtechnikai többszólamúság Tarantino társadalomkritikus műveiben történetvezetési, filozófiai, sőt pszichológiai aspektusból is jelen van. Sokakat képes így megszólítani, különböző életkorú, felkészültségű és attitűdű nézőt ér el.
A Volt egyszer egy Hollywood 2019 legjobb filmje a kritikusok szerint
A Volt egyszer egy Hollywood 2019 legjobb filmje a kritikusok szerint Joaquin Phoenix és Renée Zellweger a legjobb főszereplők A kritikusok 25. alkalommal adták át díjaikat. A győztesek között szerepelt Joaquin Phoenix, aki a Joker főszerepéért nyerte el a legjobb színész elismerését. (A kritikánkat itt olvashatod el a Jokerről.)
A kritikák szerint ez a rendező eddigi legjobb mozija, az állítás pedig a Golden Globe-on is többszörösen bebizonyosodott. Tarantinót nem csak a legjobb forgatókönyvért díjazták, de a Volt egyszer egy Hollywood lett az idei év a legjobb vígjátéka a döntnökök szerint. A Booth-ot alakító Brad Pitt szintén örülhetett akinek A legjobb férfi mellékszereplő kategóriában ítélték oda a győzteseknek járó gömböt.