Nézem Film Mácsai Pál: "Kezd már hozzászokni a halálához?" – Az...

Mácsai Pál: “Kezd már hozzászokni a halálához?” – Az Üres lovak, amellyel a filmemlékezet világába is elmerülhetünk

Promóció

Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak két filmrendező, Kertész Mihály és Bódy Gábor halál utáni találkozásának szatirikus történetét meséli el. Az Üres lovak által a kollektív filmemlékezet világában is elmerülhetünk Mácsai Pál és Rába Roland mint kísérteteknek köszönhetően.

Promóció

A Mácsai Pál és Rába Roland által megformált kísértetek beszélgetéseit régi hollywoodi klasszikusok, illetve szerzői és avantgárd alkotások asszociatív kollázsa kíséri. Kertész és Bódy gyakran vitáig élesedő anekdotázásából nemcsak a személyes drámáik és a filmkészítés ma is aktuális kérdései bomlanak ki, hanem a kollektív filmemlékezet világában is elmerülhetünk.

Lichter Péter: Üres Lovak

Az Üres lovak az úgynevezett ‘found footage’ műfajába tartozik: ez az ötvenes évek óta virágzó kísérleti filmes irányzat elsősorban talált nyersanyagok felhasználásával dolgozik.

A ‘found footage’ filmek első meghatározó alkotója az amerikai Bruce Conner volt.

Később Craig Baldwin készített egész estés munkákat régi B-filmek újravágásával.

Fagyott május: Az apokalipszis nulladik órája – Kritika / ContextUs

Lichter Péter első alkotása eljátszik a gondolattal, hogy milyen lenne egyedül túlélni egy posztapokaliptikus világban. A rendező ugyan első nagyjátékfilmje a Fagyott május, de már korábban készített rövidfilmeket. A főleg avantgárd, kísérleti jellegű alkotások jó alapot biztosítottak számára alkotása elkészítéséhez.

Itthon Bódy Gábor és a Balázs Béla Stúdió több alkotója kísérletezett talált nyersanyagokkal.

Később Forgács Péter munkái (pl. Hunky Blues) váltak nemzetközileg ismertté, valamint a műfajjal szélesebb körben Pálfi György Final Cutján keresztül találkozhatott a közönség.

Lichter Péter korábbi, Máté Borival közösen készített egész estés Hamlet-adaptációja, a The Rub sorolható ebbe a műfajba, vagy a rendező 2009 óta készített rövidebb munkái, mint például a Rotterdamban és a New York-i Tribeca Filmfesztiválon bemutatott Look Inside The Ghost Machine.

Üres lovak / Empty Horses – teaser trailer

The ghosts of two legendary Hungarian filmmakers (Michael Curtiz, Gábor Bódy) talk about film and personal history. A feature length essay film about cinema with actors Pál Mácsai and Roland Rába. International premier: Ji.hlava IDFF 2019 Rotterdam IFF, 2020 Az Üres lovak két legendás filmrendező, Kertész Mihály és Bódy Gábor halál utáni beszélgetéséről szól.

Az alkotók célja, hogy a két rendező beszélgetésén keresztül a szélesebb közönség is megismerje a filmtörténet több fontosabb korszakát, valamint azok kulturális és személyes vetületét.

Az alkotók a filmet non-profit céllal, ingyenesen vetítik, a látogatók a vetítési helyszínek munkáját ajánlott adománnyal támogathatják.

Az Üres lovak készítői kifejezetten várják további oktatási intézmények, galériák és filmklubok jelentkezését vetítési igénnyel.

Empty Horses / Üres lovak – excerpt / részlet

The ghosts of two legendary Hungarian filmmakers (Michael Curtiz, Gábor Bódy) talk about film and personal history. A feature length essay film about cinema with actors Pál Mácsai and Roland Rába. Az Üres lovak két legendás filmrendező, Kertész Mihály és Bódy Gábor halál utáni beszélgetéséről szól.

 

A 67 perces esszéfilmet Kránicz Bence, Roboz Gábor és Lichter Péter írta, zeneszerzője Horváth Ádám Márton, operatőre Gerencsér Dávid, hangmérnöke Lukács Péter Benjámin, producerei Nedeczky Dóra, Lichter Péter és Máté Bori.

A filmet tavasszal a fővárosban és vidéken is láthatja a közönség: Budapesten március 1-jén, 16-án és 26-án az Art+ Cinemában (volt Örökmozgó moziban).

További vetítések várhatók még Pécsett (március 6, Apolló mozi), valamint a debreceni MODEM-ben. Az érdeklődők a folyamatosan bővülő új budapesti, vidéki és nemzetközi vetítésekről a film hivatalos Facebook-oldalán.

Szereplők

Mácsai Pál, Rába Roland

Alkotók

rendező-vágó: Lichter Péter

író: Kránicz Bence, Roboz Gábor, Lichter Péter

operatőr: Gerencsér Dávid

zeneszerző: Horváth Ádám Márton

hangmérnök: Lukács Péter Benjámin

producer: Nedeczky Dóra, Lichter Péter, Máté Bori

gyártásvezető: Emődy Botond

konzultáns: Gelencsér Gábor

Facebook-esemény: ITT

Időpont:  2019. március 1., 6., 16. és 26.

Helyszín: Art+Cinema (Budapest), MODEM (Debrecen), Apolló Mozi (Pécs)

Jegyár: Ingyenes

Promóció

legnépszerűbbek

A legszürreálisabb ötletek, hogyan védheted meg magad a koronavírus ellen

A kínai emberek saját kezükbe vették a sorsukat, maguknak gyártanak védőmaszkokat!

A pillanat, amikor az álmodozó turistát elgázolja a valóság

Nem véletlen, hogy egyes helyeken már turistaadót szednek.

Színésznők, akik nem szégyellik terhes alakjukat és döngő lépteiket

Bátran pózolnak fürdőruhában, domború hassal is és döngő léptekkel, ezek a büszke anyukák.
Promóció

a szerk. ajánlása

Tudtad? Kultúránként egészen mást jelent, amit a kezünkkel csinálunk

Ami egyik helyen a kedvesség jele, az máshol durvaságnak számít.

A nosztalgiavonat átrobogott a vásznakon – Ezek voltak 2019 legjobb külföldi filmjei a ContextUs szerint

Volt egyszer egy 2019-es év, amelyben korunk legnagyobb mesterei és feltörekvő tehetségei egyaránt megmutatták, hogyan is kell filmet készíteni.

Ezek minden idők legdrágábban elkelt festményei

Cikkünkben górcső alá vesszük a valaha legdrágábban elkelt tíz festményt, és arról is esik pár szó, miért kerülnek bizonyos festmények többe, mint mások.
Promóció

ez is érdekeltéged
<3