Friss kutatás szerint a hivalkodó márkajelzést, logót viselő férfiakat kevésbé megbízható partnernek gondolják az emberek

A kutatás szerint sokan úgy vélik, hogy összefüggés van a ruhán lévő logó mérete és az azt viselő párkapcsolathoz való hozzáállása között.

Mutasd a márkajelzésed, megmondom, ki vagy

Egy nemrég publikált kutatás szerint azon férfiakról, akik látványos márkajelzést, logót viselnek a ruhájukon, azt gondolják az emberek, hogy kevésbé hajlandók hosszú távú kapcsolatot kialakítani, írja a The Guardian

A Personality and Social Psychology Bulletin szaklapban megjelent tanulmány azt igyekezett feltárni, hogy van-e összefüggés a gazdagság látványos megnyilvánulása (például a luxusmárkák logójának mérete) és a vonzalom között.

markajelzes logo polo parkapcsolat kutatas
Rajta nincs márkajelzés / Fotó: Aaron Amat / Getty Images

A Michigani Egyetem többszáz diákjának két képet mutattak: mindkettőn egy Ralph Lauren felső szerepelt. Az egyiken egy nagy logó volt látható, a másikon egy szerényebb méretű. A tanulóktól aztán azt kérdezték, hogy mit gondolnak a ruhadarabok viselőiről, majd 0-100 között kellett értékelniük a válaszokat.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A kutatás résztvevői úgy vélték, hogy a feltűnő logós pólót viselő férfiak inkább rövid távú szexuális kapcsolatokat létesítenek, és kevésbé hajlandóak hosszú távú szerelmi kapcsolatban elköteleződni.

A hivalkodó logót viselőket kevésbé megbízható partnernek gondoljuk

Daniel Kruger, a kutatás vezetője elmondta, az egyetemisták vélekedése szerint azon személyek, akik jól látható márkajelzéssel ellátott pólót viselnek, „gyakran flörtölnek”, „tudatosan más partnerével kezdenek ki”, „egyszerre több nővel is randiznának”. A kisebb logót kedvelő viszont nagyobb valószínűséggel megy bele bensőséges kapcsolatba, stabil és megbízható személyiség, aki jól bánik a gyerekekkel és hűséges a partneréhez.

Kruger szerint a kutatás megfejtette a férfiak hozzáállását a luxusmárkák darabjai és önazonosságuk között. 

A luxusmárkákat régóta a magas társadalmi pozícióval kötöttük össze, ugyanakkor a férfiak különböző okokból viselik a nagy divatcégek ruháit. A szerény márkajelzés a hagyományosabb társadalmi pozíciót jelezheti, míg a hivalkodóbb logó a pénzzel való kérkedés jele. Így is meg lehet megkülönböztetni a férjnek való férfiakat

– mondta Kruger. A kutatás arra nem tért ki, mit jelent, ha egy feltörekvő márka logója adja a ruhadarab mintázatát, ahogy a Beyoncé által viselt kezeslábas.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból