Valaki közel 30 millió forintot fizetett azért, hogy üveg nélkül láthassa a Mona Lisát

A Louvre számos exkluzív élményprogramot árvereztetett el.

Exkluzív élmények az aukción

A Louvre árverésén valaki 80 ezer eurót – több, mint 28 millió forintot – fizetett azért, egészen közelről megcsodálhassa a Mona Lisát, írja a CNN

Számos további egyedi és megismételhetetlennek ígérkező élményt is elárverezett még a Christie’s, amelyek bevételét a múzeum fejlesztésére fordítják.

mona lisa
Leonardo da Vinci: Mona Lisa / Fotó: Getty Images

Ezúttal nem lehet együtt aludni vele, és nem is VR-szemüvegen keresztül, hanem a valóságban, az üvegvitrinjéből kivéve lehet megtekinteni a képet. A párizsi múzeum online aukción hirdette meg a soha vissza nem térő lehetőséget, hogy egy szerencsés személy a világ leghíresebb festményének évente esedékes átvizsgálásán résztvehessen. 

A Christie’s aukciósháznál további programokra is lehetett licitálni: valaki 38 ezer euróért nyerte el a múzeum igazgatójának, Jean-Luc Martinez tárlatvezetését, 46 ezer euróért pedig fáklyás éjszakai múzeumtúrán lehet résztvenni. A kariatidák csarnokában tartott exkluzív koncertért 42 ezer eurót ajánlott a nyertes. 

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Olyan nagynevű francia cégek, mint például a Cartier és a Dior szintén csatlakoztak a múzeumhoz, és egészen különleges ajándékokat ajánlottak fel. A Cartier egy párducos karkötőt bocsátott árverésre, amely végül 90 ezer euróért kelt el. Tulajdonosa egy magán múzeumlátogatás keretében veheti majd át, amely során megtekintheti a francia koronaékszereket és a Cartier titkos párizsi műhelyét is. 

A Louvre fejlesztése a cél

Az aukciót szervezők közleményükben elárulták, hogy az árverésből befolyt összeget a múzeum arra fordítja, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tegyék a Louvre-ot. A tervek között szerepel a Louvre Múzeum Stúdió, egy új művészeti és kulturális oktatási tér kialakítása. Martinez elmondta, hogy a projekt igénye a világjárvány időszakában méginkább szükségessé vált. 

A Louvre évi 10 millió látogatójával a világ legnépszerűbb és legnagyobb múzeuma. A járvány kitörése előtt éppen befejeződött az egyik legfontosabb rendezvényük, a Leonardo da Vinci halálának 500. évfordulójára szervezett nagyszabású kiállítás.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A járvány miatti bezárás 40 millió eurós bevételkiesést okozott a múzeumnak, a nyári újranyitás után a külföldi turisták elmaradása miatt a forgalmuk jelentősen visszaesett. Az intézmény és a Dior legutóbbi közös kezdeményezéseként bejelentették, hogy felújítják a Tuilériák kertjét


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból