A Centrál Médiacsoport női magazinjának zászlóshajója, a Cosmopolitan offline kiadása megszűnik.
Augusztustól kizárólag online olvasható
A Central Médiacsoport ma, kedden egy partnereinek küldött hírlevélben bejelentette, hogy 2020. június 10-én, holnap jelenteti meg utoljára a Cosmopolitan című magazinját nyomtatásban.
A „Cosmo-lányok” augusztustól az online térben érhetik majd el a Cosmopolitan tartalmát. A holnap az alábbi címlappal búcsúzik el a nyomtatott megjelenéstől.
„A jelenlegi lépésünk reagál a nemzetközi trendekre, hiszen az online felületen a hírfogyasztás mellett nőtt az igény a nagyobb terjedelmű, egyébként klasszikusan magazinos jellegű anyagokra. Büszkék vagyunk rá, hogy a magazin az elmúlt 12 évben egyedülállóan stabil online platformot épített ki és a megváltozott fogyasztói igények mellett is folyamatosan tudjuk biztosítani olvasóinknak a Cosmopolitan élményt” – magyarázta a döntést Lipták Tímea, a Central Médiacsoport magazin-üzletágának igazgatója.
A print munkatársai az online stábhoz csatlakozik
A Cosmopolitan nemcsak a print glossy magazinpiacon nyitott elsőként 1997-ben, de az online térben is úttörőként indította el glossy website-ját 2007-ben.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Mit jelent a gyakorlatban, hogy márka az online térben él tovább? Az olvasóinkat naponta 25 új frissüléssel várjuk, tehát nemhogy kevesebb, hanem egy bővített tartalmat, és még komplexebb olvasói élményt szeretnénk kínálni a Cosmopolitan.hu-n. Külön öröm, hogy a print stáb tagjai közül sokan folytatják velünk a munkát digitálisan, hiszen a szerkesztőségben évek óta hittünk az integrált tartalomgyártásban. Továbbra is célunk, hogy a beauty szektor újdonságairól elsőként és glossy minőségben készítsünk anyagokat. A digitális tartalomgyártás fejlesztése mellett pedig a Cosmopolitan BTL aktivitásait további live-eseményekkel bővítjük majd a jövőben[/perfectpullquote]
– árulta el Sabján Johanna, a lap főszerkesztője.
A magyar Cosmo’ magazin legutóbbi, 2020. első negyedéves, a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) által auditált értékesített példányszáma 12.546 volt, a nettó nyomott példányszáma 22.378, jegyzi meg a Media1.
Nemrégiben a konkurenc médiavállalat, a Marquard Media is megszűntette a Playboy és a Men’s Health kiadványait. Előbbi kiadvány a lengyeleknél is megszűnt.