Harminc évvel ezelőtt, 1991 júniusában indult el Magyarországon az első InterCity (IC)vonat Budapestről Miskolcra, a távolsági szolgáltatás alapját jelentő járatokat ma már évente mintegy 10 millióan választják – hangzott el a jubileum alkalmából tartott sajtótájékoztatón szombaton Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron egy retró IC-szerelvény előtt.

Korszerű vasúti kocsik a Budapest-Keszthely InterCity viszonylaton

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: az eltelt évtizedekben számos vonalon indultak el az IC-vonatok, napjainkban ez a távolsági vasúti szolgáltatás jelentős szereppel bír, naponta csaknem 250 IC-vonat jár az országban.

Mint mondta: a vasúttársaság járműállományában több mint 350 IC forgalomra alkalmas kocsi van, évente több tucat ilyen vagont gyártat a MÁV.

Kapcsolódó cikk

Hozzátette: az InterCity kocsijai több generációs fejlesztésen mentek keresztül az elmúlt 30 évben, a közelmúltban elkezdték gyártatni az IC+ személyvagonokat is, amelyek a nyáron a Budapest-Keszthely között közlekedő IC-szerelvényeken jelennek majd meg először.

Csöbör Katalin, Miskolc fideszes országgyűlési képviselője az eseményen azt hangsúlyozta: az elmúlt évtized vasúti és közúti fejlesztéseinek köszönhetően számos nagy cég telepedett le Miskolcon, fektetett be itt, és dolgozók ezreit foglalkoztatja. Mint mondta: az új InterCity kocsijai forgalomba állítása is egy „előremutató” fejlesztés, a MÁV olyan közlekedési alternatívát tud majd kínálni, aminek köszönhetően sokan a környezet- és utasbarát közlekedési lehetőséget részesítik majd előnybe.

A cél: a MÁV legyen valós alternatíva a gépkocsi helyett

Az új InterCity kocsikról szólva Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: ezek a teljes keleti országrészben kör- és IC-járatokban közlekednek. Hozzátette: a tavaszi menetrend módosítás több vonalon előnyös változást hozott az utasoknak, az új vagonok forgalomba állításával a vasúttársaság célja, hogy a teljes IC-hálózaton kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást kínáljon, versenyképes alternatívát nyújtva az egyéni közlekedéssel szemben.

A széndioxid-kibocsátás csökkentése és ezáltal a klímacélok mihamarabbi elérése érdekében az Európai Unió is nagyszabású vasútfejlesztési projektbe kezd, amely az európai nagyvárosokat kötné össze a fapados légitársaságok zöld alternatívájaként.

Addig is, a MÁV-Volán csoport projektjének keretében nyáron és ősszel közel száz vasúti és távolsági buszpályaudvaron hallgathatja magyar költők verseit várakozás közben az utazóközönség.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

meghalt-karsai-daniel-halalanak-oka

Szívszorító: Meghalt Karsai Dániel

Egy ország rendült meg. Negyvenhét éves korában elhunyt Karsai Dániel alkotmányjogász. Halálának hírét szombaton este testvére, Karsai Péter jelentette be közösségi oldalán. Karsai Dániel majdnem

idojaras elorejelzes 2024 aprilis sarkvideki hideg

Érkezik az év hidegfrontja, hó is eshet

Sarkvidéki hideg zúdul az afrikai melegre, jövő hétfőről keddre helyenként 25 fokot zuhanhat a hőmérséklet, és komoly viharok alakulhatnak ki, a hegyekben havazás sem kizárt.

nyugdijkorhatar 2024 nyugdij nyugdijas nyugdij utalas 2024

Tényleg csak 70 évesen mehetünk nyugdíjba? Itt a nyugdíjszakártő válasza

A világ egyik nagy vagyonkezelő cége arra figyelmeztette a munkavállalókat, hogy ne számítsanak arra, hogy kényelmesen nyugdíjba tudnak vonulni a hatvanas éveikben, hanem meg kell emelni a nyugdíjkorhatárt akár 70 évre, mert az emberek sokkal tovább élnek, mint korábban, és kevesebb fiatal kép be a munkaerőpiacra.