Követem Élet + Stílus A meditáció segíthet elviselni a koronavírus-járvány okozta elszigeteltséget

A meditáció segíthet elviselni a koronavírus-járvány okozta elszigeteltséget

Promóció

A meditáció számos kultúrában az elme elcsendesedésének módszere, amely segíthet átvészelni a bezártságot a koronavírus-járvány idején.

Most, hogy az irányítás kicsúszik a kezeink közül, a meditáció nyújthat segítséget számunkra?

Promóció
- Advertisement -

A Google-keresések alapján egyre többen fordulnak a meditációs technikák felé, amióta a koronavírus miatt elszigetelődnek egymástól az emberek. A meditációs gyakorlatokat különböző kultúrákban különböző módokon végzik, de mindegyikre jellemző az elcsendesedés és megnyugvás.

A meditáció csökkenti a stresszt / Fotó: Universal

Az elmúlt évek kutatásai bebizonyították, hogy a meditáció ősi gyakorlata fejleszti az immunválaszt, illetve csökkenti a stresszt és a depressziót.

Órákig csak forgolódsz? Adunk néhány hasznos tippet a pihentető alváshoz

Órákig csak forgolódsz? Adunk néhány hasznos tippet a pihentető alváshoz Az immunrendszert is segíti a pihentető alvás! Előfordul, hogy órákig hánykolódsz az ágyban, mire el tudsz aludni, és reggelente fáradtan ébredsz? Az alvás világnapját március 13-án tartották világszerte, ennek apropóján összegyűjtöttünk olyan hasznos tanácsokat, amelyekkel sokkal egészségesebben aludhatsz éjszakánként.

A jelenlegi helyzetben nagyon sokan dolgoznak otthonról. Rengetegen vannak, akiknek a gyermekeik is a négy fal között ragadtak, velük pedig nehezebb megértetni a szociális távolságtartás fontosságát. Nem csoda tehát, hogy cikáznak a gondolatok az ember agyában, amely az elalvást is megnehezítheti. Hogy lecsillapítsd a saját gondolataidat, feküdj hanyatt, tedd a kezeidet a hasadra és figyelj a légzésedre. Lazítsd el minden porcikádat a lábujjaidtól az állkapcsodig. Ez végül segíthet az elalvásban is.

Mindenki felfokozott érzelmi állapotban van mostanában. A pánik és a félelem szomorú és nyomasztó érzése uralja a gondolatainkat. A meditáció gyakorlása segíthet abban, hogyan felülkerekedj ezeken az intenzív érzelmeken, közelíts a megértés felé és felismerd az öröm pillanatait

– fejtette ki Jessica Morney a The Guardian számára.

Ne görcsölj azon, hogy rosszul fogod csinálni a meditációt

“A meditációval kapcsolatban elterjedt az a mítosz, hogyha a megfelelő módon csinálod, akkor boldogságot és nyugalmat fogsz érezni az elmédben. Ha pedig nem tapasztalod ezeket, akkor azt fogod gondolni, hogy valamit elrontottál” – vélekedik Jay Michaelson, meditációoktató.

Relax Treat Yo Self GIF – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Treat Yo Self GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

Michaelson szerint érdemes ötperces meditációval kezdeni, ha pedig egy kicsivel is megkönnyebbült leszel, mint amikor elkezdted akkor máris megérte. Lassan növelheted a meditációra fordított időt, ha úgy érzed készen állsz rá. Mint ahogy a tornagyakorlatok esetében is fokozatosan növeled a terhelést.

Alakítsd ki meditációs szokásaidat

Anushka Fernandopulle, buddhista meditációtanár azt javasolja, hogy válaszd ki azt az időintervallumot és helyet, ahol minden nap meditálni tudsz.

Ez lehet egy egyszerű szék vagy párna, de a rendszeresség segít, hogy kialakítsd a szokásaidat

– árulta el Fernandopulle.

A rendszeresség kialakításában segíthet az is, ha valakivel közösen meditálsz vagy csoportban teszed. Vannak népszerű telefonos alkalmazások is, amelyek segíthetnek ebben, mint amilyen a Headspace, Calm és a Ten Percent Happier.

Egyszerű meditációs gyakorlat 1: figyelj a testedre és a légzésedre

A testközpontú meditációk főképpen fekvő gyakorlatok, de Fernandopulle megosztott egy ülő meditációt is, amelynek segítségével a testedre összpontosíthatsz.

Meditation GIF – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Meditation GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

A meditációhoz ülj egy csendes helyre, stabil pozícióban. A figyelmedet irányítsd az ülő tested érzéseire és a légzésedre. Ha arra koncentrálsz, hogy mi zajlik a testedben, akkor könnyebben fognak a gondolatok és hangok felszínre kerülni, mint a háttérzajok. Ha azt tapasztalod, hogy elvesztél a gondolatokban, akkor egyszerűen fordítsd ismét a figyelmedet a testedre és a légzésedre.

Egyszerű meditációs gyakorlat 2: gyakorold a szeretetet és a kedvességet

Egy másik elterjedt technika a szeretet-kedvesség gyakorlásának buddhista meditációja, amely ebben az időszakban különösen fontos.

Charlie Brown Hug GIF – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Support GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

Miután kényelmesen elhelyezkedtél, halkan ismételgesd magadban az alábbi jókívánságot magadnak és másoknak:

Lehetek jól. Lehetek boldog. Lehetek egészséges. Élhetek könnyedén.

Miután néhány alkalommal elismételted magadnak ezeket a jókívánságokat, kezd el újra a mondókát úgy, hogy családodnak, barátaidnak és az egész világnak is ezeket a gondolatokat közvetíted.

Egyszerű meditációs gyakorlat 3: cselekedj tudatosan egész nap

Ha nem érzed magad késznek arra, hogy ülve meditálj, akkor Fernandopulle szerit gyakorolhatsz úgy is, hogy figyelsz a testedre, miközben egyszerű fizikai feladatokat végzel, mint például a mosogatás vagy a sétálás.

Tv Land Buddy Dobbs GIF by #Impastor – Find & Share on GIPHY

Watch Seasons 1 & 2 online and on the TV Land app. t.v.land/WatchImpastor

Próbálj meg figyelni a testedre vagy a kezedre a feladat közben. Ha a figyelmed elkalandozik és azt veszed észre, hogy álmodozol, aggódsz vagy tervezgetsz, akkor finoman fordítsd vissza a figyelmedet a fizikai aktivitásra.

Találd meg azt a meditációs gyakorlatot, amely a leginkább passzol hozzád

A meditációs formák, amelyek egyszerű dolgokra fókuszálnak, mint a test és a légzés vagy ismétlődő gondolatok, a kezdők számára is könnyen végrehajthatóak. A tornagyakorlatokhoz hasonlóan, ha nem találod meg azt a meditációs technikát, amely leginkább passzol a személyiségedhez, akkor aligha fogod tudni hosszútávon gyakorolni.

Renew Work Out Gif By Celebrity Cruises Gif – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Celebrity Cruises Gifs GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

Rengeteg okostelefon alkalmazás létezik a kezdőtől- a magasabb szintekig, amelyek segítségével saját meditációs kurzusaidat végezheted. De találhatsz számos meditációs központot is, ahol elsajátíthatod vagy rendszeresen gyakorolhatod az elmélyedést. Illetve léteznek könyvek is, amelyek segíthetnek megtalálni a számodra ideális meditációs módszert.

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3