Shock G gyerekkorától fogva a hiphonak élt, ő fedezte fel és indította el zenei pályáján Tupac Shakurt.

Shock G egyesítette az abszurd humort és a hiphopot

Shock G, polgári nevén Gregory Jacobs rapper-producer, a Digital Underground hiphopformáció egyik alapító tagja és frontembere 57 éves korában elhunyt. Holttestét április 22-én találták meg egy tampai szállodában, írja a The Washington Post

Egyik régi barátja, munkatársa, a zenekar menedzsere, Nzazi Malonga szerint a zenész régóta kábítószer-függőséggel küzdött. Shock G már a harmadik rapper DMX és Black Rob után, aki ebben a hónapban elhunyt.

Shock G Meghalt Digital Underground
Shock G / Fotó: Getty Images

A Digital Underground 1990-ben a The Humpty Dance című számával vált ismertté, amely a Billboard rap slágerlistáját is vezette. Egy évvel később ők fedezték fel Tupac Shakurt, aki a zenekar stábjában dolgozott. A Same Song című számot énekelték közösen először. A két zenész ezután is folytatta a közös munkát: Shock G társproducerként működött közre Shakur első szólólemezének elkészítésében.

Digital Underground - The Humpty Dance (Official Music Video)

Download/Stream - https://tommyboy.lnk.to/DigitalUndergroundTheHumptyDanceFollow our official Spotify Playlist: https://tommyboy.lnk.to/PlaylistSpotifyListen...

Gregory Edward Jacobs 1963-ban született New Yorkban. 11 éves korától már különböző zenekarokban játszott, abban az időszakban, amikor a rap még gyerekcipőben járt New Yorkban, a ’70-es évek végén. Jimi Dright, a Digital Underground másik alapítója „magának való technikai zseninek” írta le Shock G-t. Abban a kaliforniai hangszerboltban ismerkedtek meg, ahol a zenész dolgozott, majd 1987-ben megalapították az együttest.

Kapcsolódó cikk

„A Digital Underground egy – vélhetően nagyon színes, pöttyös és csíkos – bohókás esernyőszervezet-átjáróház, ahol számos nagyon különböző, legyen valós vagy kitalált karakter otthonra lel, és nagyon vicces zenét alkot. Ez a fajta abszurd humorérzék ellenállhatatlanul szórakoztatóvá varázsolja a hiphopot, korunk legfrissebb zenei irányzatát” – írta az együttesről a Times magazin 1991-ben.

Nem bírta el saját tehetségének súlyát

Hatalmas siker lett az együttes Sex Packets című debütáló albuma 1990-ben, amely az akkori AIDS válsághelyzetre reflektált. A következő évben két lemezzel is jelentkeztek: a This Is an EP Release és a Sons of the P is több mint félmillió példányban kelt el. 2008-ban jelent meg az együttes hatodik, egyben utolsó stúdióalbuma, a ..Cuz a D.U. Party Don’t Stop!.

Shock G szívesebben lépett fel furcsa jelmezeiben, a kezdetektől védjegyévé vált műorrában és szemüvegében. Magánemberként is kerülte a nyilvánosságot, nem bírta a rivaldafényt. Dright szerint felemésztette a hírnév. Malonga a 2000-es évek elején éveken át támogatta a zenészt, hogy felhagyjon a kábítószerezéssel, de visszaesett. Az utóbbi időben már Floridában, a családjával élt, vagyona nagy részét eladományozta, és számos befejezetlen projekten dolgozott.

Bármire képes volt. Rajzolt, zenét írt, zongorázott, hangszerelt, történeteket és forgatókönyveket írt. De amíg valaki nem mondta azt neki, hogy jó, amit csinál, addig fogalma sem volt róla. Nagyon sajnálom, hogy nem ismerte fel a saját tehetségét. Sokkal alázatosabb és bizonytalanabb ember volt, mint azt gondolták róla

– jellemezte elhunyt barátját Malonga. Idén több legendás zenész is eltávozott: a The Animals együttes alapítója, Hilton Valentine, és Sylvain Sylvain, a New York Dolls punkzenekar gitárosa.

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet