Megújult a Contextus.hu, Magyarország legolvasottabb kulturális online magazinja.
Van helye a kultúrának
Az elmúlt időszakban nagy változásokon ment keresztül a három éve útjára indított ContextUs. Az egyik ilyen, hogy Magyarország legolvasottabb kulturális online magazinjává nőtte ki magát. Ebben nagy szerepe van annak is, hogy a Google Vezető hírek szolgáltatásának tagja. Ennek okán több emberhez érnek el cikkeink, hiszen az adott keresési találatok elején szerepelnek, kiemelt helyen.
Éppen ezért az új szlogenünk, a Van helye a kultúrának méltóképpen kommunikálja a pozíciónkat a magyar sajtóban.
Az elmúlt időszakban rendre több mint egy millió oldalletöltést generált a ContextUs, és a tapasztalatok azt bizonyítják, ez a tendencia emelkedik.
Újra megléptük a korlátainkat, egyre többen olvassák a ContextUst, ahol van helye a kultúrának
Még a tavalyi év végén elemeztük* a ContextUs kulturális online magazin statisztikáit. Szerettünk volna megköszönni, hogy egyre többen olvastok minket. Az ősz első hónapjában 189 ezer oldalletöltést generált a ContextUs.hu, míg novemberben ez a szám majd’ 400 ezerre ugrott (egészen pontosan 396 870).
A növekedésnek köszönhetően az Infinety Group értékesői cég portfóliójának tagja a ContextUs.
Megújult a ContextUs
Az egyre nagyobb ismertség és belső megújulások – új gyakornoki programot indítottunk el – arra ösztönöztek minket, hogy az arculat is illeszkedjen ezen változásokhoz. A munkára Solymosi Mór tervezőgrafikust kértük fel, aki elkészítette az online magazinunk új logóját.
Olvasóinknak ismerősen csenghet a jelenleg Londonban élő tervezőgrafikus neve, hiszen a korábbi arculatot is ő tervezte meg, valamint a 2016-os JAKkendő-díj arculatának tervezési jogát ő nyerte el a József Attila Kör által.
Munkáiról érdemes tudni, hogy javarészt tipográfiai alapokra helyezett szabályrendszereket alkot, vizuálisan erősen eltér az utcán megszokottól. Munkáival már számos Budapesti és egyéb kiállításon találkozhattunk a 8. Graphifest, Budapest (2014) óta.
Jelenleg az International Ampersand Exhibition Budapest 2019 kiállításon szerepel az egyik munkája, amit a Contextus.hu kapcsán készített. Továbbá a nemrégiben sikeresen megrendezett, Resident Art Garten 2019 vizuális arculata is az ő nevéhez fűzödik.
A tervezés során mint kiindulás több lehetőség merült fel megoldásként. Minden esetben a kommunikáció és a betű mint az írás alapja együttesen állt a középpontban. E két elem szimbolizálja és jeleníti meg a tipográfiai alapot.
A tervezés során Solymosi Mór törekedett egy olyan arculati rendszer megalkotására, amely egyszerűen, érthetően és egyedi vizuális megoldásokkal szólítja meg olvasóinkat. Ugyanakkor ezen megoldásoknak hűen kell tükrözniük az oldal helyzetét a piacon lévő konkurens lapokkal szemben.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Fontosnak tartom, hogy olyan vizuális megoldás szülessen, ami nagyban elkülöníthető a magyarországi sajtó területein fellelhető oldalaktól. Szerettem volna, hogy diktáló szerepet tölthessen be a ContextUs arculata, ezzel is erősítve a szokatlanabb és merészebb megjelenéseket, melyek mégis képesek megtartani a sajtó területére jellemző vonásokat, mint például azt, hogy a logó javarészt tipográfiai alapokra van helyezve és kevésbé embléma jellegű[/perfectpullquote]
– mondta Mór. Hozzáteszi, a jelenleg látható logó – a tipográfián kívül – nem hordoz magán más vizuális ismertető jelet, mégis képes arra, hogy egyértelmű és átütő információt közöljön ennyire egyszerűen.
Régi az újban
Egyedi tipográfiai megoldásra (custom font) törekedtünk, hogy lehetőség legyen asszociálni a régi időkben jelen lévő tintafolyásra, amely a nyomtatás során keletkezett a betűközökben. Ezt egyébként a nyomdafesték túlzott használata mellett figyelhettünk meg.
Ezen folyásnak az elkerülésére ma már számos tipográfiai megoldást tudhatunk magunk mögött, mint például inc. gap.
Ám egy merész megközelítéssel beépíthettük a régit az új formába egy tervezői túlzással, amiről biztosíthatunk mindenkit, nem hiba.
Ez egy olyan plusz, amely más által készített logókhoz képest eltér, így kizárólag a ContextUsnál lelhető fel ezen megoldás. Ez magában hordozza azt is, hogy online magazinunk egyedileg tervezett betűkészlettel rendelkezik.
Mi ez az ékezet?
A web 2.0-s online térben elengedhetetlen a reszponzivitás. Ennek okán weboldalunk jelenleg is illeszkedik az olvasóink által használt készülékekhez. Így evidens volt, hogy a logó is reszponzív legyen, így a digitális felületeken könnyedén kiválaszthatjuk a legkedvezőbb méretet a lehetőségekhez mérten. A kultúra iránt fogékony célközönség, mint amilyen a ContextUs olvasói is, ragaszkodnak a már megszokott vizuális igényességhez. Így aligha akartunk csalódást okozni nekik.
A kezdőbetűre került egy ékezet is. Noha szokatlan megközelítése a karakternek, hiszen ezidáig egyáltalán nem létezett ilyen formában.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ez szintén asszociál az írásra, a kontextusra, azaz a szövegkörnyezetre. Továbbá a Z és az Y generációnak aligha ismeretlen emotikon is eszünkbe juthat. A fantáziánkra bízza, hogyan közelítjük meg a logót. Számos kapaszkodója van az egyszerűségéhez képest[/perfectpullquote]
– mesélte Solymosi Mór az arculati rendszer befejezte után.
Szemfülesebb olvasóink már találkozhattak az új logónkkal, hiszen a minden évben megrendezett verspályázatunk díjátadóján megtekinthették. A fődíjnak számító üvegdíjon már az új logóval ellátott nevünk szerepel.
Még korántsem vagyunk a végénél
Az új logó csak egy szelete a teljes arculati átalakulásnak. Mint ahogyan a logó, úgy a későbbiek minden más is illeszkedik a már megszokott színvilágunkhoz és megjelenésünkhöz, mindezt a trendeknek megfelelően. Terveink szerint ehhez egy teljesen új weblapot készítünk, amelynek az előkészületei már zajlanak.