Nyolc magyar márka mutatja be legújabb kollekcióját február 20. és 24. között a Milan Fashion Week alatt a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjának következő lépéseként.

Hirdetés

A tervezők az állandó kiállítás mellett február 22-én egy közös divatshow keretében mutatkozhatnak be a nemzetközi divatszakma és sajtó képviselői előtt Milánóban – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.

A Celeni márka a Ljubljanai divathéten / Kép: Rahnuma Daily

A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana tavaly augusztusban kötött stratégiai megállapodást, amelynek keretében a nemzetközi divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. A mentorprogramba nyolc magyar márka került be; az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear.

Zsigmond Dora menswear kolleció / Fotó Zsigmond Dora menswear

Az olasz mentorok tavaly több alkalommal is Budapestre látogattak és személyes konzultációk során készítették fel a tervezőket a nemzetközi színtéren való megjelenésre. Decemberben a nyolc márka Milánóba utazott, hogy részt vegyen a kamara által szervezett szakmai előadásokon, workshopokon és gyárlátogatáson.

Naomi Campbell is kifutóra lépett a Moschino-H&M divatbemutatón

A #HMOSCHINO hastag alatt futó kollekció egy nagyszabású show keretében debütált. Az eseményen részt vett Marc Jacobs, Frances Bean Cobain és Paris Jackson is, többek között. A divatbemutató helyszínét a Times Square ihlette TV-képernyőkkel, óriási, épületeket imitáló díszletekkel és világító hirdetőtáblákkal. Ezek a Steven Meisel által készített kampányfotókat vetítették.

Az együttműködésnek köszönhetően a magyar márkák lehetőséget kaptak arra, hogy a Milan Fashion Week hivatalos programjaként a Spazio Cavallerizze épületében állítsák ki kollekciójukat. A kiállítás egész héten ingyenesen lesz látogatható.