Kezdőlap Követem Design A Miu Miu kisfilmje egy igazi Szaúd-Arábiai esküvőre invitál

A Miu Miu kisfilmje egy igazi Szaúd-Arábiai esküvőre invitál

2011 óta a Miu Miu Women’s Tales sorozata kiváló lehetőséget kínál a nő rendezőknek, hogy elmeséljék saját történeteiket. Az olasz márka legújabb kisfilmjének egy Szaúd-Arábiai esküvő a színhelye, rendezője pedig Haifaa Al-Mansour.

Chloë Sevigny, Miranda July és a Skate Kitchen-ből ismert Crystal Moselle után ezúttal Haifaa Al-Mansouron volt a sor, hogy elmondja személyes történetét. Az Oscar-jelölt rendezőnő The Wedding Singer’s Daughter (Az esküvői énekesnő lánya) című rövidfilmje vasárnap este debütált a Velencei Filmfesztiválon.

Egy szaúdi esküvőn járunk az 1980-as években. A teremben az ifjú pár érkezésére váró nők leveszik hagyományos burkáikat és kiengedik a hajukat, távol a férfi tekintetektől.

A szaúdi esküvőkön szigorú szegregációs szabályok érvényesülnek, és ezt férfiak jelenlétében nem tehetnék meg.

A fekete burka alól pedig csinos, divatos darabok bújnak elő: Miu Miu ruhák, blúzok és szoknyák. Különösen látványos egy széles vállú, puffos ujjú műanyag kabát, ami a márka lázadó 2018-as őszi-téli kollekciójában is látható.  

A filmben az esküvői party énekesnője, akit Rotana Tarabzouni, szaúdi popsztár alakít, egy elektromos vezetékhiba következtében kénytelen abbahagyni a műsort. Kislányán múlik, tudja-e orvosolni az áramkimaradást, mielőtt a menyasszony és a vőlegény megérkeznek.

Az esküvő a Szaúd-Arábiai társadalom tükre: szegregált, nemek és osztályok mentén fragmentált. Ezeknek a nőknek a történetét akartam elmesélni, és megmutatni ezt az érzékenységet. Számomra a kislány képviseli a jövőt. A jövő pedig a kívülállóké  

– magyarázza Al-Mansour.

Miu Miu Women’s Tales #16 – The Wedding Singer’s Daughter

It’s nighttime in 1980s Riyadh, Saudi Arabia. Glittery and glamorous heels climb out of cars. Women shrouded in traditional black abayas make their way into a wedding hall. There, they reveal what’s underneath: dazzling dresses and wild hair. Their true selves set free, unseen by male gaze.

Inline
Inline