Elvesztette jogerősen a Lokál után az Origo kiadója, a New Wave Media Group azt a sajtópert a Fővárosi Ítélőtáblán, amit Nagy Blanka indított a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó kormányközeli honlap ellen.

Hirdetés

Nagy Blanka, aki az ellenzéki tüntetéseken szólalt fel, a kormánymédia célkeresztjébe került, és negatív színben próbálták feltüntetni. A kormányhoz közeli sajtóorgánumok szerint a megengedettnél többet hiányzik az iskolából és bukásra is áll.

Nagy Blanka, aki a kormánykritikus felszólalásai miatt a kormánymédia célkeresztjébe került

Litresits András, Nagy Blanka ügyvédje a hvg.hu-nak azt mondta, hogy miután most másodfokon is megnyerte ügyfele a pert, az ítélet alapján sérelemdíjat követel majd a karaktergyilkosságban közreműködő Origótól, valamint a lokal.hu-tól.

Az ügyvéd elmondta azt is, hogy az ítélet alapján az Origo köteles közzétenni egy helyreigazítást, amiből kiderül, hogy valótlanságokat közöltek Nagy Blankáról. Az Origo ugyanis (ahogy egy másik perben a Lokál is) a per során nem tudta bizonyítani állításai igazságtartalmát.

Az Origo, csakúgy mint a Lokál, a Riposttól vette át a karaktergyilkos állításokat. Nagy Blanka ügyvédje segítségével az eredeti cikket közlő Ripostot is beperelte. Abban az ügyben jelenleg még a másodfokú ítéletre várnak. Miután a lap állításai hasonlóak voltak, így az ítélet aligha különbözik majd a Lokál és az Origo ügyében születettektől.

Visszavonta a Google az Origótól a 15 milliót, mert a kormány szócsöve

A Google DNI-pályázatán 50 ezer ezurót nyert az Origo mögött álló tulajdonos, a New Wave Media Group. Azonban később ezt felülvizsgálta, majd visszavonta. A két esemény között a New York Times cikke jelent meg, amelyben az Origót a kormány propaganda hírportálja.

Nagy Blanka ügyvédje azt mondta a hvg.hu-nak, hogy amíg a Ripost esetében is megszületik a jogerős ítélet, elindítják a sérelemdíj iránti eljárást a Lokál és az Origo ellen.

Teljesen felszámolhatják a már most is központosított, kormányközelbe került megyei lapokat

A már eddig is központosított megyei lapokat felszámolhatják, mondta több érintett lap munkatársa és vezetője is a Népszavá nak. A lapnak az egyik alkalmazott elpanaszolta, hogy amikor az egyik női mosdóban elromlott a villany, ki kellett volna hívni egy szerelőt. A lapvezetés viszont nem tett semmit napokig, mert még nem kapták meg “fentről” a hozzájárulást.

Ha egyébként mindhárom szerkesztőség ellen sérelemdíjat tudnak követelni, akkor ennek együttes összege milliós nagyságrendű lehet az elszenvedett lejáratás és a jó hírnév megsértése miatt. Az összeg kifizetése azonban várhatóan aligha rengeti meg a kormányközeli internetes oldalakat, valamint a KESMA-t. A Liszkay Gábor alapította alapítvány annyi állami reklámbevételt kap, hogy ezekkel szemben Nagy sérelemdíjai eltörpülnek.

Hirdetés