A Victoria’s Secret szerint senki sem kíváncsi a plus size modellekre. A Navabi tökéletes módszerrel bizonyítja be, hogy nincs igazuk.
A divatvilág nem egészen a kitűnő felfogásáról híres. Még mindig megjelennek rasszista reklámokkal operáló márkák, plus size opciókat csak ígérnek, de a polcokra nem kerülnek ki, és messze nem tartunk még ott, hogy egy fekete, tolókocsis modell elveszítené hírértékét.
Így néz ki egy 300 milliós melltartó egy topmodellen
Ezúttal sem volt hiány csillogásból, drágakövekből és persze melltartókból a Victoria’s Secret bemutatóján. Az ikonikus fehérnemű a Fantasy Bra (Fantázia melltartó) nevet kapta. Az elmúlt években olyan toppmodellek hordták, mint Lily Alridge vagy Jasmine Tookes. Idén Else Hosk viselte, aki bemutatta, hogyan áll rajta a csúcsmelltartó.
Ed Razek, a Victoria’s Secret egyik vezetője azzal magyarázta, hogy nem hajlandó transznemű vagy plus size modelleket varázsolni a kifutóra, mert egy divatbemutató egy fantázia. Állítása szerint tervezett egy tévé reklámot plus size modellekkel, de arra senki sem volt kíváncsi.
Egy nemes célért – női foglyok varrják a dán divatmárka termékeit
A Carcel divatmárka alkotói, Veronica D’Souza CEO és Louise van Hauen kreatív igazgató Nairobiban éltek, ahol női börtönöket is meglátogattak. Világossá vált számukra, hogy a bebörtönzés kulcstényezője a szegénység. A nők nagy része iskolázatlan, nehéz helyzetben él, és legtöbb esetben erőszakmentes – prostitúció, drogkereskedelem – bűncselekményt követ el, hogy valahogy túlélje a mindennapokat.
Ez inspirálta a Navabi kampányát, ami a márka kifigurázásával mutatja be, Razek tévedett. A videóban öt modell szerepel fehérneműben és angyalszárnyakkal. „Szia, Victoria, mi a titkod? Az, hogy nem foglalkozom a legtöbb nővel” – hangzik el a reklámban.
No Title
When @VictoriasSecret’s chief marketing officer says ‘nobody was interested’ in plus size women, we say… what planet are you on? So 24 hours after your show, here’s our own, making fun of this ridiculously outdated attitude… #VSFashionShow pic.twitter.com/Ktjy5wQj18
A kampányt pozitív fogadtatás érte, mutatva, hogy az embereknek elege van a diverzitás hiányából a divatiparban. A márka twitter oldalán emelte ki, hogy az amerikai nők 68%-a tartozik a plus size kategóriába. Így nehezen elképzelhető, hogy alacsony lenne az érdeklődés a teltebb modellek iránt.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A Victoria’s secret minden évben ugyanolyan méretű és testalkatú nőket küld a kifutóra. Angyaloknak nevezi őket, mintha a „tökéletes” testnek ez az egyetlen elképzelése kerülne a mennybe[/perfectpullquote]
– írja a márka tweetje.