Bruttó 1,7 milliós fizetést kap az ellenzéket a közmédiában bunkózó híradós

Egy adatigénylést követően kiderült, hogy Németh Balázs, a köztévé híradós bemondója bruttó 1 millió 739 ezer forintot kap a munkájáért havonta.

Bírósági felszólítás után adta ki az MTVA

Bruttó 1 millió 739 ezer forint a havi fizetése Németh Balázs számára, a közmédiában dolgozó bemondónak, írja a HírKlikk az MTVA közlése alapján.

nemeth balazs m1 hirado kozteve fizetese
Németh Balázs, az M1 Híradó műsorvezetője / Fotó: MTVA

Az MTVA közérdekű adatigénylést követően, bírósági felszólításra adta ki az információt.

Megsértette három alkalommal is a médiatörvényt

A közérdekű adatigénylést Litresits András ügyvéd indította el, miután 2019. október 21-én Németh Balázs azzal kezdte a híradót, hogy “primitív, bunkó, felháborító akciónak” nevezte Hadházy Ákos ellenzéki országgyűlési képviselő parlamenti táblás akcióját.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Az adás kapcsán a Médiatanács nevében annak elnöke, dr. Karas Mónika elismerte, hogy a Híradó három alkalommal is megsértette a politikai hírhez hírolvasói vélemény fűzésére vonatkozó törvényi rendelkezéseket.

Litresits ezután indította el a közérdekű adatigénylést Németh fizetésével kapcsolatban, ezt azonban első körben az MTVA megtagadta december elsején.

Litresits az ügyet végül bíróságra vitte, a bírósági ítélet pedig arra kötelezte az MTVA-t, hogy hozza nyilvánosságra a kért adatokat.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Az MTVA által végül november 25-én közölt adatokból az kiderült, hogy Németh Balázs bruttó 1 739 000 forintos alapbérért dolgozik, az viszont nem, hogy mettől meddig szól a szerződés, jelenleg is ezt a fizetést kapja-e Németh, illetve hogy akkor is ennyit keresett-e, amikor 3-4 hónapra eltűnt az M1 képernyőjéről. Litresits a Kúriához fordul hiánytalan adatközlés miatt.

Sokáig nem is volt látható a képernyőn

Németh májusban még a kiemelt esti sávban vezette az M1 és ezzel együtt a Duna és a Duna World esti híradóját, a Blikk szeptemberi cikkében azóta nem volt látható, a helyét a többi híradós között osztották el. Az MTVA nem adott ki közleményt személyi változásról, így érthetetlen, mi történhetett.

Hiába érdeklődött a lap a bemondónál, annak édesapjánál (Németh Lajos, korábbi meteorológus) és az MTVA sajtóosztályánál, nem kapott választ, és Németh szerződése szerint engedély nélkül nem is adhat interjút.

Közvetett forrásból azonban a lap úgy értesül, a furcsa eltűnés mögött az is állhat, hogy Németh Balázs augusztusban már új műsorra készült, amely szeptembertől indult volna. Akkor jelentették volna be az áthelyezését, de a stáb egyik tagjának pozitív lett a koronavírustesztje. Németh is karanténba vonulhatott, az előkészület leállt, és nem akart újraindulni, vélhetően óvatosságból, és e patthelyzet miatt alakulhatott ki a belső vita.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból