A Pixartól nem megszokott módon most felnőtteknek szóló animációt rakott le az asztalra. Ezúttal a nemi dinamikát mutatta be a munkahelyen. Megérkezett a Purl, írja a DesignTaxi.

Hirdetés

Az új rövidfilm a cég SparkShorts programjának keretében készülhetett el, ami új történetmesélők megismerésére koncentrál. Nyolc percben mutatja be a rózsaszín fonallabda nehézségeit új munkahelyén, a B.R.O. Capitalnál. A képzeletbeli cég, ahogy nevéből is kitalálható, Purl érkezéséig kizárólag férfiakat foglalkoztat.

A szegedi halbolt durván túltolta a szexizmus szekerét a meztelen reklámmal

Egy olvasónk hívta fel a figyelmet a szegedi halbolt plakátjára. A Mars téri piac és vásárcsarnok üzlet az ősrégi, olcsó reklámfogással népszerűsíti a boltot: meztelen nővel. Ha nem lenne elég a vizuális szennyezés, a szlogennel rádobnak egy lapáttal: Ezt már a szocializmusban csúcsra járatták, de számos alkalommal még mindig szembejön velünk hasonló reklám.


A fonallabda nehezen tud érvényesülni a munkahelyi közegben, mivel a kollégák nem tudnak mit kezdeni az új dolgozó különbözőségével. Egy idő után Purl még változtat is magán, hogy jobban beolvadjon a férfiak közé.

Purl | Pixar SparkShorts

Purl, directed by Kristen Lester and produced by Gillian Libbert-Duncan, features an earnest ball of yarn named Purl who gets a job in a fast-paced, high energy, bro-tastic start-up. Yarny hijinks ensue as she tries to fit in, but how far is she willing to go to get the acceptance she yearns for, and in the end, is it worth it?

A rövidfilm végül jó véget ér, a nyolc perces alkotás végére javul a diverzitás a cégnél. Az új közegben pedig a fonallabdák anélkül tudnak érvényesülni munkahelyükön, hogy a férfiakhoz próbálnának hasonlítani.

Angliának elege lett a szexista reklámokból / ContextUs

A brit Reklám Szabványügyi Hatóság (Advertising Standards Authority – a szerk.) jövő évtől betiltja azokat a reklámokat, promóciókat, amelyek hátrányos helyzetben ábrázolják a nemeket, erősítve a káros nemi sztereotípiákat. A szigorú döntést egy 1 évig tartó vizsgálat előzte meg. A vizsgálat során kiderült, a negatív nemi előítéletek korlátozzák az embereket a döntéshozatalban, valamint álmaikban és lehetőségeikben.


Kristen Lester, a rövidfilm készítője elárulta, az alkotást saját tapasztalatai inspirálták. Az első animációs munkahelyén egyedüli nőként dolgozott. Annak érdekében, hogy azt tegye, amit szeretett volna, tulajdonképpen egy lett a fiúk közül.

Azután eljöttem a Pixarhoz. Amikor először dolgoztam együtt nőkkel is egy csapatban, akkor vettem észre, mennyire eltemettem magamban a női aspektusomat

– állítja a film kulisszatitkairól szóló videóban.