A PPC hirdetések hatékonyságát senki sem vitatja, sok vállalkozás él is vele különböző céljai eléréséhez, azonban annak megítélése már nem ennyire egyértelmű sem a szakmabeliek, sem a laikusok körében, hogy érdemes-e saját márkanévre hirdetni.
A Google-hirdetés hatékony módja annak, hogy a versenytársakat megelőzzük a keresési találatok között. A saját márka- vagy cégnév keresőbe történő beírása esetén nagy valószínűséggel Te jelensz meg az organikus keresési találatok között az első helyen. De akkor miért fizetnél azért, hogy ezekre a keresésekre Google hirdetéseket futtass? Cikkünkben erről lesz szó, tarts velünk!

Mit értünk alatta, és mikor kerülendő?

Saját brandre licitálni a Google Ads-ben azt jelenti, hogy a vállalkozás márkanevét használod kulcsszóként. Ha nem vagy tisztában azzal, hogyan is kell ezt csinálni, bízd a munkát az Adlabre, a PPC hirdetéskezelés szolgáltatás keretében vállalják a fizetett hirdetések kezelését minden platformon!

Sokak szerint olyan esetekben felesleges pénzkidobás saját brandre hirdetni, ha például jó organikus jelenléttel rendelkezünk és előkelő helyet foglalunk el a keresési rangsorban. Ez alapvetően így is van, de ha a versenytársak ránk hirdetnek, nem hagyhatjuk annyiban, mivel a fizetett hirdetések a lap tetején jelennek meg. De ugyanez megtörténhet abban az esetben is, ha nem ránk hirdet a konkurencia, csak SKAG metódussal csinálja, úgy ugyanis aktiválhatja a hirdetéseit. Ami pedig egy újabb fizetett hirdetést sorol a lista tetejére, vagyis mi hátrébb kerülünk, így ha nem márkahű a kereső személy, pénzt is veszíthetünk.

Miért éri meg?

Amennyiben beszállsz a hirdetési versenybe, legyél nagyon agresszív! A legtöbb esetben olcsó a márkanévre licitálni, mivel a kattintásonkénti költség rendkívül alacsony. Azt ugyanis elsősorban a választott kulcsszó minőségi pontszáma határozza meg, amelyet az átkattintási arány (CTR), a hirdetés relevanciája és landing page alapján számítanak ki. A márkás hirdetések természetesen magas átkattintási arányt kapnak, és mivel ritkán találsz relevánsabb hirdetést és céloldalt, kiváló minősítést kapsz, vagyis a márkás kulcsszavak minőségi pontszáma magas lesz, magasabb, mint a rád licitáló versenytársaké.

Tagadhatatlan, hogy a teljes első oldal elfoglalása – hirdetések+organikus lista –, amikor valaki rákeres a márkára, jól néz ki.

A hirdetéssel nagyobb befolyást kapsz arra, hogy a keresési eredmények hogyan nézzenek ki, például kiemelheted az aktuális ajánlatokat, vagy a hirdetésbővítmények segítségével egyéb információkat is megjeleníthetsz keresésekben.

A lehető legtöbb kattintás

Ha a lehető legtöbb kattintást és bevételt szeretnéd elérni, akkor a saját márkanévre is licitálni kell, ugyanis jelentős különbség van aközött, hogy az összes kattintás hány %-át kapod a márkára irányuló keresésből.

Mindig készíts külön kampányt, hogy a kiértékeléskor könnyen kizárhasd a márkakampányt. A sok adat segít, hogy nagy mennyiségű adathoz férj hozzá, és azok segítségével okos döntéseket hozz.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

help-906885_640

Tudatos gyermekmentesség a huszonegyedik században

A társadalom, mint minden más, folyamatos alakulásban van. Ez az alakulás számos tényező eredménye, melyek közül talán a szociális, a gazdasági, az egészségügyi és a politikai tényezők a legmeghatározóbbak.

elvitelesdoboz.hu - 2025 január - Cikk 2

Hogyan válasszunk pizzadobozt?

Az esti filmezéshez egyre többen rendelnek pizzát, így nem csoda, ha a pizzériák forgalma az esti, főképpen a hétvégi időszakban megnövekedik.

ID-2958

Énmárka vagy márkaépítés?

A 2020-as években igazi közösségi média sztárok épülnek, és már nem kell hosszú éveket várni arra, hogy valaki reflektorfénybe kerüljön.

orszag-hivoszamok

Te mit tudsz a következő hívószámokról?

Ha valaha kaptál már furcsa nemzetközi hívást, biztosan elgondolkodtál, honnan érkezhetett. Az alábbiakban megvizsgálunk néhány érdekes és gyakran keresett országhívószámot, hogy sose érjen meglepetés!

e-higienia.hu - 2024 december - LinkMarketing - 2

Hétköznapi segítőink a háztartásban

Belegondoltunk már abba, hogy milyen apró részleteknek köszönhetően lesz valósághű egy film díszlete? Ha egy teljesen hétköznapi háztartást akar ábrázolni a rendező, akkor bizony hétköznapi tárgyakhoz kell nyúlnia. Sokszor eszünkbe sem jut, mennyi ilyen vesz körbe bennünket.

steelventshop.hu - 2024 december - Cikk 4

Kertkapuforgáspont, hogy olajozottan menjen minden!

A filmekben kedvelt baljóslatú hang, ami valami kellemetlen dolog közeledtét jelzi, a kertkapu nyikorgása. Mutatunk egy olyan megoldást, amivel a kertkapu forgása minden esetben úgy fog megtörténni, ahogyan azt várjuk.

ID-2680

Miféle ember locsol télen egy kertben?

Egy szóval tudunk válaszolni: a felelősségteljes. Sokan úgy gondolják, hogy a téli hónapokban a kert öntözése felesleges, hiszen a természet megpihen, és a növények nem igényelnek vizet.

ID-2619

A világ női vezetői és sikerük titka

A modern világban egyre több nő tölt be vezető szerepet a különböző iparágakban, illetve politikai és társadalmi területeken egyaránt. Sikerük sokakat inspirál, és felveti a kérdést: vajon mi a titkuk?