Mit értünk alatta, és mikor kerülendő?
Saját brandre licitálni a Google Ads-ben azt jelenti, hogy a vállalkozás márkanevét használod kulcsszóként. Ha nem vagy tisztában azzal, hogyan is kell ezt csinálni, bízd a munkát az Adlabre, a PPC hirdetéskezelés szolgáltatás keretében vállalják a fizetett hirdetések kezelését minden platformon!
Sokak szerint olyan esetekben felesleges pénzkidobás saját brandre hirdetni, ha például jó organikus jelenléttel rendelkezünk és előkelő helyet foglalunk el a keresési rangsorban. Ez alapvetően így is van, de ha a versenytársak ránk hirdetnek, nem hagyhatjuk annyiban, mivel a fizetett hirdetések a lap tetején jelennek meg. De ugyanez megtörténhet abban az esetben is, ha nem ránk hirdet a konkurencia, csak SKAG metódussal csinálja, úgy ugyanis aktiválhatja a hirdetéseit. Ami pedig egy újabb fizetett hirdetést sorol a lista tetejére, vagyis mi hátrébb kerülünk, így ha nem márkahű a kereső személy, pénzt is veszíthetünk.
Miért éri meg?
Amennyiben beszállsz a hirdetési versenybe, legyél nagyon agresszív! A legtöbb esetben olcsó a márkanévre licitálni, mivel a kattintásonkénti költség rendkívül alacsony. Azt ugyanis elsősorban a választott kulcsszó minőségi pontszáma határozza meg, amelyet az átkattintási arány (CTR), a hirdetés relevanciája és landing page alapján számítanak ki. A márkás hirdetések természetesen magas átkattintási arányt kapnak, és mivel ritkán találsz relevánsabb hirdetést és céloldalt, kiváló minősítést kapsz, vagyis a márkás kulcsszavak minőségi pontszáma magas lesz, magasabb, mint a rád licitáló versenytársaké.
Tagadhatatlan, hogy a teljes első oldal elfoglalása – hirdetések+organikus lista –, amikor valaki rákeres a márkára, jól néz ki.
A hirdetéssel nagyobb befolyást kapsz arra, hogy a keresési eredmények hogyan nézzenek ki, például kiemelheted az aktuális ajánlatokat, vagy a hirdetésbővítmények segítségével egyéb információkat is megjeleníthetsz keresésekben.
A lehető legtöbb kattintás
Ha a lehető legtöbb kattintást és bevételt szeretnéd elérni, akkor a saját márkanévre is licitálni kell, ugyanis jelentős különbség van aközött, hogy az összes kattintás hány %-át kapod a márkára irányuló keresésből.
Mindig készíts külön kampányt, hogy a kiértékeléskor könnyen kizárhasd a márkakampányt. A sok adat segít, hogy nagy mennyiségű adathoz férj hozzá, és azok segítségével okos döntéseket hozz.