Csakhogy ez nem pont így működik. Erre kétféleképp jöhetsz rá: vagy elköltesz több millió forintot értelmetlenül a különféle marketingcsatornákat használva, vagy elolvasod a Klikkmarketing alapítójának cégvezetőknek írt könyvét. Ha ugyanis elolvasod a könyvet, számos olyan trükköt megtanulsz, mint amit mostani cikkünkben is bemutatni készülünk!
Bátran légy válogatós!
Talán elsőre merésznek hangzik, ha azt mondjuk, hogy nem kell, hogy mindenkinek vagy bárkinek eladj. Nem kell, hogy mindenki kövessen, nincs szükséged milliós követőtáborra ahhoz, hogy a vállalkozásod jól menjen. Elég eretnekül hangzik, nem igaz?
Pedig a lényeg a célközönségen van, illetve annak meghatározásán. Ha úgy érzed, hogy mindenki beletartozik, az olyan, mintha senkihez sem szólnál, így minden egyes posztod és hírleveled a levegőbe kiáltott üzenet – nem sokan hallják meg.
Ha viszont elég bátor vagy ahhoz, hogy pontosan megnevezd, kikhez is szeretnél szólni, akkor mindenképpen javulni fognak a számaid. Hogy hogyan? Mutatjuk is a mögöttes logikát!
Nem lehetsz mindenki számára te a megoldás!
Gondolj csak bele, neked sem túl szimpatikus az a cég, aki egy kalap alá vesz mindenki mással. Nem lehet tömegével kezelni a vásárlókat. Kitől olvasol szívesebben posztokat, kinek a szavára adsz jobban?
Aki minden egyes olyan emberhez szól, aki már valaha csinált bármit is az online marketing területén, vagy inkább arra, aki a hazai viszonyokat ismerve kis- és középvállalkozások vezetőit szólítja meg? Nyilvánvalóan az utóbbi fog tartalmas üzeneteket, hasznos tartalmakat gyártani a számodra, míg a vaktában lövöldöző vállalat egyértelműen képtelen lesz megszólítani normálisan bárkit is.
Ha nem hiszed el, nézz körül a saját ágazatodban, és meg fogsz lepődni: sokkal több követőtábora van annak a vállalatnak, aki meg meri nevezni a célközönségét egészen specifikusan, mint annak, aki csak általánosságban véve beszél azokhoz, akiket a téma érdekelhet.
Ha definiálod, kihez is szeretnél szólni, sokkal kevesebbe fognak kerülni a hirdetéseid, hiszen jobb kattintási arányokat érsz majd el, sőt, még a blogodat és a közösségi médiában megosztott tartalmaidat is jobban tudod célozni, vagyis igényesebb tartalmakat fogsz tudni gyártani.
Nem mindig az a megoldás, ami elsőre annak tűnik!
Sokszor a legevidensebbnek tűnő megoldások jelentik a legrosszabb választást. Persze akad ez fordítva is. Neked cégvezetőként viszont az a dolgod, hogy jó szimattal kinyomozd, melyik viszi sikerre a vállalatodat és a rád bízott embereket.
Ehhez pedig azt kell tudnod, hogy kiben bízz meg szakmailag, ki tudja azt, hogy pontosan mire van szüksége ma Magyarországon egy kkv vezetőjének. A Klikkmarketing vezetőjének a könyvét olvasva egyértelműen tudni fogod, hogy jó helyen jársz.