A Facebooknak például több mint 2,9 milliárd aktív felhasználója van a világ minden tájáról. Alapvetően szórakozásra, kikapcsolódásra használják az emberek, de marketing szempontból ez óriási lehetőséget kínál arra, hogy vásárlásra ösztönözzük a felhasználókat. Toldi Miklós marketing szakértő a PPC marketing területén szerzett ismeretei révén rengeteget segíthet a vállalkozóknak. Lássuk most, hogyan érdemes kiaknázni ezt a területet.
A hirdetések típusai: melyiket válasszuk?
- Képhirdetések: egy jól megválasztott kép többet mond ezer szónál. Érdemes a képre írni egy rövid, de hatásos mondatot, sokaknak ugyanis csak az a kép ragadja meg a figyelmét, amelyiken valamilyen mondanivaló, üzenet is megtalálható, hiszen így máris érdekesebbé válik.
- Videóhirdetések: vannak olyan iparágak, amelyeknél a jól bevált dinamikus tartalommal érhető el hatás. Például a Netflix is előszeretettel használja ezt a formátumot, hogy bemutassa legújabb sorozatait.
- Képkarusell: egyszerre több terméket vagy szolgáltatást is bemutathatunk, miközben a felhasználók lapozhatnak az ajánlataink között.
- Messenger hirdetések: közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, így kihasználható a személyes kapcsolódás ereje.
Hogyan célozzuk meg a közönséget?
A Facebook hirdetések beállítása
Határozzuk meg a célt! Minden kampány azzal kezdődik, hogy pontosan definiáljuk, mit szeretnénk elérni. Akár a márkaismertséget növelnénk, akár weboldalforgalmat generálnánk, a célok meghatározásával könnyebb kialakítani egy használható marketingstratégiát.
Hozzuk létre a célközönséget! A Facebook folyamatosan monitorozza az emberek internetezési szokásait. Pontosan tudja, hogy kinek mire van igénye, mi az, ami iránt érdeklődik és ez alapján fogja az egyes hirdetéseket ajánlani a felhasználóinak.
Válasszuk ki a formátumot! Döntsük el, melyik típus passzol leginkább az üzenethez, amit közvetítenénk. A fiatalabb közönség például hamarabb reagál a rövid videókra, míg az idősebb korosztályt a képhirdetéssel foghatunk meg inkább.
Látható tehát, hogy a social media remek lehetőséget ad arra, hogy promotáljuk a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.