Az online marketing igencsak divatos szakma lett az elmúlt években. Korábban keresni kellett az olyan embereket, akik igazán jó honlapot, jó marketingkampányokat készítettek.
Bár látszólag most már nagyon sokan értenek az online hirdetési kampányokhoz, a rossz hír az, hogy az igazán hozzáértő szakembert most sem könnyű megtalálni. Ebben a bejegyzésben ahhoz adunk segítséget, hogyan lehet kiszűrni az önjelölt guruk helyett a kiváló szakértőket.

Mennyiben hasonlít az online marketinges keresése az állásinterjúhoz?

Az önjelölt online hirdetési és marketingszakértők általában sok olyan kifejezést használnak a bemutatkozó anyagaikban, amelyeket néha maguk sem értenek, hasonlóan az álláskeresőkhöz, akik az önéletrajzukat turbózzák fel olyan készségekkel, amelyek jól mutatnak egy önéletrajzban, de nincs valós tudás mögöttük.
Mind az állásinterjúnál, mind a marketinges kiválasztásánál jó kérdések feltevésével kell kideríteni a tényleges képességeket, készségeket. Ha szeretnél találni jó Google vagy Facebook hirdetésekhez értő személyt vagy csapatot, akkor három területen kell feltérképezned a tudását/tudásukat: a szaktudás mélysége, az átláthatóság és az együttműködési készség.

Ha szeretnél ebben a témában konzultálni valakivel, keresd a Klikkmarketinget!

Mit érdemes kérdezni a szakértőjelölttől?

Az alábbi kérdések a fenti három témakörhöz kapcsolódnak:
  • Hány éves tapasztalattal rendelkezik az adott területen, a Facebook/Google hirdetések témájában?
  • Ha nem egyszemélyes vállalkozásról van szó, akkor hány online hirdetésben jártas szakember van a cégnél, illetve a cég létszámához képest hányan foglalkoznak a hirdetésekkel?
  • Mennyire engedik, hogy beleláss a hirdetési fiók adataiba/beállításaiba?
  • Van-e elismert minősítésük a témában?
  • Milyen lesz a munkamegosztás köztetek, mennyire engedik át az irányítást, van-e lehetőség, hogy néhány dolgot továbbra is házon belül végezz?
  • Milyen jelentéseket fogsz kapni a kampányok hatékonyságának mérési eredményeiről?
  • Át tudod-e venni később a kampány menedzselését, vagy át tudod-e adni más szakembernek, vagy elölről kell mindent kezdeni, ha váltani szeretnél?
  • Ha növekednek az igényeid, akkor is ki fognak tudni szolgálni, vagy már most is túl vannak terhelve, alig jut idejük a te hirdetéseiddel foglalkozni?
Sok mindent elárul a szakértőjelöltről, ha ezekre a kérdésekre nem tud válaszolni, vagy nem őszinte, ködösít.

Összegzés

Lehet, hogy elérkezettnek látod az időt, hogy kiszervezd, külső szakemberekre bízd Facebook/Google kampányaidat. Mielőtt belevágsz, mindenképpen szerezz információt a szakértőről, tedd fel neki a megfelelő kérdéseket és térképezd fel a hozzáértését! Nézd meg a referenciáit, az ügyfelek, partnerek hozzászólásait, értékelését!

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

wazamba online kaszino sportfogadas

Wazamba: Az online kaszinók csúcsa

A Wazamba nem csupán egy kaszinó – ez egy kaland! A felhasználói statisztikák azt mutatják, hogy a játékosok több mint 85%-a visszatér, hogy újra és újra átélje az élményt.

ajtorendeles.hu - 2024 október - Cikk 2

Zenehallgatás a csendes szobában

Ismerős az érzés, amikor szeretnénk otthon, csendes magányunkban vagy a párunkkal kettesben megnézni egy filmet, vagy meghallgatni a kedvenc zenénket, de a lakásba beszűrődő zavaró zajok élvezhetetlenné teszik az élményt?

httpsszombathelyallas.hu - 2024 október - Cikk2

Fizikai munka pro és kontra

Mikor a mozikba kerül egy film, a nézők a legtöbbször csak a színészek teljesítményét méltatják, ritka esetben az operatőr, a vágó és a zeneszerző munkáját dicsérik.

ID-2282

A top 3 illat, ami kikapcsolja az embereket

Az illatok ereje évszázadok óta ismert, és a modern életben egyre többen fedezik fel, hogy a különböző illatok képesek segíteni a relaxációban és a mindennapi stressz levezetésében.

ID-2242

Miért fájnak reggel jobban az ízületeink?

Az ízületi fájdalom már önmagában rendkívül kellemetlen, nem még reggel, amikor az éjszakai pihenés után felkelünk, és sokkal intenzívebben sajog a panaszos területen testünk.