Ha az utóbbi néhány évben kerestünk már rá valamilyen termékre a Google rendszerében bizonyára észrevettük, hogy az oldal tetején a szöveges hirdetéstől külön blokkban, csempéken jelentek meg a keresésnek megfelelő termékek képei. Ezt a szolgáltatást nevezzük Google Shoppingnak.

A hirdetési kampányokat nem bonyolult létrehozni, de ha Ön frissen kapcsolódott be az e-kereskedelembe érdemes lehet először ügynökség segítségét kérni. A Toptarget online marketing ügynökség esetében az alapszolgáltatás részét képezi a hirdetési kampányok létrehozása, kezelése.

A Google Shopping hirdetések előnyei

Ahogyan a bevezetőben említettük, ezek a típusú reklámok az oldal tetején helyezkednek el, előrébb, mint a szöveges társaik, ezáltal előnnyel indulnak, hiszen a vásárolni szándékozó ember ezeket pillantja meg először.

A másik előnye, hogy a Google Shopping hirdetésekhez tartoznak termékfotók is. Vásárlói szempontból ez azért jó, mert rögtön van egy elképzelés az adott termékről, látjuk az árát, sőt a többi cég által forgalmazott termékeket is. Nem kell egyesével felkeresni az oldalakat, mint ahogyan az régebben bevett szokás volt, vagy a szöveges hirdetések esetében még most is megtesszük.

Kereskedői oldalról pedig az az előnye, hogy azok az emberek, akik végül rákattintanak hirdetésre – mivel már ismerik a termék kinézetét, árát stb. – nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is.

További előnye még ennek a típusú hirdetésnek, hogy a kereskedő gyűjteményekbe rendezheti az egy kategóriába tartozó portékáit, ezért amikor a vásárló rákattint a hirdetési sávban található termékre, rögtön felugrik még néhány további áru, kiszélesítve ezzel a potenciális vásárló már meglévő információit.

Egyszerű kampánykezelés

A kereskedőknek, akik maguk állítják be a hirdetéseket, van egy jó hírünk. A szöveges változathoz képest jóval egyszerűbb kezelni ezeket a termékreklámokat, mivel nem szükséges kulcsszókutatást végezni.

A Google maga dönt arról, hogy mikor mutatja meg a hirdetést a termék adatai alapján, de természetesen finomhangolásra van módunk (termékleírás pontosítása, termékkategória megadása stb).

Mi kell egy eredményes Google Shopping kampányhoz?

Sokszor utaltunk már a termékfotóra és bizony ez is a kulcsa ennek a hirdetési kampánynak, nem érdemes lehagyni, hiszen a kereskedő ezzel csak a saját esélyeit rontaná le.

Emellett fontos még a jól meghatározott ár, hiszen az érdeklődő látja a konkurensekét, ha túl drága vagy túl olcsó nem biztos, hogy rákattint. Végül pedig a lényegretörő leírás terelheti még a vásárlót a hirdetésre való kattintásra.

A Google Shopping működése

Ha a költséget nézzük, ez is ugyanúgy működik mint a többi hirdetésforma, tehát a kattintások után kell a kereskedőnek fizetnie. A költségkeret a kampány létrehozásakor állítható be.

Technikai szempontból Merchant Center belépés, Google Ads összekötés valamint Webshop feed szükséges az üzemeltetéshez.

A Google Shopping remek lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnék maximálisan kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

help-906885_640

Tudatos gyermekmentesség a huszonegyedik században

A társadalom, mint minden más, folyamatos alakulásban van. Ez az alakulás számos tényező eredménye, melyek közül talán a szociális, a gazdasági, az egészségügyi és a politikai tényezők a legmeghatározóbbak.

elvitelesdoboz.hu - 2025 január - Cikk 2

Hogyan válasszunk pizzadobozt?

Az esti filmezéshez egyre többen rendelnek pizzát, így nem csoda, ha a pizzériák forgalma az esti, főképpen a hétvégi időszakban megnövekedik.

ID-2958

Énmárka vagy márkaépítés?

A 2020-as években igazi közösségi média sztárok épülnek, és már nem kell hosszú éveket várni arra, hogy valaki reflektorfénybe kerüljön.

orszag-hivoszamok

Te mit tudsz a következő hívószámokról?

Ha valaha kaptál már furcsa nemzetközi hívást, biztosan elgondolkodtál, honnan érkezhetett. Az alábbiakban megvizsgálunk néhány érdekes és gyakran keresett országhívószámot, hogy sose érjen meglepetés!

e-higienia.hu - 2024 december - LinkMarketing - 2

Hétköznapi segítőink a háztartásban

Belegondoltunk már abba, hogy milyen apró részleteknek köszönhetően lesz valósághű egy film díszlete? Ha egy teljesen hétköznapi háztartást akar ábrázolni a rendező, akkor bizony hétköznapi tárgyakhoz kell nyúlnia. Sokszor eszünkbe sem jut, mennyi ilyen vesz körbe bennünket.

steelventshop.hu - 2024 december - Cikk 4

Kertkapuforgáspont, hogy olajozottan menjen minden!

A filmekben kedvelt baljóslatú hang, ami valami kellemetlen dolog közeledtét jelzi, a kertkapu nyikorgása. Mutatunk egy olyan megoldást, amivel a kertkapu forgása minden esetben úgy fog megtörténni, ahogyan azt várjuk.

ID-2680

Miféle ember locsol télen egy kertben?

Egy szóval tudunk válaszolni: a felelősségteljes. Sokan úgy gondolják, hogy a téli hónapokban a kert öntözése felesleges, hiszen a természet megpihen, és a növények nem igényelnek vizet.

ID-2619

A világ női vezetői és sikerük titka

A modern világban egyre több nő tölt be vezető szerepet a különböző iparágakban, illetve politikai és társadalmi területeken egyaránt. Sikerük sokakat inspirál, és felveti a kérdést: vajon mi a titkuk?