Távozik a Pesti Hírlap főszerkesztője és két szerkesztője a botrányos címlapok miatt

A Brit Médiához tartozó Pesti Hírlap és 168 Óra teljesen olyan narratívára váltott, ami inkább a NER-re jellemző. A botrányos címlapok miatt Pion István, a Pesti Hírlap főszerkesztője, és két szerkesztő, Csider István Zoltán, valamint Aradi Péter is távozott.

A címlapokat nem a Pesti Hírlap főszerkesztője találta ki

Pion István, a Pesti Hírlap főszerkesztője, valamint Csider István Zoltán és Aradi Péter szerkesztők is felmondtak a lapnál – írja a 24.hu.

A távozó főszerkesztő, Pion István a 24.hu-nak tett nyilatkozatában megerősítette a felmondást, de csak annyit mondott, hogy „nagyon szép másfél évet töltött a Pesti Hírlapnál, de a végéről nem szeretne beszélni”.

Szakmailag vállalhatatlanok voltak azok a címlapok. Nem mi találtuk ki, nem a főszerkesztő ötlete volt

– mondta a 24.hu-nak Csider. A Telexnek is megerősítette egy névtelen forrás, hogy a botrányos címlapok miatt távoztak a fent említett személyek.

Márki-Zay Péter ellen, Dobrev mellett

A lapot az október 13-i címlapja és több cikke miatt kritizálta a 444. A Pesti Hírlap cikkeiben Dobrev Kláráról, a Demokratikus Koalíció miniszterelnök-jelöltjéről feltűnően pozitív hangnemben írtak, egy mosolygós Dobrev-képnek azt az címet adták, hogy „Szívvel, lélekkel kormányozna”, míg egy komor Márki-Zay Péter-fotót Hazaárulózott, bocsánatot kért címmel láttak el.

És akkor erre jött a szerdai lapszám, amiben megint közöltek egy Dobrevet simogató terjedelmes cikket, és helyet kapott egy szintén a Fidesz ínyére való Egyre kevésbé bíznak Bidenben külpolitikai cikk is, de igazán az újság címlapja a sokatmondó. Azon hatalmas betűkkel csak egyetlen, Márki-Zaytól származó idézet harsog: „Elfogadhatatlan számomra a válás és az abortusz.”

A Pesti Hírlapban nemrég 50 százalékos tulajdonrészt szerzett Rogán Antal „propagandaminiszter” egyik barátja. A lap vezetője, Milkovics Pál pedig a Telexnél kezdeményezett interjút néhány hónappal ezelőtt, amiben felháborodásának hangot adva nyomatékosan amellett érvelt, hogy a Pesti Hírlappal nem kellene összefüggésbe hozni Rogán Antalt, Habony Árpádot vagy a NER-t. A lapnál egy hete jelentették be, hogy vidéki laphálózatot hoznak létre.

A kiadó másik lapja, a 168 óra is érdekes napokon van túl

A 168 Óránál is hasonlók történtek ugyanezen napokban. Szombat reggel jelent meg egy cikk a 168ora.hu-n DK: Soros György áll Márki-Zay mögött címmel, melyben az állt, hogy a lap információi szerint péntek délután szűk körben értékelte az előválasztás eddigi eredményeit Gyurcsány Ferenc a DK stábjával, és Gyurcsány ekkor kijelentette, hogy Soros György állt be Márki-Zay mögé, a hódmezővásárhelyi polgármester ennek köszönheti sikereit.

A cikk szombat kora délutánra eltűnt, a 168 Óra honlapján se lehet semmiféle, a cikkel kapcsolatos utalást találni, de a Google webcache funkciója révén még meg lehet találni.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Szombat kora délután a lap megjelentetett egy közleményt, eszerint bár az értesülésüket két független forrás is megerősítette, a cikk megjelenése után azt “az érintettek hitelt érdemlően cáfolták”, ezért “a cikk közlését haladéktalanul felfüggesztettük”.

Nem véletlen az egybeesés, ugyanis a két médiaholding tulajdonosa ugyanaz: a Brit Media, amelynek tulajdonosa többek között a fentebb már említett Milkovics Pál és Rogán Antal egyik barátja. De a Brit Mediánál pozíciót kap Keresztesi Péter, a Lokál egykori vezetője is.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból

Nincs több cikk