Noha csak szeptemberben indult a Pesti TV
Mint megírtuk nemrég, mivel a Hír TV népszerűsége csökkent, ezért a műsorszolgáltató kezdeményezte a UPC Directnél a szerződés felmondását, így a csatorna kikerül a UPC Direct kínálatából, bekerül viszont a Pesti TV, ami a jobboldali fiatalokat megszólaltatni kívánó tévécsatornája.
Azonban a Media1 most utánanézett a Nielsen Közönségmérés által mért 2020-as adatoknak, amiből viszont kiderül, hogy a Pesti TV nézettsége eddig még a Hír TV-nél is kevesebb nézőt érdekelt – igaz ugyanakkor, hogy csak szeptemberben indult.
A 0,1%-ot sem éri el a legfiatalabb korosztálynál
Az adatokból kiderül, hogy a Hír TV 2020. január 1. és 2020. december 29. között a 18-49-es korcsoportban átlagosan 0,39 százalékos közönségarányt tudott szerezni az egész napos adatok tekintetében, átlagos elérése ugyanakkor ebben a korcsoportban csak 139 302 fő volt. A szavazókorúak között 1,25 százalékos a közönségaránya a csatornának, ez 768 103 főt jelent.
Elindult a Pesti TV, már az elején rasszista kijelentéssel kezdte Dezse Balázs
Keményen indította a The Right Brothers az első adását a Pesti TV-ben.
Kapcsolódó cikk
Ezzel szemben a fiatalos kormánypárti tévécsatorna (ami szeptemberben kezdte meg a sugárzást) a 18-49-es korcsoportban 0,04 százalékos közönségarányt tudott felmutatni az induláskor az egész napra vetítve, átlagolva összesen 18 936 nézőjük volt. Az elérés azóta valamit javult, de még így is jóval a Hír TV alatt vannak: a közönségarány 0,05 százalék volt az egész napos nézettség tekintetében, decemberben 37 934 fő nézte a műsoraikat. A Media1 azt is írja, hogy a Pesti TV idei egész éves közönségarány-átlaga 0,02 százalék lett, az átlagos elérés pedig 9 802 fő.
Úgy vélik a tévécsatornánál, hogy még kell idő a beindulásra
Huth Gergely, a Pesti TV programigazgatója a lapnak azt írta, hogy szerinte elhamarkodott egy alig három hónapja elindult csatorna nézettségi adataiból messzemenő következtetéseket levonni.
Úgy véli, idő kell, amíg a potenciális közönség rátalál az új kínálatra, a politikai blokkokon túlmutató, szórakoztató és late night show-jellegű műsorokra.
Szerinte sokat torzíthat a Nielsen Közönségmérés adatain, hogy az ország egyik legnagyobb szolgáltatójával, a Digivel még nem sikerült megállapodni, a Nielsen ugyanis nem közöl adatokat arról, hogy a számtalan kisebb szolgáltatót felvásároló Digi milyen arányban van jelen a néhány ezer fős mintacsoportjukban.