A Vodafone Magyarországról rég tudjuk, hogy jó marketing-szakembereket alkalmaz, s élen járnak a fiatalok bevonzásában. Jó ötletnek tűnt tehát, ha egy Akkezdet Phiai-koncerttel promotálják magukat az ELTE Lágymányosi Campusán.

Hirdetés

Mielőtt nekivágnék a cikknek, el kell mondanom, hogy besz*pódtam a marketingnek marketingesként: gyere korábban, mert ajándék vár rád! Jó, azért hozzá kell tennem azt is, hogy az időbeosztásom miatt is mentem oda korábban, kapunyitásra. Végül egy „tetoválásra alkalmas” matricát kaptam.

A ProjektPlacc néven elkeresztelt helyszín egy vadiúj felület, ahol a Vodafone különböző izgalmas rendezvényeket szervez, mégpedig 6 héten keresztül.

Ezeknek kohéziós erejében az inspiráció áll majd. A fellépők és maguk az események arra lesznek kihegyezve, hogy kiszélesítsék a perspektívánkat néhány sikeres ember sztorijával, amelyekből tanulhatunk is.

Saiid slamjével kezdődött el az esemény. Premierként harangozták be a Facebook-esemény leírásában, és igen… Ütött! Ezzel lépett párhuzamba a cikkünk címe is – e sorral indított Saiid. Az Akkezdet Phiai-tag mögött, a kivetítőn közvetlenül lejátszották a Vodafone Hungary reklámját, ami dialógusba lépett a szöveggel, s úgy igazából az egész eseménnyel.

De tulajdonképpen mondhatjuk, hogy a zenekar elkötelezte magát – nem pejoratív értelemben írom e sorokat – a mobilszolgáltatónak, de inkább Saiid. Ő már korábban reflektált erre a kampányra, aminek mondanivalója ugyan más volt, de azért annyira mégsem:

Itt van maga a reklám:

A szolgáltató kecsegtető kedvezménnyel járó internet-csomagját igyekszik promotálni (erről később lesz még szó).

És itt láthatjátok/hallhatjátok a teljes Helyből többet-szöveget/klipet:

Még annyit elmondanék erről a kampányhoz kapcsolódóan, hogy az OTP Junior is kezdeményezett egy hasonló – bukások után siker címszavakkal fémjelzett – projektet, amelyet a Mito jegyzett. Külön érdekesség, hogy a projekt arcai között van Farkas Franciska is, aki korábban több évig Saiid barátnője volt, s jelenleg is az egyik, ha nem a legjobb barátja – csak az AKPH-párhuzam miatt említettük meg. Ennyit a marketingről és egy bulvár-kitérőről.

A slam-nyitó után a hoppmester, a Mary Popkids Kristófja erősen szorgalmazta, hogy szinte minden harmadik mondatában szerepeljen a 2Gb net. Felkonferálta egyesével a Vodafone által kiválasztott három, sikeres fiatalt, akiktől azt kérte, meséljék el, nekik mi volt az álmuk, s mit tettek érte. Először Kele Dórit, az Instavers egyik alapítóját hívták fel a színpadra, aki elmesélte, hogy már 2 éves a projekt. És itt tolta a mi és Dóri arcába Mary Popkids-Kristóf a promót:

2 giga neted, ha lenne a Vodafone által, segítene neked?

A válasz Kelétől igazán diplomatikus volt, de egyértelmű is. Elmondta a nagyérdeműnek, hogy igen, persze, segítene neki, hiszen néhány hét után elfogy az adatforgalma. És ezzel a csomaggal bármikor up-to-date-ek lehetünk.

A következő sikeres ember Szalai Dóra volt – vagy ahogyan ő hívattatja magát: Dodo –, aki boltot akart nyitni, mégpedig macaron-termékek miatt. Sikerült is neki, hiszen 2014. december 23-án megnyílt a Chez Dodo macaron manufaktúra. Sőt, igen közkedvelt az üzlet: agyon lájkolja mindenki a Facebook-oldalukon lévő posztjaikat, sokan csekkoltak már be onnan, s trendérzékeny, kreatív bejegyzések várják az olvasókat. Nem csoda, hiszen Szalai korábban reklámügynökségnél dolgozott, így érti, mi a dörgés marketing területen. Ez is azt bizonyítja, hogy a marketing mindenhol releváns. Az üzlettulajdonos elmondta, hogy: először nem tudtam macaront készíteni.

Akkor bűvölte el, amikor Pierre Hermé könyvét olvasta. Ám nem adta fel, és Párizsba költözött rövid időre, egy tanfolyam miatt, ahol mindent megtanítottak neki a mesterségről.

ProjektPlacc
Szalai Dóri, Chez Dodo / Fotó: Szeretlek Magyarország

A harmadik Tóth Gábor volt, aki stoppolással, egy hátizsákkal beutazta Nyugat-Európát – igen, nekem is mindig Ross, a Jóbarátokból jut eszembe erről. Az ő nevéhez fűződik a Tudatos Fiatalok Közössége nevű csoport és weboldal. Hazajövete óta folyamatosan tart előadásokat, ahol beszámol élményeiről, sőt tanácsokkal látja el az érdeklődőket.

Ezt követően a hat meghívott slammer – Bárány Bence, Kemény Zsófi, Kupa Julcsi, Mészáros Péter, Szegedi Fanni, Terján Nóra – adott elő egy-egy szöveget, amit a három sikeres fiatal történetéről írtak. Először Szalai Dóri történetét írta meg Terjén Dóra és Kupa Julcsi.

Ekkor volt nagyon erősen érezhető, hogy nem ezért jött a tömeg. Kupában is nagy volt a lámpaláz, amit nem értek, mert már számos alkalommal állt színpadon.

A következő Kele Dóriról szól, és Kemény Zsófi, valamint Szegedi Fanni mondta el a sikerének történetét. Kemény profizmusa felüdülés volt az előző performanszhoz képest. Folyamatosan hangoztatták, hogy ez még mindig nem a legjobb része.

És igen, ha valaki sikeres, még nem biztos, hogy az is marad, de jöhet egy még jobb rész is. Igazából itt is az volt az érzésem, hogy nem tudom, hogyan kapcsolódik az adott illető történetéhez. Egy sorra volt ráhúzható, ami Keménytől hangzott el:

Ember a versben, azonnal oldódik.

Majd jött a férfi páros, Bárány Bence és Mészáros Péter. Úgy éreztem, hogy ahogyan haladunk előre, tehát sorban következnek az előadások, mindig eggyel jobb performanszt láthatunk/hallhatunk. Egyértelműen ők voltak a favoritok, többen is gyűltek össze, valamint a tapsok intenzitásából is érezhető volt ez.

És lehengerelt a szövegével Bárány:

A feldobatlan érmében még ott lehet a győzelem. (…) Van egy álmom, felkelek és valósággá filmesítem.


ProjektPlacc

ProjektPlacc / Fotó: Vodafone Hungary

Ezután végre elkezdődött a koncert, s nem mondok újat, ha azt mondom, őrjöngött a tömeg, s érezhetően mindenki erre várt.  Frequent, a banda Dj-je azonnal megadta a hangulatot. A slágerekben hallható refréneket és a jól ismert dallamokat összemontázsolta. Majd feljöttek a srácok, s mielőtt elhangzott volna a dal, már tudtam, hogy Akkezdet című trekkel kezdik – nem is reflektálna jobban más daluk az esemény koncepciójára, mint ez:

Kinek bizonyítasz? Magadnak?  

Majd jött a Zenebuddhizmus, a Hogy üssön. És eljött az Egy ház, amit a körülöttünk lévő, velünk egyidős generáció ujjongva fogadott. Már rég az volt a benyomásom, hogy az AKPH-nak, ha lenne himnusza, ez lenne az. Majd jött a Nyugat 100, amit a Nyugat folyóirat 100 éves évfordulójára írtak. Irodalmárként felemelő volt azt tapasztalni, hogy majd’ kétszázan üvöltik, hogy

Éljen Babits!  

És eljött egy olyan dal is, amit nem sokan hallhattak AKPH-koncerteken… Kodein. Závada „Újonc” Péter nemrégiben kiadott egy szólólemezt, melynek címe Kastély (trAnzKaPHka). A közreműködő, aki az alapot adta alá, Sammie, olyan köntösbe öltöztette Újonc szövegeit, hogy bármilyen salzburgi esten a középpontban lenne.

Minden slágerüket leadták a srácok: Kottazűr, Hisz sztori, Miért most?! és persze hallhattuk az agyon hallgatott Mivel játszolt is. És a Paradigmát is lejátszották, amihez klipet is készítettek Újoncék:

És itt a fénytechnikát is beüzemelték, jobban mondva, intenzívebb volt. A basszus pedig a mellkasban szanaszét kúszott, mint a dalszöveg-spirálok.

De persze hallhattuk az Amoebával közös dalukat is, a Vagy mindegyet.

Azt hittük, ez a vége, de a visszatapsnak köszönhetően még slammelt egyet Saiid.

Reméljük, hogy felléptünk a számodra.

– idézzük a slam végét. Ezután maradtak még egy dal erejéig, hogy újból mindenki megköszönje ujjongásával, hogy egy hatalmas bulit csaptak a srácok.

Már 20 éves az AKPH, és mindössze 2 albumot tudnak felmutatni. Viszont, ahogyan ebben az interjúban is elmondja Saiid, hogy ha csak a közreműködésekből születő trekkeket nézzük, simán összejönne még egy korong. És nem mehetünk el amellett sem, hogy Závada kiadott egy irgalmatlanul nagyot szóló lemezt, amit sokan máris rongyosra hallgattak. S most már ez is hozzátesz a setlistekhez. De igen, jogos lenne a felszólítás: srácok… Kérjük az új lemezt!

2016. 09. 05., Budapest, ProjektPlacc, Akkezdet Phiai-koncert

Hirdetés