Követem Közélet Angliának elege lett a szexista reklámokból

Angliának elege lett a szexista reklámokból

Promóció

Ez persze nem meglepő, hiszen a hírekből tudjuk: egyre erősebben küzdenek a nemi megkülönböztetések ellen, nem csak Angliában, az egész világban. Brexit ide vagy oda, Anglia nem tűri tovább a nemi megkülönböztetést erősítő hirdetéseket, és ez minden platformra kiterjed.

Promóció
- Advertisement -

A brit Reklám Szabványügyi Hatóság (Advertising Standards Authority – a szerk.) jövő évtől betiltja azokat a reklámokat, promóciókat, amelyek hátrányos helyzetben ábrázolják a nemeket, erősítve a káros nemi sztereotípiákat. A szigorú döntést egy 1 évig tartó vizsgálat előzte meg. A vizsgálat során kiderült, a negatív nemi előítéletek korlátozzák az embereket a döntéshozatalban, valamint álmaikban és lehetőségeikben. Úgy találták, néhány hirdetés fokozza a nemek közötti egyenlőtlenségeket.

És ebből egy tucat született / Fotó: Business Insider UK

Olyan típusú reklámokra kell gondolni, ahol például a nő küzd a parkolással vagy a férfi képtelen egy pelenkát kicserélni. Ezek ugyanis azt sugallják, amit egy nő képes megcsinálni, egy férfi biztos, hogy nem és fordítva. Persze többnyire humorosan vannak tálalva, de ha belegondolunk, hogy hozzájárulnak a fizetések közötti különbségekhez vagy a férfi-nő arányra a tudományos területeken, már nem nevetünk.

2015-ös Protein Világ kampánya, ami petíciós tiltakozást váltott ki az emberekből. Fel akarják hívni a figyelmet a szexizmusra / Fotó: Catherine Wylie

Ella Smillie, a Hatóság kutatásának vezetője elmondta: a reklámokban szereplő káros minták igenis szerepet játszanak a társadalomban. Visszatarthatja az egyént a lehetőségeitől vagy attól, hogy munkát vállaljon bizonyos iparágakban, ami a gazdaságra is hatással van.

A férfiak a kulturális elvárások miatt szégyenkeznek, ha vega kaját rendelnek

A kulturális elvárások az életünk valamennyi területét behálózzák. Azt is meghatározzák, mit és hogyan együnk. Nagyon mélyen gyökereznek, és emiatt hajlamosak vagyunk “hentesekként” vagy “barbecue-zabálókként” látni a férfiakat. Akik sokszor inkább nem mernek vega kaját rendelni, mert félnek a megszégyenüléstől.

A tilalom megpróbálja visszaszorítani a férfiak mentális egészségét negatívan ábrázoló reklámokat is. Erre egy példa a KFC 2014-es hirdetése, amely tulajdonképpen azt sugallja, hogy az a férfi, aki szorong, nem férfias. A The Guardian beszámolója alapján a megszorítás magába foglalja a magazinokat, újságokat, televíziót, filmeket, szórólapokat és az internetet. Arra nem tér ki, hogy az egyik legnagyobb közösségi platform, az Instagram miképpen fog szerepelni a tilalomban, hiszen a szorongás és depressziót sokszor összekapcsolják az oldallal.

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3