Tabár-Halász Mariann és Tabár Zoltán egy olyan egyedülálló, magyar fejlesztésű platform megálmodói, amely összeköti a zenészeket és a megrendelőket a sikeres együttműködések érdekében – 100%-ban digitálisan. Beszélgetésünk során bepillantást nyertünk a házaspár mindennapjaiba, megtudtuk, hogyan egyesítik a vállalkozói szellemiséget a magánélettel, feltérképeztük a digitális kor lehetőségeit a zeneiparban, és persze megismerhettük a KoncertBooking.comot.

Hogyan kerültetek a kulturális színtérre és a zeneiparba?

Tabár Zoltán: 1986-ban az Exotic együttes tagjaként lépem be a zeneiparba. Akkoriban még nem lehetett az együtteseknek menedzsere, így zenekarvezetőként láttam el számtalan olyan tevékenységet, amit ma egy menedzser lát el. Az együttes 1991-ben felfüggesztette a működését, ezt követően néhány évet klasszikus vállalkozóként töltöttem el, majd a ’90-es évek közepén beléptem a Joyride Produceri Irodába, ahol a testvéremmel, Tabár Istvánnal útjára indítottunk egy olyan zeneipari modellt, ami a mai sztenderdnek számít.

Tabár-Halász Mariann: 1994-ben kezdtem zenei produkciók közvetítésével foglalkozni az egyetem alatt, kezdetben csak bevételszerzési céllal. Ez nagyon rövid idő alatt olyan hihetetlenül népszerű szolgáltatássá nőtte ki magát, hogy az egyetem végeztével nem volt kérdés, hogy folytatom. 2007-ben fuzionáltunk, közösen folytatva zeneipari tevékenységünket.

Menedzserekként miért tartották fontosnak, hogy digitalizáljátok a koncertipart?

Tabár Zoltán: Az egész világ, az összes piac digitalizálódik. A szemünk előtt folyik a változás, amit ipari forradalomnak is tekinthetünk. Számunkra mindig is fontos volt, hogy progresszíven haladjunk előre, a munkánk során számtalan olyan protokollal találkoztunk, ami segítette a digitalizációs folyamatot. Kiemelten fontosnak tartjuk a környezetvédelmet is, így ezen törekvések mind egy irányba mutattak.
Ugyanakkor a piac is jelezte változást szeretne, így ezeket az igényeket szolgáljuk ki a platformunkkal.

Tabár-Halász Mariann
Tabár-Halász Mariann / Fotó: Zsólyomi Norbert

Milyen előnyökkel jár a KoncertBooking.com használata az előadók és a rendezvényszervezők számára a hagyományos, papíralapú koncertfoglalási módszerekhez képest?

Tabár-Halász Mariann: A legfontosabb változások a következők: A megrendelők számára a produkciók megrendelhetősége „non-stop nyitvatartással üzemel” Megrendelői oldalról nincs szükség ajánlatok bekérésére, mert a szoftver másodpercek alatt elvégzi azt a műsorközvetítők helyett.

Közvetlen kapcsolatot biztosít megrendelő és produkció között úgy, hogy a produkció ára a legkedvezőbb lesz ezáltal.

Automata koncertszervező szoftverünk a teljes adminisztrációt leveszi a partnerek válláról, és ad számunkra jogilag és számvitelileg is biztonságos környezetet.

Milyen módon tudja támogatni a platform a kulturális fesztiválokat, helyi művészeti közösségeket és egyéb kezdeményezéseket?

Tabár Zoltán: Eseményoldalunk révén napi több ezer koncert iránt érdeklődő felhasználó találhatja meg a számára megfelelő rendezvényt. Ez az ingyenes szolgáltatás támogatja a már megrendelt fellépések valódi sikerét. Fontos segítség egy lineup összeállításánál a tervezhetőség, ami itt percek alatt elvégezhető.

Tabár-Halász Mariann: Szintén segítség a digitális sales szolgáltatás, ami egy adott előadó elfoglaltsága esetén azonnal ajánl vele hasonló kvalitású, stílusú előadót, így könnyedén folytatható a műsor összeállítása.

Tabár Zoltán (1)
Tabár Zoltán / Fotó: Zsólyomi Norbert

Milyen visszajelzéseket kaptatok eddig a KoncertBooking.com felhasználóitól, és hogyan integráljátok ezeket a platform további fejlesztéseibe?

Tabár Zoltán: Folyamatosan kapunk ötleteket, ezek közül azokat az elképzeléseket építjük be, amelyek a produkciók többsége számára hasznos lehet. Az ilyen jellegű ötletek, visszajelzések nagyon fontosak számunkra, mert a platform a felhasználóink számára készül, így akkor igazán sikeres, ha együtt gondolkozunk.

Milyen eszközöket, funkciókat kínáltok a művészeknek annak érdekében, hogy hatékonyabban népszerűsíthessék zenei munkásságukat, koncertjeiket?

Tabár-Halász Mariann: Ahogy az eseményoldal a koncerteket, úgy a promóciós szolgáltatásunk a dal és klippromóciót, a PR asszisztens a kommunikációt támogatja. Kiemelten fontosnak tartjuk a zeneipari edukációt, ezért a blogunkban számtalan, a digitális kor változásai kapcsán írt szakmai cikket olvashatnak a felhasználóink.

Férj és feleségként hogyan zajlik a közös munka, milyen egy átlagos napotok

Tabár Zoltán: Két vállalkozást viszünk egyszerre, és emellett Mariann egy ideje a segítő energiáit is hasznosítja, önismereti terápiás konzulensként is tevékenykedik.

Lányunk versenysportoló, nagyon büszkék vagyunk az eredményeire, de kár lenne tagadni, hogy az ezzel kapcsolatos teendők is komoly szervezést és időráfordítást igényelnek, ezért jelenleg valóban kevés szabadidővel rendelkezünk.

Stratégiai, taktikai tervezés szintjén mindig együtt döntünk, operatív szinten én és a csapat felel a megvalósításért. Ez különben nem egyedi, hiszen a zeneiparban nem releváns a klasszikus 8 órás munkaidő.

Tabár-Halász Mariann: Koncertszervezőként, menedzserként, platformszolgáltatóként is folyamatosan rendelkezésre állunk. Mivel ez legalább 30 éve mindkettőnk élete, így nem újdonság, következésképp nem okoz problémát a magánéletünkben sem. Amikor viszont szabadságon vagyunk, azt nagyon komolyan vesszük és igyekszünk valóban jelen lenni, megélni a pillanatot és munkamentesen eltölteni a feltöltődésre szánt időt.

Bereczki Zolival A Tv2 Stúdiójában
Tabár Zoltán A Mokka Stúdiójában Bereczki Zolztánnal / Fotó: Tv2

Hogyan kívánjátok fenntartani a KoncertBooking biztonságát és integritását a zenei iparágban zajló változások és kihívások közepette

Tabár Zoltán: Minden olyan feladat, ami egy platform életében prioritás az nálunk is hasonlóképpen működik. Ilyen a biztonság, a folyamatos innováció, a proaktív tevékenységek. Egy startup számára a sikerhez vezető út hosszú és összetett. Fontos, hogy ne veszítsük el a növekedéssel a kapcsolatot a felhasználók és az üzemeltető között. Mindenki minden partnerét értékelheti, ahogy mi is folyamatosan szerezzük be a visszajelzéseket, így támogatjuk a frissen regisztrált felhasználókat.

Hogyan tervezitek bővíteni a platformot idén, illetve a közeljövőben?

Tabár-Halász Mariann: A hazai piacon hamarosan indul a B2C üzletterünk, ahol a webshopban reklámajándéktárgyakat vagy koncertjegyeket vásárolhatnak a rajongók. A hazai piacon túl első körben a környező országokban való elindulás a cél a rövid távú cél.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet