Technikailag manapság már nem nagy kunszt például egy családi fotót vagy kutyusunk képét rányomtatni a cipőnkre. Ennél magasabb fokú, művészet iránti elköteleződést jelent, ha lábbelinket kedvenc festményünk díszíti.
A Dr. Martens tőle nem meglepő módon gondolt is egy merészet, és limitált kiadású cipőket dobott piacra nagyszerű brit festők előtt tisztelegve.
A világhíres cipőmárka legújabb kollekcióját JMW Turner és William Blake 18. és 19. századi festményei ihlették.
Turner A karthagói birodalom hanyatlása és Halász a tengernél című képei az 1460-as Pascal modellen jelennek meg.

Dr. Martens választása azért esett a festőre, mert a márka által felvállalt vad és gondtalan életstílust testesíti meg. Turner excentrikus és öntörvényű művészként volt ismert, és ez fajta világlátás nem idegen a lázadó önkifejezést hirdető cégtől.
A költő, festő és nyomdász William Blake úttörőnek számított szabadgondolkodó nézetei miatt, sokszor szembe menve a rendszerrel. Ez tökéletesen illeszkedik a cipőgyártó arculatába, amelyik az underground szubkultúra egyik szimbóluma.
A Sátán fájó kelésekkel sújtja Jóbot című képét látjuk az 1460-as bakancson, míg az 1461-es cipőn A halál háza látható, ami Milton Elveszett paradicsomát illusztrálja.

A Dr. Martens festmény-lábbelik a Tate Britainnel együttműködve születtek. Szerintetek elképzelhető, hogy a Tisza Cipő a Szépművészeti Múzeummal karöltve mondjuk a Munkácsy-trilógiát nyomtatja rá a cipőire?