A Tesco is beszáll a műanyaggal folytatott harcba: Pénzt ad a Tesco a visszavitt műanyag palackokért

A Tesco is beszáll a műanyaggal folytatott harcba: Pénzt ad a Tesco a visszavitt műanyag palackokért

Kísérleti jelleggel anyagilag jutalmazza a Tesco azokat a vásárlókat, akik visszaviszik az üzletbe az újrahasznosítható műanyag palackokat.

A többi diszkontlánchoz hasonlóan a Tesco is egyre többet próbál tenni azért, hogy visszaszorítsa a műanyaghasználatot, valamint csökkentse a műanyag, egyszer használatos csomagolóanyagok mennyiségét.

A környezetvédelem jegyében ezért az áruházlánc arra vállalkozott, hogy palackonként 10 pennyt (36 forintot) fizet az üzletbe visszavitt PET-palackokért. A rendszer még tesztidőszakát éli, eddig egyedül a horefordshire-i Borehamwoodban lévő Tesco veszi vissza pénzért a palackokat, további négyben pedig előkészítés előtt áll a lehetőség. Ha a próba sikeres lesz, a Tesco megvizsgálja, hogyan vezethetné be a rendszert az egész Egyesült Királyságban.

Ébredjünk már fel! Sokkoló fotók mutatják be az emberi hanyagságot

Az emberiség önzősége határtalan: minden arról szól, hogy mit akarunk, és nem arról, hogy mi az, amit a féktelen konzumerizmus miatt tönkreteszünk. Hiszen könnyű a légkondícionált otthonokban ülni, tiszta vizet inni és finom ételeket énni… Mindeközben pedig az óceánok tele vannak olajjal és olyan műanyag hulladékkal, ami egymillió év alatt is aligha bomlik le.

Van persze néhány feltétel, például csak a 750 ml-es palackokat veszik vissza, egy ember egy nap pedig összesen 10 palackot válthat vissza, ami napi 1 fontos jövedelemhatárt jelent.

Az üzletlánc elsősorban a saját márkás termékeinek palackjait fogadja el, illetve a nagyobb márkák flakonjait, mint a Coca-Cola, a Pepsi vagy a Tropicana.

Szerencsére nem csak ezt az újítást vezeti be a brit diszkontlánc. A Tesco október 3-tól több mint 700 üzletében teszi lehetővé, hogy a vásárlók otthonról hozott tárolóedényekbe kérjék a húst, halat, zöldséget, sajtokat és a felvágottakat. Üveg-, fém- és papírdobozokat nem lehet majd használni, csak újrahasznosított műanyag tárolókat.

Matus Bence azt állítja, tőle lopta a National Geographic a hatásos címlap ötletét

A lap értesülései szerint a NatGeo júniusban egy többéves kampányt indít a műanyaghasználat csökkentése érdekében. Az inkriminált címlapkép pedig a világ óceánjait beszennyező műanyag hulladék globális problémájára hívja fel a figyelmet, utalva arra, hogy a vízben lebegő műanyag zacskó csak a jéghegy csúcsa. A magazin címlapfotójáról és célkitűzéséről mi is beszámoltunk, ezen a linken olvashatod.

Jason Tarry, a Tesco Egyesült Királyságért és Írországért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: „Elkötelezettek vagyunk az egyszer használatos műanyagok minimalizálása iránt. Ahol csak tudjuk, egyszerűbbé tesszük az újrahasznosítást a vásárlóink számára.”

Kezdőlap > Design > BRÉKING > Követem>Élet + Stílus > A Tesco is beszáll a műanyaggal folytatott harcba: Pénzt ad a Tesco a visszavitt műanyag palackokért
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A szerk. ajánlása

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból