Minden, amit a tiktokos Hype House-ról tudni akartál

A Los Angeles-i villába a 21 tagból négyen költöztek be a közösségi platform legkedveltebb tartalomgyártói közül. Az alkotóközösségnek 7,5 millió követője van már.

A kis csapatnyi fiatalnak megvalósult az álma: egy LA-i, közösen bérelt villában egész nap csak tiktokozással kell foglalkozniuk. A Hype House az egyik legújabb alakulat a „kreatív közösségi házak” sorában. Ezekben az alkotóközösségekben a fiatal influenszerek találkozhatnak, közös tartalmakat is készíthetnek azon túl, hogy a saját brandjüket is építik.

hype house tiktok los angeles
Chase Hudson, Alex Warren, Thomas Petrou, Kouvr Annon and Daisy Keech / Fotó: Michelle Groskopf / he New York Times

A csoport 21 tagjából, akik életkora 15-től 22 évig terjed, csak négyen költöztek be állandóra a házba, a többiek csak bejárnak videókat készíteni és a legmenőbb TikTok-dallamokra táncolni.

Mi az a Hype House?

A Hype House egy LA-i villa, amelyben négy TikTok-tartalomkészítő él együtt, további 17 népszerű influenszer pedig bejár hozzájuk videókat készíteni. A háznak hatalmas udvara van, ahol egy medence is található, a belsejét pedig úgy kell elképzelni, mintha egy kastélyban járnánk.

De a név jelenti azt a kreatív társulást is, amelyben a kamasz- és fiatal felnőtt korú influenszerek közös TikTok-videókat készítenek és posztolnak a Hype House név alatt futó profilra.

A csoport tavaly decemberben alakult meg a kínai közösségi oldal néhány legismertebb felhasználójából, és az Instagramra feltöltött családi tabló-szerű képpel jelentették be az indulásukat.

Photos by @bryant

No Description

A bejelentés után néhány perccel a #HypeHouse azonnal elterjedt a TikTokon, és a hashtaggel ellátott videóikat több mint 200 millióan tekintették meg. A közös TikTok-csatorna, amelyen a csapat LA-ben felvett videóit posztolják, immár 7,5 millió követővel büszkélkedhet.

WELCOME TO THE HYPE HOUSE

Welcome to the Hype House! We want to thank all of you for your questions and comments from instagram. We will try to answer any further questions you have i…

A The New York Times azt írja a hasonló tartalomgyártó közösségeket elemző cikkében, hogy minél jobban felszerelt ingatlanról van szó, annál jobb.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A házaknál fontos szempont, hogy nagy alapterületűek legyenek, minél változatosabb kényelmi felszereléssel rendelkezzenek, mint például úszómedence, modern fürdőszoba, jó fények, nagy elő- és hátsókert a szabadtéri tevékenységekhez, és változatos beltéri és kültéri felszerelés a szórakozáshoz[/perfectpullquote]

– írja a neves amerikai lap. Mivel LA-ben sok Airbnb-tulajdonos nem adja ki az ingatlanját filmforgatáshoz stáboknak, mert tartanak attól, hogy kárt tesznek a berendezésben, így az ifjú influenszereknek is olyan villát kell találniuk, amely nem csak tágas és külsőleg nagyon jól néz ki, hanem még kreatív közösségi házként is képes funkcionálni.

Kik alkotják a csapatot?

A Hype House-t a 17 éves Chase Hudson (11,8 millió követő) és a 21 éves Thomas Petrou (1,7 millió követő) alapította, akik az ötlet megszületése után mindössze 13 nappal, 2019 novemberében már alá is írták a bérleti szerződést. Hudson – művésznevén Lilhuddy – tátikázással és táncos videókkal érte el a sztárstátuszt. Petrou pedig először a YouTube-on lett híres, miután otthagyta a mérnökképzést azért, hogy végre a szenvedélyeinek, a színjátszásnak, a modellkedésnek, a fitnesznek és a vlogolásnak hódolhasson.

always good vibes at the hype house @lilhuddy @ondreazlopez_ @nickandsienna

The Hype House (@thehypehouse) telah membuat video pendek di TikTok dengan musik original sound. | always good vibes at the hype house @lilhuddy @ondreazlopez_ @nickandsienna

A csapat további tagjai a 15 éves Charli D’Amelio, aki egyben a legfiatalabb és legnépszerűbb tiktokos is 22,8 millió követőjével. Itt van még nővére, a 18 éves Dixie D’Amelio (8,7 millió), a 19 éves Addison Rae (13,8 millió), aki csupán tavaly nyáron regisztrált a TikTokra, a 17 éves, hatalmas Billie Eilish-rajongó Avani Gregg (10 millió) – aki színpadi sminkvideókat, szponzorált tartalmakat és hagyományos tiktokos tánckoreográfiákat is készít – Ondreaz Lopez (5,7 millió), aki 22 évével a csapat veteránjának számít, 20 éves öccse, Tony Lopez (4,4 millió), továbbá Hootie Hurley (716 ezer), Calvin Goldby (227 ezer), Ryland Storms (853 ezer), Patrick Huston (280 ezer), és az egyetlen, aki nem táncol, Daisy Keech (1,9 millió), ők mind 20 évesek.

The twins lookin’ more alike? @jack.wright @jameswrightt

The Hype House (@thehypehouse) telah membuat video pendek di TikTok dengan musik Juice. | The twins lookin’ more alike? @jack.wright @jameswrightt

A közösséghez tartozik még a 19 éves Alex Warren (3,1 millió) – aki vicces és átverős videókat készít a táncolással és a tátikázással ellentétben – Kouvr Annon (1,6 millió), Nick Austin (2,1 millió), és Wyatt Xavier, aki annak ellenére rendelkezik 57 ezer TikTok-követővel, hogy még sosem posztolt a platformon, helyette inkább az Instagramon és a YouTube-on aktív. Járnak még a Hype House-ba a 16 éves ikrek, Jack (1 millió) és James Wright (558 ezer), a 21 éves, Paper néven ismert kaszkadőr Connor Yates (188 ezer), és végül, a legújabb 21 éves Hype House-üdvöske, Larray (6,4 millió), aki nemrég csatlakozott a csapathoz.

Wait for it… @nickaustinn @petroutv @lilhuddy

The Hype House (@thehypehouse) telah membuat video pendek di TikTok dengan musik original sound. | Wait for it… @nickaustinn @petroutv @lilhuddy

Petrou, Keech, Warren és Annon költöztek be a házba. Petrou intézi a ház gyakorlati ügyeit, simítja el a nézeteltéréseket, és keresi az új tehetségeket. A Hype House-t az a vád érte, hogy nincsen színesbőrű tagja, így néhány házon kívüli, népszerű tiktokos javasolta a „Melanin Mansion” megalapítását.

Csak egy bulihely?

Egyáltalán nem! A The New York Times szerint annak, aki be akar kerülni a Hype House-ba, naponta kell új tartalommal jelentkeznie – és ha összetörtél valamit, 15 napon belül pótolni.

„Nem jöhetsz közénk, ha nem készítesz videókat” – mondta Petrou a lapnak.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A ház egész szellemisége az alkotásról szól. Ha bulizni akarsz, több ezer Los Angeles-i ház vár tárt karokkal minden hétvégén. Mi nem ilyenek vagyunk. Ez a ház arról szól, hogy valami nagyszerűt csinálunk, és ezt nem tudod megtenni, ha hétvégente bulizol[/perfectpullquote]

– jelentette ki a szigorú házmester. A többi alkotóházzal ellentétben, mint például Jake Paul Team 10-je, a Hype House nem kér százalékot az influenszerek bevételéből.

Mi az alkotóházak célja?

Jónéhány „alkotóközösség” létezik már LA-ben, ahol az influenszerek összejönnek, tartalmakat készítenek és ötletelnek egymással. Caron King, a 20 esztendős youtuber a The New York Times-nak a következőket nyilatkozta: „Úgy gondolom, sokunk álma, hogy összeköltözünk a barátainkkal, és azzal foglalkozzunk, amivel csak szeretnénk.”

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A tartalomkészítők számára az a legnagyobb leküzdendő akadály, hogy a körülöttük élők nem értik, mivel foglalkoznak.[/perfectpullquote]

– ezt pedig már a 31 éves, szintén YouTube-vlogger, Mitch Moffit mondta.

TikTok, ahol a Z generáció hozza a szabályokat / ContextUs

Míg nemrég az 1995 előtt született generáció hozta az internet szabályait, azóta a Z generáció átvette a hatalmat, és többségük olyan applikációkat ural, amiről a mai 20-as, 30-as korosztály azt se tudja, hogy pontosan micsoda. Az egyik ilyen applikáció a Látva a videókra kapott lájkok számát, amely néha meghaladja a több ezret, érezhetően valamilyen változás van kialakulóban a virtuális térben.

Bár ezek az alkotói házak nagy előrelépési lehetőséget jelentenek az egyes tartalomkészítők számára, de ahogy a Team 10 is felismerte, ugyanakkor nagy konfliktusforrás is egyben. A Hype House tagjai ennek megpróbálnak elébe menni, és odafigyelnek, hogy kivel szerepelnek egy videón, mit viselnek, és hogyan viselkednek a videókban, hogy elkerüljék a félreértéseket, pletykákat vagy éppen visszafelé süljön el jó lehetőség.

Cikkünk jelentősen támaszkodott a Dazed anyagára.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból