Nézem Képzőművészet A múzeum pincéjében találtak meg egy új Rembrandt-festményt, amit...

A múzeum pincéjében találtak meg egy új Rembrandt-festményt, amit korábban hamisnak is hittek

Promóció

Az Ashmolean Múzeum kurátorát nem hagyta nyugodni a kétely, igyekszik megcáfolni a Rembrandt Research Project szakvéleményét – úgy tűnik, sikerrel.

A Rembrandt Research Project sem tévedhetetlen

Promóció
- Advertisement -

Az oxfordi Ashmolean Múzeum Fiatal Rembrandt című kiállításán szeptember 2-tól láthatják először a látogatók azt az öregembert ábrázoló festményt, amelyet közel négy évtizeden át Rembrandt-hamisítványnak tartottak. A mindössze képeslapméretű kép minden valószínűség szerint Rembrandt műhelyében készült, és jó eséllyel maga a híres művész festette, írja a The Guardian.

Ez lehet az “új” Rembrandt-festmény / Fotó: Ashmolean Museum, University of Oxford

A megviselt idős férfit ábrázoló Head of a Bearded Man (Szakállas férfi portréja) 1630 körül készült. A táblaképet még 1951-ben Rembrandt műveként hagyták a múzeumra. Miután a Rembrandt Research Project, a holland festő hagyatékáért felelős legfőbb szerv – amely arról is dönt, hogy mely műveket tulajdonítják a mesternek – 1981-ben úgy találta, hogy utánzatról van szó, a kép a múzeum pincéjébe került.

Te is felismered a nemrég azonosított Rembrandt-festményen a művészt?

Az Engedjétek hozzám a kisdedeket című képről eddig csak annyit lehetett tudni egy aukciós lista alapján, hogy a holland iskola 17. század közepén keletkezett alkotásáról van szó. Érdekesség, hogy ezt a festményt is az az amszterdami műkereskedő azonosította, aki tavaly már bebizonyította egy férfiportréról, hogy a holland festőzseni alkotása.

Az Ashmolean Múzeum kurátora, An Van Camp nyilatkozata alapján a Rembrandt Research Project munkatársai személyesen tekintették meg a festményt, de úgy találták, hogy a 17. század végén készülhetett, tehát már jóval a festő halála (1669) után.

Van Camp 2015-ben került az intézménybe. Amióta tudomást szerzett a pincében tárolt festményről, azóta nem hagyta nyugodni a tudat, hogy hátha mégsem hamisítványról van szó.

Pont olyan, amilyen képeket Rembrandt 1630 körül Leidenben festett. Akkoriban idős, magányos, elgyötört férfiakról készített portrétanulmányokat

– jelentette ki a kurátor.

Minden eddigi eredmény Rembrandt felé mutat

A múzeum vezetősége felkérte, hogy szervezzen kiállítást Rembrandt fiatalkori műveiből. Ennek apropóján a világ egyik legnevesebb szakértője megvizsgálta a pincében tárolt fatáblát, és meglepő eredményre jutott.

We’re open again!⁠ ⁠ We very much look forward to welcoming you back to the Museum, and we’ve been working hard behind the scenes to ensure a safe and enjoyable visit for everyone. Find out more about our new safety measures in this short video.⁠ ⁠ #AshmoleanMuseum #Ashmolean #Museum #Art #Culture #MaterialCulture #History #InstaHistory #InstaMuseum #Ancient #Object #Archaeology #Antiquities #AncientHistory #Oxford #Reopening #DayOut

No Description

A tábla ugyanis ugyanabból a faanyagból készült, mint amire Rembrandt egyik ismert képét, az Andromeda Chained to the Rocks-t (Sziklához láncolt Androméda), és Jan Lievens Rembrandt édesanyjáról készült portréját festette. Mindkét alkotás 1630 körül készült, amikor a két gyerekkori barát Leidenben dolgozott.

A faanyag egy 1616-28 körül kivágott baltikumi tölgyfából származik. Ha figyelembe vesszük, hogy minimum két év szükséges ahhoz, hogy aztán a fára festeni lehessen, akkor bátran állíthatjuk, hogy a portré valamikor 1620-30 között készült

– állította a dendrológus szakértő, Peter Klein.

Van Camp hozzátette, hogy minden kutatási eredmény arra mutat, hogy Rembrandt műhelyéből származik a festmény. Ahhoz azonban, hogy kimondhassuk, maga a mester festette-e a portrét, további vizsgálatok szükségesek.

Minden eddiginél legjobb minőségben nézheted meg Rembrandt Éjjeli őrjárat festményét

A múzeum a The Guardian cikke szerint egyúttal közölte, hogy a festmény restaurálásának befejezése késik. Mint beszámoltunk róla, a látogatók szeme láttára restaurálták a mesterművet. A művelet tavaly kezdődött, és a múzeum folyamatosan online közvetítette a szakemberek munkáját. Noha keveset tudunk a kiváló festő, Rembrandt életéről, a lelkes kutatók nem adták fel, hogy megfejtsék technikája titkát.

Nem ez lenne az első eset, amikor kiderülne, hogy a műhelyében készült kép maga a mester alkotása: idén év elején egy női portrét sikerült igazoltan Rembrandtnak tulajdonítani. Képeinek nem csak eszmei, de valós értéke is milliárdokban mérhető. Nemrég elárverezték a holland mester híres önarcképét, és a világ legdrágább festményeinek tízes listájában is szerepel a holland festő egyik képe.

A tale of 2020 in Rembrandt’s self portrait etchings.⁠ ⁠ See all of these etchings and so much more in our #YoungRembrandt exhibition, which reopens this coming Monday 10 August. In our critically acclaimed show, you can witness the meteoric rise of Rembrandt from his first tentative works as a teenager in his home town of Leiden, to the sublime masterpieces he produced in Amsterdam ten years later.⁠ ⁠ Don’t forget to book your tickets in advance – link in our bio.⁠ ⁠ #AshmoleanMuseum #Ashmolean #Museum #Art #Culture #MaterialCulture #History #InstaHistory #InstaMuseum #Oxford #Rembrandt #Meme #2020 #SelfPortraits #ArtMeme

No Description

Az Ashmolean Múzeum Young Rembrandt című kiállítása november 1-ig tekinthető meg Oxfordban.

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3