A Universal minden zenéjét leszedette a Triller videómegosztóról

A világ legnagyobb zenei kiadója, a Universal Music súlyos vádakkal illette a TikTok riválisaként emlegetett Triller platformot.

Kaliforniai szócsata

A kiadó állítja, a Triller szégyenteljes módon visszatartotta a Universal Musichoz tartozó zenészek dalai után fizetendő jogdíjakat, amelyek egyes, a platformra feltöltött videók alatt felcsendülhettek. A Proxima Media tulajdonához tartozó videó-megosztó a tárgyalások során végig eltasítónak mutatkozott a zenék jogszerű használatát illetően.

triller alkalmazas
A Triller alkalmazás sikere kenterbe verheti a TikTokot is / Fotó: Independent

A Triller platfromon, a TikTok nagy ütemben növekvő riválisaként, szintén rövid, zenei aláfestéssel koreografált videók megosztására van lehetőség. A BBC-n megjelent hír szerint a Los Angeles-i cég következetesen tagadta az őt ért vádakat, és állítják, semmiféle kifizetést nem mulasztottak el, ezért is tűnik drasztikusnak a Universal lépése. Mostantól olyan népszerű előadók zenéi válnak elérhetetlenné a platformon, mint Rihanna, Billie Eilish, Selena Gomez, Lady Gaga, Jay-Z vagy Bob Marley.

Nem vagyunk hajlandóak olyan alkalmazások fejlesztőivel együttműködni, akik nem tisztelik a művészek munkáját

– olvasható a Universal Music meglehetősen nyers nyilatkozatában.

Gyűlnek a Triller elleni vádak

A Universal Music ellentmondást nem tűrő, súlyos vádaira a tech cég hasonlóan durva megfogalmazású közleményben reagált.

Megerősíthetjük, hogy a Universal Music Grouppal (UMG) kötött szerződésünk körülbelül egy hete járt le, és azóta is tárgyalásokat folytatunk annak meghosszabbításáról

– nyilatkozott a Triller szóvivője, aki azt is elárulta, hogy a lemezkiadói csoportosulás szerintük csak formalitásból vett részt a tárgyalásokon. Az állításuk szerint közel 250 millió letöltést számláló alkalmazás munkatársai úgy látják, a UMG csak eszközként használja a velük szerződött előadók nevét ahhoz, hogy nevetséges összegeket sajtoljanak ki a tech cégből, a kiadó működésének fenntartásához. A Triller állítja, az app működéséből kifolyólag a kiadók közreműködésére nincs is szükség ahhoz, hogy az előadók bevételhez jussanak a platformon használt szerzeményeik után, hiszen a regisztrációval egyidejűleg a cég részvényeseivé és partnereivé váltak.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A Triller már több ellentmondásos vitába keveredett az elmúlt évek során, és nem világos az sem, hogy pontosan hány énekes-dalszerzőnek lehet egyéni megállapodása a céggel. A TikTok tiltólistára kerülésének hírével a Triller számára kiemelkedő szerep jutott. A jogdíjakat érintő vádak valóságalapja az elkövetkező hetekben biztosan napvilágot lát majd, az azonban biztos, hogy a tech cégek bevett gyakorlata, hogy az előadók jóindulatában bízva arra számítanak, a népszereségüket általában inkább növelő videómegosztásokra ingyen reklámként tekintenek, és a zenészek ennélfogva eltekintenek a licencek felhasználásának jogszerűségétől.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból