A YouTube a napokban kisöpri a spam-felhasználókat az oldalról, írja a The Verge. A cég felhívta a YouTuberek figyelmét rá, hogy jelentős csökkenést láthatnak majd a feliratkozószámban.
A spam-felhasználók eltüntetése rutingyakorlat a cégnél, a YouTube ezzel próbálja biztosítani az egyenlő esélyeket a készítőknek. A spam-felhasználók ugyanis mesterségesen több feliratkozót tudnak generálni egy-egy csatornán.
Veszélyes Instagramtrend hódít – Krétarágás az új #hipdips
A legújabb ASMR trend nem más, mint a krétarágás, amit több ezer felhasználó alkalmaz a profilján. A tevékenység főként nőket érint. Ha beírjuk a keresőbe, hogy #chalkeating (krétaevés – a szerk.) több mint 72100 posztot ad ki az oldal, a #chalkasmr pedig több mint 34600 feltöltést.
Ezek a felhasználók általában azért jönnek létre, hogy úgy tűnjön, egy-egy csatorna népszerűbb, mint valójában. A feliratkozószámcsökkenés a nagyobb csatornákat is negatívan érintheti a versenyben, de az igazi veszély a kisebb csatornákat érheti. Ezek a YouTuberek ugyanis könnyen elveszíthetik a lehetőséget, hogy pénzt csináljanak a videóikkal.
Zuckerbergnek már a tinik miatt is fájhat a feje / ContextUs
2018 enyhén szólva sem a Facebook éve. Mi is írtunk már a cég hírnevét tépázó botrányokról. Ám úgy tűnik, az egykor hatalmas social media platform még mindig nem mászott ki a slamasztikából. A Pew Research Center május 31-én nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint a tinédzserek, elsősorban a 13 és 17 év közöttiek egyre növekvő számban cserélik le a Facebookot a YouTube-ra, az Instagramra és a Snapchatre.
Minimum ezres feliratkozószám kell ugyanis ahhoz, hogy egy csatorna részt vehessen a YouTube Partner Programban (YPP). Így, ha egy kisebb csatorna feliratkozói között sok a spam-felhasználó, eltávolíthatják a programból. A cég arra bíztatja ezeket a YouTubereket, hogy jelentkezzenek újra a YPP-hez, amint sikerül újra feltornázni a számokat.