A Zara tulajdonosai bejelentették, hogy 2025-ig a kollekcióik 100%-ban fenntartható anyagból készülnek majd, írja a The Guardian.

Hirdetés

Az Inditex a harmadik legnagyobb ruhaipari vállalat a világon a Forbes idei felmérése alapján. A cég kijelentette, hogy az összes hozzájuk tartozó brand, tehát a Zara Home, a Massimo Dutti és a Pull&Bear esetében is követni fogják az irányvonalat.

A Zara 2019-es nyári kollekciója / Fotó: StyleCaster

Ez csak az egyik a számos nagyszabású cél mellett. 2025-ig a Zara központokat, gyárakat és üzleteket megújuló energiával fogják üzemeltetni, és nullára redukálják a hulladék kibocsájtást. A felhasznált viszkóz 2023-ig szintén 100%-ban fenntartható lesz.

Erősnek kell lennünk a változásra, nem csak a vállalaton belül, hanem az egész szektorban

– nyilatkozta Pablo Isla, az Inditex vezérigazgatója.

A vállalatcsoportot, amely Spanyolország leggazdagabb emberének, Amancio Ortegának a tulajdonában van, a leginkább fenntartható vállalkozások közé sorolta a Dow Jones 2016 és 2018 között. A vállalat bevétele az elmúlt évben 3%-ot emelkedett, amely bizonyítja, hogy a fenntarthatóság a profitra is jó hatással van.

Az Adidas megesküdött, hogy 11 millió pár cipőt készít az óceánba került műanyagból

Az Adidas és a Parley közös termékei valódi értéket nyújtanak a megjelenésen, funkcionalitáson és minőségen túl, mivel minden darab egy tisztább óceánhoz járul hozzá. 2017-ben egymillió, 2018-ban ötmillió pár cipőt készítettek újrahasznosított műanyagból, 2019-ben ezt a számot tizenegymillióra szeretnék növelni. A Prouder projekt lényege az Adidas ikonikus, Samba cipőinek újragondolása az egység, egyenlőség és eredetiség jegyében.

Az Inditex komolyan elkötelezte magát a fenntarthatóság felé. 2015 óta több mint 34 ezer tonna használt árut gyűjtöttek össze az üzletekben kihelyezett ruhagyűjtő tárolókban. Spanyolországban, Pekingben és Sanghajban pedig eredményesen működik a vásárlók otthonából történő használt ruha elszállítás. A szolgáltatást Londonban, Párizsban és New Yorkban is tervezik a bevezetést.

A Zara, amely az Inditex csoport 70%-át jelenti, az első nagyvállalat, amely a fenntartóbb jövő érdekében vállalt elkötelezettséget.

A vállalat szorosan együttműködik a Vöröskereszttel, a használt termékek újraelosztásában, illetve részt vesz olyan technológiai kutatásokban, amelyek a textilek újrahasznosítását célozzák. Ezen kívül 2020-ig véglegesen felhagynak a veszélyes vegyi anyagok alkalmazásával és megoldják a feleslegessé vált termékek semlegesítését is.

A Zara elkötelezte magát a fenntartható divat eszméjének / fotó: Zara

A vásárlók is egyre inkább ellenőrzik azt, hogy a vállalatok mennyire figyelnek oda az etikus termelési folyamatokra és a felesleges anyagok kezelésére. A brit kormány szintén az újrahasznosítási módokat támogatja, a ruhaipari vállalatokra kiszabott büntetések helyett.

Hirdetés