A megfelelő nyomásra mindig érdemes ügyelni éppen ezért, és attól sem negatív, sem pozitív irányba nem érdemes eltérni. Az optimálisnál alacsonyabb guminyomásnál ráadásul többet is fogyaszt az autó. Ha túl nagy a nyomás, akkor pedig könnyen defekt lehet a dolog vége, legyen az akár jó minőségű nyári vagy téli gumi.
Ha a defekt vezetés közben következik be
Rendkívül bosszantó, ha reggel, amikor indulnánk, azt tapasztaljuk, hogy egyik, másik, esetleg mindegyik kerék leeresztett. Ez azonban legfeljebb ahhoz vezet, hogy elkésünk onnan, ahova indultunk, balesethez nem.
Ha azonban menet közben kapunk defektet, az rendkívül veszélyes. Különösen, ha autóúton vagy autópályán, nagy tempónál történik mindez. Amennyiben ez történne, akkor paradox módon érdemes kissé növelni a jármű sebességét, mielőtt leállítanánk. Így stabilan az úton tarthatjuk a járművet, és meg tudunk majd állni biztonságosan.
Nagyon fontos, hogy defektes gumiabronccsal semmiképpen se próbáljunk meg tovább közlekedni. Ilyenkor ugyanis a jármű irányítása rendkívül nehézzé válik, sokkal nehezebb lesz irányt váltani. Ráadásul tartós tovahaladás esetén károk keletkezhetnek a felniben és akár az autó más részeiben is.
Ezekre kell ügyelni, ha gumicserére kerül sor
Fontos tudnivaló, hogy az újonnan felkerülő gumiabroncsnak mind a szerkezetét, mind a típusát tekintve illeszkednie kell a másik három gumihoz. Amennyiben négykerék-meghajtású autóról van szó, és nem frissen felszerelt gumikon futott, akkor a defektes gumin kívül a többit is célszerű cserélni. Így meg lehet előzni a csúszásgátló rendszer meghibásodását.
Amennyiben defekttűrő abroncsok voltak a gépkocsin, akkor normál változatú autógumira gond nélkül le lehet váltani. Fordítva azonban nem feltétlenül működik a dolog. A defekttűrő gumikat ugyanis csak speciális, pántperemmel rendelkező felnikre lehet felszerelni. Ezenkívül a defekttűrő gumiknak a súlya is más, mint a normál nyári vagy téli gumiknak.
A kerékcsere menete
Ha eddig eljutottál, akkor minden bizonnyal rászántad magad, hogy nem kérsz segítséget, magad fogod elvégezni a kerékcserét. Fontos, hogy amennyiben nem rendelkezel kellő rutinnal, inkább többször is olvasd el ezt a részt, és tarts be minden lépést.
Először húzd be a kéziféket és tedd sebességbe a kocsit! Így megakadályozhatod, hogy elguruljon kerékcsere közben. Ezt követően lazíts a felnin lévő csavarokon, majd emel,ővel emeld meg az autót. Ezt követően csavard ki teljesen a defektes keréken lévő csavarokat és távolítsd el azt!
Ha mindezzel megvagy, a helyére illesztheted a pótkereket, majd igazítsd bele a csavarokat. Miután az autót visszaengedted a talajra, rögzítsd a csavarokat!