A videómegosztó 2010 óta minden év végén kiadja Rewind-videóját, amiben az év legfontosabb kulturális és zenei pillanataira reflektál. A legnagyobb youtubereket szerepeltető videó idén nem nyerte el a nézők tetszését.
Az NME leírása szerint a cég elégedett a Rewind-videóval, annak ellenére, hogy minden idők legutáltabb videójának kiáltották ki. A 2018-as verzió december 6-án látott napvilágot, egy hét alatt 10 millió dislike-ot gyűjtött össze.
Zuckerbergnek már a tinik miatt is fájhat a feje / ContextUs
2018 enyhén szólva sem a Facebook éve. Mi is írtunk már a cég hírnevét tépázó botrányokról. Ám úgy tűnik, az egykor hatalmas social media platform még mindig nem mászott ki a slamasztikából. A Pew Research Center május 31-én nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint a tinédzserek, elsősorban a 13 és 17 év közöttiek egyre növekvő számban cserélik le a Facebookot a YouTube-ra, az Instagramra és a Snapchatre.
Ezzel a Will Smith-t is szerepeltető videó rekordot döntött. Megelőzte Justin Bieber Baby videóklipjét, ami eddig 9,7 millió dislike-kal tartotta az oldal legutáltabb videója címet. Azonban azt is érdemes kiemelni, hogy a kanadai énekes nyolc év alatt gyűjtötte össze ezt a számot, a Rewindnak mindössze egy hét kellett hozzá.
YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind | #YouTubeRewind
YouTube Rewind 2018. Celebrating the videos, people, music and moments that defined 2018. #YouTubeRewind It wouldn’t be Rewind without the creators: https://…
Ennek ellenére a YouTube közleménye szerint elégedettek a videó eredményével.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Az elsődleges célunk, hogy a közösség kapcsolatba lépjen a Rewind videóval. Ez magába foglalja a kedveléseket és a dislike-okat is. A milliónyi komment, lájkok és nemtetszések és a 100 ezer feletti megtekintés olyan eredmény, amivel elégedettek vagyunk.[/perfectpullquote]
A legfőbb kritika a videómegosztó évösszegzőjével kapcsolatban az volt, hogy a legnagyobb YouTube-sztárokat hagyta ki belőle. Se PewDiePie, a legmagasabb feliratkozószámmal rendelkező YouTuber, se Shane Dawson vagy Logan Paul nem szerepeltek a videóban.
Az embereknek tömény karácsony kell, nem Elton John – itt az új John Lewis-reklám
Aki ismeri a John Lewis karácsonyi reklámokat, tudja, azok nem csak egyszerű reklámok: a karácsony kezdete. Anglia minden évben tűkön ülve várja, mivel hozakodik elő a brit luxusáruház-lánc. Nem hiába, valóban profik abban, amit csinálnak. A 2018-as reklám röviden összefoglalja Elton John élettörténetét, bevonva a karácsonyt.
A kommentelők szerint a videó mutatja, a cég mennyire nincs tisztában a nézők igényeivel. Egy komment szerint, ha egyetlen dolog létezik, ami összehozza az embereket, az az idei Rewind-videó iránt érzett gyűlölet.