Talán kevesen ismerik George Platt Lynes nevét, pedig az 1920-as évektől haláláig (1955) sikeres reklám- és divatfotósként tartotta számon Amerika. Olyan híres magazinoknak fotózott, mint a Vogue vagy a Bazaar. Ami viszont még életében is titok volt: nem ezeket a munkáit tartotta legfontosabb alkotásainak.
Eleinte az Amerikai Balett Iskola (School of American Ballet) táncosait fotózta. Nem csupán színpadon, hanem műtermébe is meghívta őket. Ezzel új hagyományt teremtett. Később, hogy bevételét növelje, a divatfotózás felé fordult. Rendhagyó helyszíneket teremtett alanyainak, akik között olyan nevek szerepelnek, mint Tennessee Williams vagy a zeneszerző Igor Stravinsky.
Azonban valódi szenvedélye a férfi testek fotózása volt. Mivel a homoszexualitás akkoriban tabunak számított, sőt, egyenesen bűncselekménynek, Lynes nem fedhette fel ezt az oldalát.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A klasszikus görög testábrázolás inspirálta. E mellett pedig a férfi testet egy új szemszögből mutatta meg: a szépséget és a kívánatosságot reprezentálta fotóival. [/perfectpullquote]
Tiltott fotóinak köszönheti Dr. Alfred C. Kinsey barátságát, aki a Szexuális Kutatóintézet, később Kinsey Intézet alapítójaként vált híressé. A fotós legalább 2300 negatívot és 600 fotót ajándékozott Kinseynek.
Martha Swope, aki közelebb hozta a balett művészetét
Aki járt már balettelőadáson, általában arról számol be, milyen könnyedén mozogtak, szinte repültek a táncosok. Arcukon semmilyen erőfeszítés nem látszik, és a sokszor 2 órás előadás végén is ugyanúgy mosolyognak, mint az elején. Pedig ahhoz, hogy mindez létrejöhessen, rengeteg erőfeszítéssel, lemondással és fájdalommal jár.
A fotókból idén februárban kiállítás nyílik az Indianapolis Művészeti Múzeumban. A Sensual/Sexual/Social: The Photography of George Platt Lynes című kiállítás célja, hogy bemutassa azt az Amerikát, amikor a homoszexuális művészek még nem fejezhették ki magukat szabadon.