Gyönyörű élmény a szülés, azonban vannak velejárói, amikkel sok nő nem számol. Például a test megváltozása. A brit Mothecare bébitermékeket forgalmazó cég most új kampányt indított. Remélik, ezzel segítenek azoknak a nőknek, akik szégyellik a megváltozott testüket.
A #BodyProudMums nevű kampány képein szülés utáni nők láthatók gyermekeikkel. A fotókat nem restaurálták. Céljuk, hogy a valóságot mutassák be. Ugyanúgy, mint a fiatal tini lányoknak, a szülő nőknek is megvannak testükkel kapcsolatos aggályaik. Korunk divattrendje pedig nemhogy segítene, hanem csak fokozza szorongásukat.
Az anyák többsége hiába tudja, a baba a legfontosabb, illetve saját egészségük, megváltozott testképükkel ennek ellenére sincsenek megelégedve. A megjelenő terhességi csíkok, plusz kilók nem mindenkiről tűnnek el. A Mothercare arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy attól, mert valaki más, még ugyanolyan gyönyörű. A metróállomásokra kihelyezett plakátoktól némi változást remélnek. Úgy érzik, itt az ideje, hogy az emberek gondolkodásmódja megváltozzon. Ugyanis nincs egységes kép, minden ember, minden szülő nő más.
Liz Day, a Mothercare tanácsadója, egy sajtónyilatkozatban a következőket mondta:
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Reméljük, hogy ezek a fotók bemutatják a születés utáni test sokszínű valóságát, és megnyugtatják az anyukákat, hogy minden test gyönyörű és egyedi[/perfectpullquote]
– magyarázta Day.
A River Island leszámol a sztereotípiákkal: elég volt a hagyományos családmodellből
A #ThisIsFamily kampányfotóival a River Island a családok sokszínűségét szeretné ünnepelni. A Stdudio Blvd ügynökséggel létrehozott kampányfotók azt üzenik, a különbözőséget nem eltitkolni, hanem megmutatni kell. Hiszen attól még, hogy nem beszélünk róla, létezik. A márkák többnyire a nukleáris családok ábrázolását részesítik előnyben. Holott az elmúlt években egyértelművé vált: ez már a múlt.
Nem ez az első, a test másságát ünneplő kampány, ettől függetlenül sokan még mindig meglepődnek. Day és a többi, hasonló projectet indító cég célja ugyanaz: az emberek végre ne kezeljék másként azokat, akik nem illenek bele egy aktuális, „elfogadhatónak” vélt trendbe.