A kutatók Led Zeppelint és Mozartot is játszottak a sajtkorongoknak. De úgy tűnik, a hiphop a nyerő az ementali sajtoknál!
Bársonyosabb és nagyobb lyukú az az ementali sajt, amelyet folyamatosan zenén érlelnek, svájci kutatók szerint a hiphop ebből a szempontból hatékonyabb, mint Mozart zenéje.
A Berni Művészeti Egyetem Kutatói kilenc darab tízkilós ementali sajtkorongot érleltek különállóan faládákban szeptembertől fél éven át, hogy teszteljék, miként hat a zene ízük és állaguk alakulására.
A sajtoknak 24 órán át három különböző dallamot. Így esett a választás egy hiphopdalra, Mozart A varázsfuvola című operájára és a Led Zeppelin klasszikusára, a Stairway to Heaven című számra.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A legnyilvánvalóbb különbséget az ízerősségben, a szagban és az aromában észleltük[/perfectpullquote]
– tolmácsolták a berni kutatók a gasztronómiai zsűri vaktesztelésének eredményét. „A hiphopon érlelt korong került a lista élére, ami a gyümölcsösségét illeti. Ennek volt a legerősebb illata és aromája” – tették hozzá.
Benjamin Luzuy, a svájci televízió neves séfje, a zsűri tagja a Reuters brit hírügynökségnek elmondta, hogy “a különbségek igen nyilvánvalóak voltak a sajtok állagát, ízét, megjelenését illetően, valóban nagy volt a különbség”.
A kísérletben nem hangszórókkal, hanem mini adókészülékekkel továbbították a zene energiáját a sajtokba. “Az összes energia közvetlenül rezonált a sajtokban” – magyarázta Michael Harenberg, az egyetem kutatója.
A Mozzarella lett az USA legnépszerűbb sajtja / ContextUs
Ez azt jelenti, hogy mozzarellából tavaly összesen 2 442 079 631,5 kilónyit állítottak elő, míg a cheddarból és hagyományos társaiból mindössze 2 300 616 418,3 kilogrammot – nem sokkal kevesebbet, de mégis kevesebbet. Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma először 1940-ben végzett felmérést az olasz sajtokról, ekkor még alig ettek ilyesmit az amerikaiak.
A sajtokat a zsűri kétszer tesztelte, és mindkét alkalommal nagyjából ugyanaz az eredmény jött ki – tette hozzá Beat Wampfler, a burgdorfi K3 sajtüzem tulajdonosa, a kutatásba bevont sajtok készítője. Elmondta, hogy a további kutatásban a hiphopra fognak összpontosítani.
“Az az elképzelésünk, hogy 5-10 sajtot teszünk ki különféle hiphopdallamnak, majd összehasonlítjuk őket” – közölte.