“Miért nem tudnak a fehér bőrű filmesek feketékről szóló történeteket elmondani?” – tette fel a kérdést Julian Schnabel, a Jean-Michael Basquit szóló film rendezője.
A megosztó személyiségű rendező és művész, Julian Schnable interjút adott a The Guardian számára, ahol megosztotta gondolatait a fehér rendezők feketékről szóló történeteivel kapcsolatban zajló vitáról.
A művész azzal kapcsolatban szólalt meg, hogy az Oscar-díjas Zöld könyv rendezőjét, Peter Farrelly-t kritizálták az afro-amerikai zenész, Don Shirley ábrázolása miatt. Shirley rokonai ugyanis csalódottságuknak adtak hangot a zenész filmbeli bemutatásával kapcsolatban.
Schnable megemlített azt is, hogy Dana Schutz festőnő is egy afro-amerika fiú, Emmett Till esetét festette meg, akit 1955-ben lincseltek meg azért, mert egy fehér nőnek fütyült.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Miért ne mondhatná el egy fehér egy színes bőrű történetét[/perfectpullquote]
– tette fel a kérdést Schnabel hozzátéve, hogy egyszer ő is készített egy filmet Jean-Michael Basquit kortárs fekete művészről. “Kihasználtam őt a film elkészítésével? Még meghatározóbbá tettem a film által”, tette hozzá. A lányom, Lola szerint „belülről minden ember rózsaszín.”
Zöld könyv – Útmutató az élethez – magyar szinkronos előzetes #1 / Életrajzi dráma
Zöld könyv – Útmutató az élethez magyar szinkronos előzetes / Green Book HunDub Trailer Mozis poharak topperrel, popcorn vödrök, plakátok a MoziShop.hu-nál ☞…
A Zöld könyv című film témája Dr. Shirley életén alapul. Shirley unokahúga szerint a zeneszerzőt a családi életéből és a fekete közösségből kiragadva hamisan ábrázolták. Néhány kritikus is lehúzta a filmet, mert a „fehér megmentő” szemszögéből mutatta be a történetet.
Még mindig túl nagy a diszkrimináció Hollywoodban
Mire egy színes bőrű forgatókönyvíró eljut a megbecsülés szintjéig Hollywoodban, az út több mint rögös. Inkább megalázó. Erről készültek korábbi tanulmányok, de jelen esetben többen fel is szólaltak, milyen bánásmódban részesültek, amikor a szakmában szerettek volna érvényesülni. A Think Tank for Inclusion & Equity nevű project kiadott egy tanulmányt, amelyben azt vizsgálták közel 300 résztvevő segítségével, mi történik valójában a háttérben.
2018-ban az Amerika Rendezők Céhe (DGA) arról számolt be, hogy a dramatizált tévésorozatok rendezői munkáit nagy százalékát színes bőrűek kapják. A DGA szerint csak a színes bőrű filmrendezők alig 10%-a kapott legalább 250 ezer dollárt a filmjeik bevételéből.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Megdöbbentő, hogy még mindig azt látjuk, hogy a nőknek és a feketéknek kevesebb lehetőségük van nagyjátékfilm rendezésre[/perfectpullquote]
– mondta a DGA elnöke Thomas Schlamme. “Sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy a diszkrimináció még mindig jelen van a játékfilmek minden szegeltében. Az iparággal folytatott harc évtizedek óta zajlik az elfogadásért, hogy megváltozzon a gyakorlat” – tette hozzá Schlamme.