Az Instagram influenszerei híresek a látszólagos tökéletességről. A telefonunk képernyőjét tapogatva ezernyi fényűző élet tárul elénk. Drága ruhák, gyönyörű sminkek, lenyűgöző utazások. De fontos észben tartanunk, a közösségi médiában dolgozók könnyen manipulálhatják a kialakított képet. Például meg tudják játszani, hogy részt vettek egy több napos fesztiválon a sivatagban.
Gabbie Hanna YouTube-csatornája 5,8 feliratkozót, Instagram-oldala pedig 3,8 millió követőt számlál. Életmód vlogokról, sztorizós videókról és zenei klipjeiről vált ismertté. Legújabb videójában pedig arról mesélt, hogyan játszotta el az Instagramon, hogy részt vett a Coachellán.
No Title
I Faked Going To Coachella…https://t.co/TJDWtpasDeRT to be my next shout out! pic.twitter.com/GI75Qc6WTG
A kaliforniai sivatagban tartott fesztivál már-már híresebb a híresség- és influenszerkultúráról, mint az előadókról magukról. Gabbie a photoshop segítségével elhitette a követőivel, hogy három napot töltött a fesztiválon, írja a Dazeddigital.
A Coachellás „élményeit” állandó posztokban és Insta-sztorikban is megörökítette. Fesztivál viseletben pózolt az Airbnb-ben, a fesztivál helyszínén, de még valódi fesztiválozóktól kapott felvételeket is megosztott a koncertekről.
Az influenszereknek már fel se kell próbálniuk a ruhákat, hogy reklámozzák
A technológiai fejlődés nem kerüli el a divat világát sem. Találkozhatunk mesterséges intelligenciával készített influenszerrel, robotok képesek magukat felöltöztetni, nem is beszélve Tommy Hilfiger kollekciójáról, amely képes felismerni, hányszor és hova veszed fel a darabokat. A nagy márkák közül a Tommy Hilfiger az elsők között ismerte fel, hogy a fogyatékkal élőknek a felöltözés nem mindig a legegyszerűbb dolog.
A videóban kiemelte, akik figyelemmel követték munkásságát az utóbbi években, tudhatták róla, hogy nem kedveli a Coachella fesztivált, mégis könnyen elhitték neki, hogy részt vesz az eseményen. Ez is azt mutatja, milyen egyszerű meghamisítani a valóságot a közösségi médiában.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Olyan sok minden mű a médiában, és ez rendben van, nem szeretnék hibáztatni senkit, aki ezt csinálja, mert ez egy valódi munka, de egy átlagos nézőnek, aki csak ezeket a képeket látja, amik hatnak rá, tudnia kell, ezek a dolgok nem mindig olyan elérhetőek, mint amilyennek tűnnek[/perfectpullquote]
– magyarázta videójában.