A Művészeti Múzeumok Társulása (The Association of Art Museum Directors) szeretne pontot tenni a nem fizetett gyakornoki munkák végére. A vezetők állítják, itt az idő, hogy a gyakornokokat is megbecsüljék annyira, hogy gyakorlatukért pénzt kapjanak.
A művészeti állások sokszor alábecsültek, és rengeteg gyakornoki munka mindössze gyakorlatot és tapasztalatot biztosít a jelentkezőknek, pénzbeli juttatásokat egyáltalán nem. Ez természetesen nem csak az ilyen típusú szakmai gyakorlatra igaz, világszerte elterjedt, hogy a pályázókat nem fizetik ki, hiszen munkájukért cserébe tapasztalatot és referenciát kapnak.
A Művészeti Múzeumok Társulásának vezetői nemrég összeültek, hogy a gyakornokokat is ugyanazok, vagy legalább hasonló jogok illessék meg, mint az általános dolgozókat. Ez legfőképpen a fizetésre irányul, amelytől csak bizonyos esetben lehet eltekinteni, például, ha a diák kreditet kap a gyakornoki munka teljesítéséért.
Néhány esetben a tanulónak még fizetnie is kell, hogy részt vehessen egy gyakornoki programon, ezt azonban csak egy szűk réteg engedheti meg magának.
Jill Meadow, aki a szakmai biztosság tagja, az ülés alkalmával kifejtette, hogy a művészeti gyakorlatok kaput jelentenek azoknak, akik később múzeumban szeretnének dolgozni. Azonban, ha nincs lehetőségük erre, akkor a múzeumok is elesnek bizonyos, a működés szempontjából fontos alkalomtól.
Haldoklik a hagyományos művészeti piac? Joe Kennedy megoldást talált
Joe Kennedy, a Unit London galéria társalapítója szerint a kulcs az elköteleződés. A 21. század fogyasztóőrült embere már nem feltétlenül a hagyományos módon közelít a művészetekhez, így az ahhoz tartozó piachoz sem. Kennedy példaként olyan alkalmazásokat említett, mint a Spotify, az Uber vagy a Tinder. Mi a közös bennük?
A fizetett gyakornoki munka mellett szól a Strategic National Arts Alumni projektje, amely kimutatta, hogy 89%-a azoknak a diákoknak, akik fizettek a munkáért, egy éven belül a diplomát követően találtak munkát. Ez magasabb, mint azok (77%), akik nem vettek részt semmilyen programon, és nem tudtak elhelyezkedni egyből a tanulmányuk befejeztével. Ugyanebben a tanulmányban egy másik minta azt is kimutatta, hogy a nem fizetett szakmai gyakorlatban dolgozóknak csak 2% -kal nagyobb esélyük volt a diploma megszerzését követő első évben, mint azoknak, akik nem vettek részt ilyen programon.