A Warner Bros-t figyelmeztették, miután az Az – Második fejezet című horrorfilm hirdetése bekerült a gyerekdalokból készült Spotify-összeállításba.

A brit Reklámfelügyelet esete a filmforgalmazóval és a streaming szolgáltatóval

Pennywise, az Az gyilkos bohóca félelemkeltő zene alatt beszél és nevet a horrorfilm bemutatóját hirdető reklámspotban. Az Az – Második fejezet című horrorfilm vetítése 2019. szeptember elején kezdődött a mozikban, és előtte, augusztusban kerültek a Spotify-ra az ominózus hirdetési hanganyagok. A film zenéjét gyermekeknek nem ajánlottnak minősítették, írja a BBC.

az masodik felvonas spotify reklam
/ Fotó: Getty Images

Az Egyesült Királyságban működő Reklámfelügyeleti Hatóság (ASA) a Warnert intézkedésekre kötelezte, hogy a továbbiakban ne fordulhasson elő hasonló incidens. A Spotify nem adott választ a BBC kérdésére, miszerint miért nem szűrték ki a kérdéses reklámot. Az ASA illetékese azt nyilatkozta, hogy a streamingszolgáltató cég azt mondta nekik, hogy úgy vélték, a playlistet elsősorban nem gyerekek számára állították össze.

A Stephen King-rajongók reményeit elnyelte a Derry-i csatornarendszer a filmvásznon / Az 2 kritika

2019 egyik legjobban várt horrorfilmje az Az: Második fejezet volt. Bár Stephen King híres rémtörténetei reneszánszukat élik, a mostani horrortrend miatt éppen a kraftjukat veszítik el ezek a sztorik. az 2 kritika, az 2 film, az második fejezet, az 2. rész, stephen king az 2, pennywise, stephen king adaptáció

Ennek ellenére a Hatóság észrevette, hogy a tech-cég utólag levette a szóban forgó összeállítást a platformról.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ahogy a streamingszolgáltatások egyre inkább elterjednek, rengeteg ilyen és ehhez hasonló ügy fog felmerülni. Teljesen jogos elvárás, hogy a Spotify hirdetésekért felelős részlege ne engedje a kisgyerekeknek nem való reklámtartalmakat kifejezetten kicsiknek szóló playlistekben megjelenni[/perfectpullquote]

– állítja Chris Cooke, egy zeneipari tanácsadócég, a CMU Insights vezetője. Ezután a Spotify már el is indította a kifejezetten gyerekeknek szóló applikáció prémium verzióját. Lehetséges, hogy hirdetési bevételekből eltartott ingyenes szolgáltatásnál is alkalmazniuk kell néhányat a fizetős funkciók közül.

Félelmetes és felkavaró hangok

A kérdéses zenei anyag Klasszikus gyermekdalok cím alatt futott és a Spotify állította össze. Olyan dalokat tartalmazott, amelyeket a címeik alapján az alábbi kategóriákba soroltak:

  • Gyermekzene
  • Gyermekeknek
  • Angol bölcsődalok

Az ASA mindezek alapján úgy vélelmezte, hogy a lista „elsősorban kisgyermekek számára” készült, bármit is állítson a streamingcég. A harminc másodperces hirdetésben az Az – Második fejezet főgonoszának eltorzított hangját hallhatjuk. A Stephen King író által kitalált karakter az első részben egy csapat gyereket tart rettegésben, és a reklámban pedig bejelenti a visszatérési szándékát, miközben a háttérben suttogó hangok hallatszanak.

az pennywise spotify reklam
Az – Második felvonás / Fotó: Giphy

„Huszonhét éven át álmodtam rólad. Sóvárogtam utánad. Hiányoztál.” Ezt mondja Pennywise, miközben sziréna hangja és dobszó hallatszik. A Reklámfelügyelet állítása szerint a hanganyag nem éppen a gyermekkorú hallgatóság megnyugtatását szolgálja. A Warner állítása szerint a 18-44 éves korosztály számára készült a hirdetés és fel is tüntették, hogy gyermekeknek nem ajánlott.

A Spotify elkaszálta a projektet, így független zenészek nem tölthetik fel a zenéjüket közvetlenül

Tavaly szeptemberben röppent a hír: a Spotify elérhetővé teszi a független zenészeknek az ingyenes feltöltést a platformra. Az ingyenes szolgáltatás béta tesztként működött, amiben kiderült: megszűnik. Ennek értelmében aggregátor cégeken keresztül van mód bekerülni a Spotify tartalmai közé. Közleményben a zeneszolgáltató azt írta, úgy segítenek a legtöbbet a zenészeknek, ha az aggregátorokkal a korábbiaknál is szorosabban együttműködnek.

Erre válaszképpen a Hatóság elismerte, hogy a film forgalmazója valóban tett intézkedéseket a korrekt eljárás érdekében. De ettől még a gyerekekhez ugyanúgy eljutott a reklám, így az ASA továbbra is úgy ítélte meg, hogy nem megfelelő módon adott ajánlást a disztribútor.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Elvárjuk a hirdetőktől és a szolgáltatóktól, tegyék lehetővé, hogy nem megfelelően besorolt, korhatáros tartalmak ne juthassanak el a gyerekekhez[/perfectpullquote]

– mondta az ASA illetékese. Hozzátette, hogy a szabályaik a felhasználók által összeállított playlistek alatt elhangzó hirdetésekre is érvényes. A Reklámfelügyeleti Hatóságnak nincs jogköre bírságot kivetni, de a szabályaikat  többször megszegők marketinganyagait kötelező előzetes ellenőrzés alá vonhatják további szankciók mellett.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.

alvás pihentető alvás tippek alváshoz egészséges alvás egészséges életmód

Ezeket edd, és ezeket kerüld, ha nem tudsz aludni

Jó alvás nélkül nincsenek jó nappalaink, de még rosszabb, hogy nem lehetünk teljesen egészségesek sem. Sokan szenvednek kialvatlanságban anélkül, hogy foglalkoznának vele, pedig komoly következményei lehetnek, ha hosszútávon nem tudunk megfelelően pihenni.

betegség hírességek hírességek betegségei maria cross halle berry lil wayne tom hanks toni braxton catherine zeta-jones 4

Hírességek, akik krónikus betegséggel élnek

A betegség nem válogat. A következő sztárok mind megvívták a maguk harcát különböző egészségi problémákkal és saját példájukon keresztül bebizonyították, hogy krónikus betegségekkel is lehet együtt élni, mégpedig boldog életet.