A Facebook állítólag “melegségből kigyógyító kúrát” ajánló hirdetésekkel vette célba a fiatal LMBTQ felhasználókat. Egy friss vizsgálat hibát talált a közösségi platform mikroközösséget megcélzó algoritmusában.
A vizsgálatot a The Telegraph vezette. Megállapítást nyert, hogy felhasználók azon Facebook-oldalak alapján, amelyek iránt érdeklődést mutattak, “szexuális megtisztulást” és melegeket kezelő gyógymódot promotáló hirdetéseket kaptak.
A The Telegraph szerint két olyan átnevelő terápiás hirdetést találtak, amelyekkel a fiatal LMBTQ-embereket célozták meg. Az egyik esetben Tessa Ann Schwarznak videót ajánlottak “Homoszexualitás volt az identitásom” címmel. Ez átnevelő terápiát reklámozott neki pusztán amiatt, hogy a Facebookon LMBTQ-oldalakat lájkolt.
A másik esetben egy evangélikus átnevelő terápiáról szóló könyvet ajánlottak olyan felhasználók figyelmébe, akik a gender-témák iránt érdeklődtek a közösségi fórumon.
Az írás a Segítség a saját nemükhöz vonzódó férfiaknak címet viselte.
A közösségi platform hirdetői szabályzata egyértelművé teszi, hogy tilos az agresszív hirdetési gyakorlat. Az is szerepel benne, hogy a tartalmak nem lehetnek diszkriminatívak a Facebookot vagy Instagramot használókkal szemben.
A Facebook a The Telegraph vizsgálata alatt eltávolította a szóban forgó posztokat. Paul Twocock, a Stonewall, brit LMBTQ jogvédő szervezet képviselője szerint az ilyen tartalmak “sértőek és alattomos módon alkalmasak lehetnek arra, hogy aláássák az ezeket olvasó LMBTQ-emberek önbecsülését. A közösségi média szóvivője elmondta a The Telegraph-nak, hogy “elutasították ezeket a hirdetéseket és azok többé már nem futnak a Facebookon.”