Alicja Kozlowska látványos, élethű textilalkotásaival arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a bolygónk jövője nem a kormányokon, hanem mindannyiunk egyéni felelősségen múlik.

Horgolt, hímzett kólásüveg

A textil a művészi önkifejezésre az egyik leginkább alkalmas, legsokoldalúbb anyag. Könnyű kezelhetősége révén számtalan kreatív lehetőséget kínál, ha gyakorlott kezekbe kerül. Alicja Kozlowska lengyel textilművész éppen ezt a sokoldalúságot használja ki azzal, hogy hétköznapi tárgyak és közismert tömegtermékek valósághű másolatát készíti el különféle technikák segítségével. 

Kozlowska nagymamájától sajátította el a varrás és a horgolás alapjait. Majd utazásai során alkalma nyílt megcsodálni a világ legkiválóbb mestereinek munkáit. Sok időráfordítással és gyakorlással a háta mögött alakította ki saját stílusát, írja a My Modern Met

Alicja Kozlowska Coca Cola
Alicja Kozlowska Coca Colája / Fotó: Alicja Kozlowska Instagram

Kézzel és géppel is varr, így rengeteg öltéstípust kombinálhat. Alkotásai izgalmas formájú, jellegzetes logókkal ellátott tömegtermékek különféle textiltechnikákkal elkészített változatai. Alkotásaival saját elképzeléseit és érzéseit fogalmazza meg a globális fogyasztói társadalomról, amely már az egész bolygón burjánzik.

A fogyasztói társadalom lelkiismeretére hat Alicja Kozlowska

„Textilanyagokból készült képeimmel a rendkívül negatív hatású, kulturálisan beágyazott közönyből próbálom felrázni az embereket. A színes és látványos pop art munkáimmal igyekszem a környezetünkre felhívni a figyelmet. Bemutatom, hogy milyen szinten és milyen gyorsan elárasztott minket a fogyasztói társadalom, ami mind anyagaiban, mind megjelenésében mesterséges. A lelkiismeretre próbálok hatni, mert csak úgy lehet megtenni a legfontosabb lépést a jövőnk és a bolygónk jövője felé, ha tisztában vagyunk a mostani környezetrombolással” – fogalmazta meg művészi hitvallását Kozlowska.

Elmondta továbbá, azt szeretné elérni, ha mindenki felelősnek érezné magát a környezetünkért. Ha elfogadjuk, hogy nem a kormány, nem a nagyvállalatok a felelősek, hanem mi magunk, akkor tudunk változtatni a szokásainkon. Nekünk kell érezni a változtatás igényét, és a választásainkkal tudjuk irányítani a globális ipari termelést. 

Kapcsolódó cikk

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet