A Color of Change szervezet készül bojkottálni a Facebookot, hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek Mark Zuckerberggel.
A szobrok ledöntése után a Facebook következhet
A Facebookot nem csak az összeesküvés-elméletek terjedésének elősegítése miatt, hanem Donald Trump rasszista megjegyzéseinek megjelenítése okán is kritikák érik.
Több mint 300 hirdető sorakozott fel a Stop Hate for Profit mozgalom mögött, azzal a szándékkal, hogy bojkottálják a Facebookot, írja a The Guardian. Július hónapban nem hajlandóak a platformon hirdetni. A közösségi oldal bevételeinek 98%-a származik reklámbevételből. A mozgalom célja, a faji egyenlőség megteremtése a Facebookon is. Rashad Robinson, a Color of Change (A változás színe) vezetője a követeléseiket is hamarosan a Facebook első embere, Mark Zuckerberg elé tárja.
Rashad Robinson a nagyobb hirdetőkkel összefogva szeretne nyomást gyakorolni a Facebookra, hiszen véleménye szerint nem helyes, hogy fehér nacionalista és rasszista tartalmaknak enged teret a platform. Fontosnak tartják, hogy gátat szabjanak a gyűlöletbeszédnek a közösségi oldalon.
A Color of Change szervezet előszeretettel bojkottál cégeket, hogy ezen a módon terjessze elveit, történetük során számos alkalommal folyamodtak már ehhez az eszközhöz.
Rashad Robinson úgy gondolja, ha olyan nagyvállalatok, mint a Unilever vagy Coca-Cola hirdetéseinek távolmaradása komoly anyagi kiesést okozna a Facebooknak, így sikerülhet nyomást gyakorolni Zuckerbergre. Robinson a Black Lives Matter-mozgalmat kihasználva éri el, hogy a cégek ne hirdessenek a Facebookon. Számos vállalat adományozna a Color of Change javára, Robinson viszont a pénz helyett azt kéri, hogy hagyjanak fel a Facebook-hirdetésekkel. A szervezet 10 pontban gyűjtötte össze a Facebookkal kapcsolatos követeléseiket. Szeretnék elérni többek között, hogy a platform megszüntesse a politikai mentességet, amely lehetővé teszi, hogy egyes közszereplők megszegjék az irányelveket.
A Color of Change is a platformon toborozza tagjait
Robinson elárulta, hogy Ő maga is Facebook-felhasználó és a Color of Change is saját közösséget épít a platformon. Mégis attól tart, hogy megismétlődhet a 2016-os folyamat, amikor a Facebook algoritmusok segítségével félreinformálta és befolyásolta a szavazókat a választások előtt. Ezért a tech cégek számára új szabályozások bevezetését tartja szükségesnek.
A Facebook és az Instagram is figyelmeztet a maszkviselés fontosságára
A karanténok feloldása után az emberek egyre inkább szabadabb életet élhetnek és hódolhatnak szociális igényeiknek. A maszkviselés kérdése viszont megosztja az embereket, akár ölre is mennek érte. A Facebook bejelentette, hogy elindít egy információs kampányt, amely arra hívja fel a felhasználók figyelmét, hogy viseljenek maszkot, ha elmennek hazulról, írja a .
Rashad Robinson és a Color of Change tehát mindent megtesz, hogy a BLM keltette hullámokat kihasználva megzabolázza a Facebookot.