Miután tavaly decemberben a Dolce & Gabbana rasszista reklámja akkora botrányt kavart, hogy le kellett mondaniuk a Kínában tervezett divatbemutatót, azt gondolnánk, a cégek megtanulták, hogy nem helyes offenzív módon ábrázolni más kultúrákat. Úgy tűnik, a Burger King nem tanult a Dolce & Gabbana hibájából, írja a DesignTaxi.
Egy koreai származású felhasználó, Maria Mo osztotta meg az Instagramon megjelenő Burger King-hirdetést, amiben az új-zélandi Burger King reklámozza vietnám burgerét. A hirdetésben szereplő emberek evőpálcikával próbálnak hamburgert enni.
https://twitter.com/mariahmocarey/status/1113705743478190080?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1113705743478190080&ref_url=https%3A%2F%2Fdesigntaxi.com%2Fnews%2F404159%2FAfter-Dolce-Gabbana-Burger-King-Flame-Grills-Itself-With-Racist-Burger-Ad%2F
Mo kifejezte felháborodását az ázsiaiak sztereotipikus ábrázolása iránt. A tweet két nap alatt több mint 100 ezer megtekintést ért el.
Számos bolt harcba szállt a Dolce & Gabbana világmárkával
A Dolce & Gabbana shanghaji divatbemutatójához készített videója akkora botrányt kavart, hogy az eseményt végül le is mondták. A kampányvideón egy ázsiai modell látható, aki evőpálcikával próbál olasz ételt enni. Az olasz márkát rasszistának kiáltották ki a kínai követők. A botrány súlyosbodott, mikor Gabbana beszélgetése egy követővel napvilágra került.
A felhasználók is kiakadtak a Burger King reklámválasztásán. Többen fejezték ki, hogy belefáradtak már abba, hogy nevetség tárgyává teszik az evőpálcikákat, amit számos etnikai csoport használ Ázsiában. Sokan tartják érthetetlennek, egy nagy cég hogyan fogadhatta el a reklámot, pláne a Dolce & Gabbana-botrány után.