A fesztiválok többsége nem is próbálja rejtegetni, a pénzünkre hajt. Persze mellette rengeteg szórakozást ígér. Nem így a Burning Man, amely teljesen más filozófiát követ. Lehet, ennek vége?

Az évente Nevada államban megrendezett Burning Man 1986 óta várja az extrémitás kedvelőit. Az esemény kezdetektől fogva a fogyasztóellenes magatartást támogatja. Akik részt vesznek rajta, rendszerint cserekereskedelemmel oldják meg mindennapjaikat a fesztivál alatt. Sajnos az Instagram világában, ahol minden a pénzről és a fogyasztásról szól, nem könnyű megtartani ezt a szokást.

A Fesztivál Egyedisége Másságában Rejlik / Fotó: Sfgate

Maga az esemény elképesztően vonzó az élményekre szomjazó nyugati embernek. Azt viszont sokan elfelejtik, hogy a modern városi ember elkényelmesedett.

A Burning Man mást kínál. Ahogy a nonprofit szervezet vezérigazgatója, Marion Goddell fogalmaz: a Burning Man minden csak nem kényelmes.

Néhány márka kihasználva ezt a „negatívumot”, előre csomagolt, all-inclusive élményeket kínál a fesztiválozóknak. Mindezt néhány hozzászólásért. A legaggasztóbb, hogy ennek köszönhetően megjelent egy új trend, ami nem illik bele a Burning Man imidzsébe. Ugyanis ez nem egy márka, ez egy életfilozófia, amit nem lehet eladni vagy megvenni.

Összegyűjtöttük az idei Burning Man legvadabb és legkreatívabb fesztiválozóit / ContextUs

Az 1986 óta tartó fesztivált Black Rock City-ben tartják, egy impresszív, ideiglenes városban, Nevadában, amely kizárólag csak a Burning Man miatt kel életre évről-évre. Egy raklapnyi Instagram-fotó kerül fel ilyenkor természetesen, amelyek közül nehéz kiválasztani a legjobbakat, ha nem akarjuk mindet feltölteni.

2016-ban néhányan összetörték az egyik luxus sátrat a fesztivál területén. Az esetről egy hosszú Facebook-bejegyzés is készült, de az emberek többségét nem hatotta meg.

Az egyik hozzászóló nagyon jól fogalmazott: a vandálok csak a dolgukat tették. Visszaszerezték a fesztivált a „parazitáktól”.

Nem a legkedvesebb megfogalmazás, de valahol érthető. A Burning Man újító hatása másságában rejlik. Mi marad, ha a fogyasztói társadalom ezt is az irányítása alá vonja?

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.