Csípőnadrág, a félelem tárgya
A 2000-es évek egyik legmegosztóbb trendje, a hasat szabadon hagyó csípőfarmer kezd újra visszaszivárogni a mainstream divatba, írja a The Guardian.
A nagy visszatérés kétségbevonhatatlan bizonyítéka, hogy Hailey Biebert és Bella Hadidot is látták már csípőnadrágban – utóbbi közösségi oldalán két friss kampányban is alacsony derekú nadrágokban pózol – és az utóbbi 12 hónapban 73%-kal többen kerestek rá a csípőfarmer szóra a neten az Egyesült Királyságban.
A hiphopkorszak és a ’90-es évek szupermodelljei után tehát a 2000-es évek trendjein a sor. Paris Hilton, a Destiny’s Child és Britney Spears neve által fémjelzett, immár 20 éves trend a közösségi médiát is feltüzelte. Ahogyan az a szintén rendkívül megosztó skinny farmerek esetében is történt, a kommentelők aggódnak. Valaki egyenesen a legnagyobb félelmének nevezte, hogy a csípőfarmer ismét divatba jön.
Bár a TikTokon a #lowrisejeans hashtaggel megjelölt videókat már 34 millió alkalommal nézték meg, sokan mégis tiltakoznak a „kirekesztő ruhadarab” ellen.
Az ezredfordulón született nők közül azért tartanak rengetegen attól, hogy megint divat lesz a csípőfarmer, mert amikor először népszerűvé vált, nem az volt a lényeg, hogy milyen nadrágot viselsz, hanem hogy milyen a hasad
– magyarázta el egy kommentelő a megváltozott divatszemléletben nevelkedett generáció félelmeit.
Meghalt Pierre Cardin divattervező, aki a ’60-as években a kifutókra varázsolta az űrkorszakot
Öltöztette a The Beatles-t, Jackie Kennedy-t és Roger Moore-t James Bondként.
Kapcsolódó cikk
Egy másik felhasználó is megerősíti ezt a gondolatot, miszerint a 2000-es években a testesebbek számára gyakorlatilag nem létezett választási lehetőség ruházkodás terén, így teljesen kimaradtak a divatozásból.
„A csípőfarmer egyesek szerint rossz ízlésre vall, másoknak viszont éppen emiatt lehet vonzó. Valaki még nem áll készen rá, mások már izgatottan várják a visszatérését. Azt érdemes tudni, hogy ez a szabás rövidebbnek mutatja a lábakat és nyújtja a törzset” – mondta Kirk Miller divattervező, aki az egyik első fecskének számított a Lindernek tervezett kollekciójával, amellyel már 2018-ban és 2019-ben is elkezdte visszacsempészni a közízlésbe a csípőnadrágot – vegyes fogadtatás mellett.
A csípőnadrág nem egyedül jön
A Y2K divattrend csomagban érkezik: a csípőnadrággal jön még a rövid szabású, hasat szabadon hagyó felső, az atlétatrikó és az ovális napszemüveg. Giulia Ceriani trendfigyelő „jövőbeli vintage-nek” nevezte el a jelenséget.
A fantasy, a technológia, a művészet és a videójátékok keverednek ebben az irányzatban, amely mintha azt mutatná, mennyire nem vagyunk hajlandóak szembenézni a valósággal. Menekülünk a jelen minden konkrét megnyilvánulásától
– vélte az elemző, és véleményével egyben alátámasztja a zeneiparban is megmutatkozó jelenséget.
Bár több divatház inkább már a posztkovid korszakra koncentrál, egy másik trendszakértő, Geraldine Wharry úgy látja, hogy az ezredfordulós irányzat a közösségi média és a gazdasági válság előtti időket, az ártatlanság korát idézi, amelyet mostanában elveszettnek érzünk.
A csípőnadrágot először 1993-ban Alexander McQueen dobta be a kifutókon, és nem aratott osztatlan sikert a divatlapok szerkesztői körében.
Egy újságíró, a kőművesdekoltázsra célozva úgy jellemezte az új trendet, hogy közelebb áll az építkezések világához, mint a női ruhatárhoz. Ennek ellenére egy egész generáció rákapott és hordta, most pedig a Levi’s és a Pepe Jeans is elővette a régi szabásmintákat.
A csípőfarmer-dilemmára Miller adta meg a leginkább adekvát választ: végül úgyis mindenki maga választja meg, meddig is érjen a nadrágjának a dereka. Akinek nem jön be, de trendi kíván lenni, még mindig öltözhet Wednesday Addams-nek, hiszen a fekete örökké divatban marad.
Új felmérés bizonyítja, hogy a divatipar továbbra sem elég zöld
Egy új felmérés a legnagyobb cégek öko lábnyomát értékelte.