A nagy múltra visszatekintő magazin, a National Georaphic lesújtó címlapot hozott le legújabb számában. De ha sokkolónak találtad a címlapot, akkor mit szólsz a fotókra, amit az újság belsejében láthatsz?
Nemrég indította el “Plastic or Planet”, azaz “Műanyag vagy Bolygó” nevű kampányát a NAT GEO. Habár manapság már egyre többen vannak tudatában, hogy túl sok műanyag van környezetünkben, még mindig rengetegen nem érzik át ennek a problémának a valódi súlyát. Mindannyian kicsit bűnösnek érezzük magunkat, amikor egy műanyag csomagolást egyből a kukában landoltatunk, tudván, hogy hozzájárulunk a világ egyik legbrutálisabb, sürgősen megoldásra váró problémájához. Sőt, valószínűleg már akkorára nőtt, hogy nehezen értjük meg, valójában mit is tehetnénk ellene. De mi lenne, ha direktben szembesülnénk “műanyag-függőségünk” szörnyű következményeivel?
Az ikonikus magazin kampányának egyik fő célja, hogy megváltoztassa a fogyasztók műanyagfelhasználási módját. Ha a fogyasztók és más hasonló gondolkodású szervezetek képesek együtt dolgozni, hogy alapvetően megváltoztassák a gondolkodásmódot, akkor a vállalatok remélhetőleg reagálnak a közvéleményre és csökkentik a termékeikben használt műanyag mennyiségét. Maga az újság is példát mutat, mégpedig első körben azzal, hogy műanyag csomagolás helyett papírban küldi ki nyomtatott kiadványait.
Mert minden változás, függetlenül attól, hogy hiábavalónak tűnik, segíthet valamilyen szinten. A kampány problémás termékekként azonosította a műanyag zacskókat, a palackokat és a szívószálakat, és arra figyelmezteti a fogyasztókat, hogy tegyenek ígéretet arra, hogy drasztikusan csökkentik használatukat azáltal, hogy egyszerű és tudatos döntéseket hoznak.