A való életben viszont az időjárás elemeivel való küzdelem kevésbé egyszerű: szállásadóként, étterem-tulajdonosként mindenképpen az lenne a feladat, hogy az esős idő bosszúságait minimálisra csökkentsük a vendégek számára, és lehetőleg a szálloda, üzlethely se változzon csónakázótóvá a behordott víztől. A Szallodatermekek.hu ernyőtartók kínálatából beszerezhető kiegészítők ehhez csak a minimális infrastruktúrát szolgáltatják, ebben a cikkben még összegyűjtöttünk pár hasznos tippet.
Esős időben is derűs fogadtatás
Egy vendéglátó helynek, hotelnek, panziónak minden körülmények között ugyanazzal a derűs örömmel kell fogadnia a vendégeket. Az első benyomás már a bejáratnál bevésődik, ezért nagyon fontos, hogy a vendég érezze a gondoskodást érkeztében, távoztában esős időben is.
Ehhez remek, ha vannak a szállodának kölcsönadható ernyői, amelyeket egy elegáns esernyőtartóban akár ki is lehet helyezni, helyet hagyva a vendégek saját darabjainak.
Az esőkabátoknak lehet külön fogasokat kialakítani, ahol nem okoz gondot a lecsöpögő víz, és azt a vendégek a szállodában, étteremben sem hordják szét.
Amikor a vendég bőrig ázik
Nem minden vendég olyan szerencsés, mint a filmbéli, örökké elegáns úriemberek, fel kell készülni arra az eshetőségre is, hogy valaki bőrig ázva jelenik meg a recepción, és ilyenkor jó, ha a kellemetlenség helyett elsősorban a törődést érzi.
Nagy segítség lehet egy ruhaszárító szekrény vagy szárítógép, amivel az ázott ruhadarabok könnyen és gyorsan újra használhatóvá tehetőek, senkinek sem hiányzik, hogy a vendég szobájában párásítsák a helyiséget, hagyjanak vízfoltokat váratlan helyeken.
Fontos, hogy – ha a szobában nincs, akkor legalább a recepción legyen elegendő mennyiségű hajszárító, plusz törölköző, hogy a vendégek a ruháik mellett magukat is könnyen helyrehozhassák.
Egy pohár forró tea, kávé, esetleg forralt bor egy vállalkozást sem vitt még csődbe, viszont esős időben igazán emlékezetes figyelmesség lehet, ami bizonyára hozzájárul ahhoz, hogy a hotel visszatérő vendégeket szerezzen.
A helyiség megóvása az esőtől
Az eső nem csupán a vendégek ruháját, hanem a szálloda belső tereit is próbára teheti. Néhány praktikával a fölösleges takarítás, esetleges károkozás könnyedén megelőzhető.
Sokat segíthet egy csúszásmentes fogadószőnyeg az előtérben, ami a víz nagy részét felfogja a cipőkről, jó ha ebből van több tartalék darab is, mert így szükség esetén cserélhető.
Érdemes már a helyiség kialakításakor észnél lenni, és a fogadóhelyiségben vízálló, könnyen takarítható burkolatot elhelyezni, így egy száraz felmosó sokat segíthet a szálláshely többi részének megóvásában.