Az Európai Audiovizuális Obszervatórium szerint Kína megelőzte Észak-Amerikát az európai filmek exportpiacában, írja a Variety.
A kutatás eredményei alapján az európai filmek Kínából származó bevétele 37%-ot tett ki. Ugyanakkor 2017-ben 29 millióról 27 millióra csökkent az európai filmek jegyeladása Amerikában. A latin-amerikai exportpiac 27%-ot tesz ki az európai filmek tekintetében.
Úgy tűnik tehát, hogy Kína válhat az európai filmek legnagyobb exportpiacává, amelynek az is oka, hogy az USA-ban csökken az európai filmek iránti kereslet.
Belépés a felső osztályba – Kína elitje szerint az etikettóra a kulcs
Ki ne szeretné gyermekének a legjobbat? Főleg Kínában, ahol sokáig az egykepolitika miatt csak egy gyereket vállalhattak a szülők. A törvény azóta enyhült, de Kína elitje, valamint azok, akik megtehetik, az etikett óráktól várják a csodák, hogy utódjuk a lehető legmagasabb színvonalat érje el, minden tekintetben.
Ez annak ellenére van így, hogy Kína csak korlátozott számban engedi be az európai filmeket saját mozijaiba – évente 30 új alkotást –, így az európai művek túlnyomó többségének ez nem reális piac még.
Az európai filmek számára továbbra is az Egyesült-Államok jelenti a legnagyobb felvevőpiacot, hiszen bevételeik 41%-a származik tőlük.
A Luc Besson rendezte Valerian és az ezer bolygó városa című film volt az az európai mű, amely a legtöbb megjelenési lehetőséget kapta világszerte.